2023-01-28, 20:38
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmera
Sätter in det här som eget inlägg
Här finns ju så många experter på krigsvapen.(?)
Jag är inte särskilt intresserad av moderna vapenindustrin men vad heter dom här missilerna/drönarna som slår ut tanks: Missilerna/drönarna flyger som dom var fullt förvirrade vart dom skall, men hittar till slut målet. Ännu ett stenkast före träffen ser det k äppt ut, egentligen ända till träffen.
Jag har sett det på videos.

Kornet flyger konstigt. Har ingen aning om hur bra de är egentligen. Notera att de inte är fire-and-forget, de är inte drönare eller målsökande. Antar att det har fördelar och nackdelar, och att det gör dem bäst på långt håll.
Senast redigerad av psychicsailor 2023-01-28 kl. 20:44.
Citera
2023-01-28, 20:47
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Sätter in det här som eget inlägg
Här finns ju så många experter på krigsvapen.(?)
Jag är inte särskilt intresserad av moderna vapenindustrin men vad heter dom här missilerna/drönarna som slår ut tanks: Missilerna/drönarna flyger som dom var fullt förvirrade vart dom skall, men hittar till slut målet. Ännu ett stenkast före träffen ser det helknäppt ut, egentligen ända till träffen.
Jag har sett det när ukrainska tanks har träffats.
Ganska jävligt för besättningen i tanksen se en sån där komma.....För den kommer inte ens snabbt.
Patrullrobotar (oegentligt: "kamikazedrönare", eller "självmordsdrönare").
Citera
2023-01-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Hälften av mina tillgångar vill inte tillfalla dig, men östra Ukraina vill inte närma sig EU, utan Ryssland. Det är lite skillnad

Östra Ukraina tillhör Ukraina och inget annat. Sen att du med flera fantiserar om vad östra Ukraina vill eller inte men det får stå för er. Oavsett vad östra Ukraina vill eller inte så ska inte Ryssland start krig mot Ukraina.
Citera
2023-01-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Kornet flyger konstigt. Har ingen aning om hur bra de är egentligen. Notera att de inte är fire-and-forget, de är inte drönare eller målsökande. Antar att det har fördelar och nackdelar, och att det gör dem bäst på långt håll.

Intressant
Hittade det här på Kornet

https://youtu.be/RUJSaeE3EKY
Fast det jag såg var ännu konstigare än på den här YTn.
Där flög Korneten (?) nästan förbi tankvagnen och vände...såg verkligen konstigt ut. Tyvärr så har jag ingen history på duckgogo så jag kunde kolla länken.
Citera
2023-01-28, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Patrullrobotar (oegentligt: "kamikazedrönare", eller "självmordsdrönare").
Är det detsamma som Kornet?
Jag är inte alls imppad av vapen men dom här var nåt speciellt
Citera
2023-01-28, 20:58
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Är det detsamma som Kornet?
Jag är inte alls imppad av vapen men dom här var nåt speciellt
Det är inte samma.
Citera
2023-01-28, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
…och du är så lättlurad att du tror på något från Tass.

Naturligtvis måste vi bara tro på kokainmarionetten Zelensky och hans herre Uncle Sam.

Det är inte förvånande att majoriteten av européerna inte ens efter ett år har förstått orsakssambanden i denna konflikt eftersom de blint tror på "lögnernas imperium".

85% av världens befolkning bor i länder som inte har infört sanktioner mot Ryssland eftersom de inte litar på Nato, som leds av USA och dess "lögnens imperium".
Citera
2023-01-28, 21:06
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Naturligtvis måste vi bara tro på kokainmarionetten Zelensky och hans herre Uncle Sam.

Det är inte förvånande att majoriteten av européerna inte ens efter ett år har förstått orsakssambanden i denna konflikt eftersom de blint tror på "lögnernas imperium".

85% av världens befolkning bor i länder som inte har infört sanktioner mot Ryssland eftersom de inte litar på Nato, som leds av USA och dess "lögnens imperium".
97% av alla länder i världen, stöder inte Rysslands krig mot Ukraina varken ekonomiskt, militärt eller moraliskt.
Citera
2023-01-28, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor

Du har helt rätt. KORNET.
https://youtu.be/ldgkEeYHuHk
Efter 1.45 o framåt och just före träffen...helknäppt.
Även om jag såg en än mer extra ordinär träff på en ukrainsk tank.
Senast redigerad av jagvetmera 2023-01-28 kl. 21:20.
Citera
2023-01-28, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
97% av alla länder i världen, stöder inte Rysslands krig mot Ukraina varken ekonomiskt, militärt eller moraliskt.

Detta är inte sant, annars skulle dessa länder ha infört sanktioner och vi skulle ha lyckats tvinga Ryssland på knä. Det är därför sanktionerna misslyckades, eftersom USA och dess europeiska marionetter hoppades att hela världen skulle följa dem med sanktionerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Initialt var det 150.000 Ryssar (Wagner, Tjetjener och miliser med RuAF som stod för artilleri, logistik och organisering samt specialstyrkor).

Mot över miljonen Ukrainare (med 8 års NATO träning och utrustning).

Med NATO sateliter/intel.

På hemmaplan.

Oavsett hur många gånger, blir det inte mer sant. Ukraina hade inte en miljon man redo för att strida, Ryssland satte dessutom in mer än 150,000. Varpå majoriteten av deras elitstyrkor och mekaniserade förband blev förstörda.

Sitter du med ett stålnät över huvudet? Dina landsmän lyckades skapa en ny os sport: vilket stridsvagnsforn flyger högst?
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Zelensky använder inte kokain utan det där är bara rysk propaganda som du hjälper till att sprida. Alla "bevis" hittills har visat sig vara ren fejk:

https://www.flashback.org/sp82170181

Det är i nivå med "den ukrainska regimen är nynazistisk" eller "väst är satanister" och annat galet trams som kommer från Ryssland.

Citat:

Allting är väldigt enkelt. Putin är en kriminell massmördare och tjuv, och vill stjäla mark från Ukraina.

Sedan om det beror på en dålig uppväxt eller mobbing i skolan, eller något som hänt senare i livet, det är svårare att veta. Varför blir vissa kriminella?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in