2023-01-21, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 40ish
Man får svar som man frågar… Finns inga ”måsten” lilla vän!

Tack stora vän.

Vid känningar av enbart kli i ena bröstvårtan. Hade du rekommenderat nolva direkt då eller bör de finnas fler indikationer innan man tar de?
Citera
2023-01-21, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labyrint
Tack stora vän.

Vid känningar av enbart kli i ena bröstvårtan. Hade du rekommenderat nolva direkt då eller bör de finnas fler indikationer innan man tar de?

Med risk för att detta oxå blir ett dumt svar ☺️… Utifrån att du enbart går på lågdos Testo så skulle jag kanske vara lite mer återhållsam med att kasta i mig Nolva direkt (enbart på indikation ”kli i ena bröstvårtan).

Du kanske aromatiserar i hög grad? Har du möjlighet så kolla upp ditt Östro (Werlabs eller motsvarande) och utgå därifrån. Ofta är det psyket som spökar och man övertolkar symtom och känsla!

Absolut kan du köra Nolva vid indikation

MEN jag tycker det finns bättre alternativ. Dvs hålla koll på Testo/östro-ratio och vid behov använda ett AI (Arimidex el Aromasin)
Citera
2023-01-21, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 40ish
Med risk för att detta oxå blir ett dumt svar ☺️… Utifrån att du enbart går på lågdos Testo så skulle jag kanske vara lite mer återhållsam med att kasta i mig Nolva direkt (enbart på indikation ”kli i ena bröstvårtan).

Du kanske aromatiserar i hög grad? Har du möjlighet så kolla upp ditt Östro (Werlabs eller motsvarande) och utgå därifrån. Ofta är det psyket som spökar och man övertolkar symtom och känsla!

Absolut kan du köra Nolva vid indikation

MEN jag tycker det finns bättre alternativ. Dvs hålla koll på Testo/östro-ratio och vid behov använda ett AI (Arimidex el Aromasin)

Tack för svar.
Lågdos = 300ml ligger jag på.
Det kan nog mycket väl vara en sorts placebo som du säger och bättre att avvakta innan man drar dåligt beslut.
Citera
2023-01-25, 21:31
Medlem
Hur stor risk finns det att få gyno på 350mg testo e i veckan?

Jag har inte AI hemma utan bara nolva och enclomophine.

Är det nödvändigt att ta 10mg nolva varannan dag under kuren för att vara på den säkra sidan?

Eller hur mycket nolva ska man ta när man börjar märka känningar?
Citera
2023-01-28, 15:45
Medlem
Hjulstaas avatar
Kort kur utan PCT

Behövs PCT på en kort 3-veckors kur?

Citat:
Day
1 500mg Testo E, 100mg Testo P
2
3 100mg Testo P
4
5 100mg Testo P
6
7 100mg Testo P

8
9 100mg Testo P
10
11 100mg Testo P
12
13 100mg Testo P
14

15 100mg Testo P
16
17 100mg Testo P
18
19 100mg Testo P
20
21
Ser kuren bra ut? Kuren frontar 500mg testo e första dagen. Hinner 500mg testo e gå ur efter 3 veckor? Testo p tar väl bara typ 2-3 dagar för att gå ur?
Citera
2023-01-28, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjulstaa
Behövs PCT på en kort 3-veckors kur?

Ser kuren bra ut? Kuren frontar 500mg testo e första dagen. Hinner 500mg testo e gå ur efter 3 veckor? Testo p tar väl bara typ 2-3 dagar för att gå ur?

Helt meningslöst o värdelös upplägg. Antigen kör du testo e eller c och kurar i minst 12 veckor eller så inget alls. Det tar minst 8 veckor för att få märkbara resultat.

Dessutom fronta är mynt och har inga vetenskapliga belägg för att det skulle kicka in snabbare.

PCT kan ingen svara på förutom blodprov.

Läs denna minst fem gånger.
https://www.reddit.com/r/steroids/wiki/your_first_cycle
Citera
2023-01-28, 16:48
Medlem
BFG9000s avatar
Vem gör en kur på endast 3 veckor
Citera
2023-01-28, 17:25
Medlem
Jag tror att det där i längden kommer innebära sämre fysik på alla mätbara sätt än vad du skulle ha av att inte göra det. Både till muskelmassa fettmassa hälsomarkörer och annat.
Citera
2023-01-28, 17:39
Medlem
Hjulstaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage3000
Helt meningslöst o värdelös upplägg. Antigen kör du testo e eller c och kurar i minst 12 veckor eller så inget alls. Det tar minst 8 veckor för att få märkbara resultat.

Dessutom fronta är mynt och har inga vetenskapliga belägg för att det skulle kicka in snabbare.

Varför antingen eller? 1500mg testo kommer fortfarande ge resultat även om man inte hinner märka av det under kuren. Sen kan kuren upprepas efter några veckor. Flera små kurer med minimal nedstängning och utan behov av PCT efteråt, låter bättre än en lång kur i mina öron. Pengarna som läggs på PCT kan läggas på mer testo istället.

Citat:
1. Minimal Shutdown
Because the duration of use is so short there is very little suppression of natural test production. The testes usually only start to shrink after about 2-3 weeks into the cycle so if you clear the androgens at that time there is no waiting period for them to return to normal size. LH and FSH levels bounce back very quickly and in many cases actually have a rebound above normal such that endogenous test levels climb above normal for a few weeks and the user continues to see gains after androgens have been discontinued.

2. Limiting Side Effects
With such a short cycle negative sides don't have very much time to manifest.
BP may be elevated but for such a short period that it isn't a big concern.
Gyno may be an issue at higher doses but can be treaded easily with Nolva until the compounds clear.
Liver tox is really only a concern with longer cycles so even very high doses of orals have little impact.
Male Pattern Baldness (MPB) and Benign Prostate Hypertrophy (BPH) are really not a concern unless the undividual is planning to do many 2-3 week cycles per year.
Acne and other skin issues seem to start around 2 weeks in for most individuals as well so the short duration tends to make them less of a factor as well.

3. Gradual Gains
This is important for anyone who needs to keep their androgen use somewhat under wraps. Some people due to their jobs or family situation simply can't gain 20lbs without a certain risk of having questions asked. 20lbs over the course of a year is a lot different that 20lbs over the course of 6 weeks. If it is noticed it can be attributed to consistent training and diet.

4. Consistent focus
If the user is running a series of short cycles with little to no supression there are smaller swings in weight, mood, strength, diet, and consistency. I think this is one of the biggest strengths of a cycle plan like this. Because there is slow but consistent gains the focus of the individual stays consistent. Consistent training, eating, and living year round. There is no big weight gain but there is also no big comedown where a user may feel depressed and lose motivation for a few months and undo all their accomplishments.
Citera
2023-01-28, 17:46
Medlem
Hjulstaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Jag tror att det där i längden kommer innebära sämre fysik på alla mätbara sätt än vad du skulle ha av att inte göra det. Både till muskelmassa fettmassa hälsomarkörer och annat.
Varför tror du det? Jag tror det är tvärtom. Dra fördelarna med testot under kuren + gå av innan biverkningarna hinner komma + snabb återhämtning. Extra plus att inte behöva slösa pengar på onyttiga mediciner som PCT efteråt.
Senast redigerad av Hjulstaa 2023-01-28 kl. 17:51.
Citera
2023-01-28, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage3000

Det där är inte sant. Man ökar extremt i styrka på bara en vecka på testo-e och c. Sen att du ser större ut osv kanske tar några veckor till men styrkan är för mig iprincip omedelbar.
Citera
2023-01-28, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbanii
Det där är inte sant. Man ökar extremt i styrka på bara en vecka på testo-e och c. Sen att du ser större ut osv kanske tar några veckor till men styrkan är för mig iprincip omedelbar.

Åldergräns på Flashback är 18 år. Men jag trodde aldrig jag skulle skåda sån okunninghet och trolleri på denna nivå i denna forumdel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in