2023-01-27, 22:06
  #409
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Såg du de tidigare inläggen? Jag anpassar mig till nivån. Användaren är inte värt ett skit och verkar vara mycket förolämpad i de termer hen själv använder, så bara kul att reta den jäveln. Värdelöst kreatin för övrigt.

Men varför står du upp för denna? Hmm?🤔😅
.

Vilken FB user och vilken post svamlar du om?

Klart osäker att vi ens har rätt att diskutera kring detta?
Citera
2023-01-27, 22:15
  #410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
.

Vilken FB user och vilken post svamlar du om?

Klart osäker att vi ens har rätt att diskutera kring detta?

Du kan ju läsa historiken? Men skit samma, du har samma agenda, att vilja låta väst brinna.
Citera
2023-01-27, 22:24
  #411
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Igen. "Aldrig igen"..

M1 Abrahams och Lepoard 2 pansarvagnarna kommer bli sönderskjutna av ryssen. Ukrainska soldater kan inte manövrera de pansarvagnarna tillräckligt bra. Det kommer saknas underhåll av pansarvagnarna. Det är ingen gamechanger att sända några pansarvagnar mot hela Ryssland. Det finns en helt överdriven tro på västs förmåga att hantera Ryssland på slagfältet. Det finns en grov underskattning av Rysslands förmåga att strida.

Väst agerar som en narcissist, dvs har övertro till den egna förmågan och argumenterar för att kriget ska fortgå utifrån ideologiska skäl, snarare än praktiska. Dvs det är fel att invadera ett land, i förhållande till "vi kan inte stoppa Ryssland och bör därför låta bli kriga mot Ryssland".

Nästa steg i ett världskrig är att väst (Nato+USA) bemannar stridsvagnar med amerikanska eller icke-ukrainska medborgare, dvs soldater som är tränade på pansarvagnarna. Likaså med stridsflygplanen som sänds in. Ukrainska armén har inte tillgång till den kompetens som behövs för att använda, underhålla och strida med all den materiel som de förses med.

Ett ytterligare steg mot ett storkrig mellan väst och Ryssland är att ryska specialförband utför sabotage mot transporterna från europeiska länder till slagfältet. Sedan att västerländska ledare mördas, med exempelvis radioaktivt gift eller ramlar ut från ett fönster, eller råkar skjuta sig själva med 10 skott i huvudet.

Sedan inväntar jag att europeiska militärbaser kommer att användas för stridsflygsattacker mot mål i Ukraina: Här ses majoriteten av alla Nato-baser i Europa: https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2019/01/nato-europa-640x400.png

Eftersom vi i Europa har maktgalna och orädda, psykopatiska ledare så kommer europeiska (eller amerikanska) ledare ej acceptera ett nederlag, utan vilja strida in i kaklet. Tyska befolkningen och många anda länders befolkningar har till mycket stort antal visat sig vilja avsluta vapentransporterna och inblandningen i kriget. Dessa bli hånade av journalister likt denna här: https://www.expressen.se/ledare/tysklands-feghet--infor-putin-ar-farlig/

Jag förväntar mig att det blir amerikanska trupper och trupper från europeiska länder, som kommer strida mot Ryssland inne i Ukraina. Jag förväntar mig också att ryska agenter kommer utföra attentat inne i Europa mot strategiska anläggningar.

Ett storkrig väntar: Jag är osäker på ifall det ska kallas för världskrig. Eftersom jag är osäker på ifall att USA/Europa mot Ryssland ska benämnas som ett världskrig. Utan att ett storkrig tror jag är rätt benämning, till Kina/Iran/Taiwan/Nordkorea mfl blandar sig i. Det sker iofs enligt uppgift vapentransporter från Nordkorea och Iran till slagfältet.
__________________
Senast redigerad av Hegamon 2023-01-27 kl. 23:13.
Citera
2023-01-27, 22:52
  #412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
M1 Abrahams och Lepoard 2 pansarvagnarna kommer bli sönderskjutna av ryssen. Ukrainska soldater kan inte manövrera de pansarvagnarna tillräckligt bra. Det kommer saknas underhåll av pansarvagnarna. Det är ingen gamechanger att sända några pansarvagnar mot hela Ryssland. Det finns en helt överdriven tro på västs förmåga att hantera Ryssland på slagfältet. Det finns en grov underskattning av Rysslands förmåga att strida.

Väst agerar som en narcissist, dvs har övertro till den egna förmågan och argumenterar att kriget ska fortgå utifrån ideologiska skäl, snarare än praktiska. Dvs det är fel att invadera ett land, i förhållande till "vi kan inte stoppa Ryssland och bör därför låta bli kriga mot Ryssland".

Nästa steg i ett världskrig är att väst (Nato+USA) bemannar stridsvagnar med amerikanska eller icke-ukrainska medborgare, dvs soldater som är tränade på pansarvagnarna. Likaså med stridsflygplanen som sänds in. Ukrainska armen har inte tillgång till den kompetens som behövs för att använda, underhålla och strida med all den materiel som de förses med.

Ett ytterligare steg mot ett storkrig mellan väst och Ryssland är att ryska specialförband utför sabotagen mot transporterna från europeiska länder till slagfältet. Sedan att västerländska ledare mördas, med exempelvis radioaktivt gift eller ramlar ut från ett fönster, eller råkar skjuta sig själva med 10 skott i huvudet.

Sedan inväntar jag att Europeiska militärbaser kommer att användas för stridsflygsattacker mot mål i Ukraina: Här ses majoriteten av alla Nato-baser i Europa: https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2019/01/nato-europa-640x400.png

Eftersom vi i Europa har maktgalna och orädda, psykopatiska ledare så kommer europeiska (eller amerikanska) ledare ej acceptera ett nederlag, utan vilja strida in i kaklet. Tyska befolkningen och många anda länders befolkningar har visat sig vilja avsluta vapentransporter och inblandning i kriget. Dessa bli hånade av journalister här: https://www.expressen.se/ledare/tysklands-feghet--infor-putin-ar-farlig/

Jag förväntar mig att det blir amerikanska trupper och trupper från europeiska länder, som kommer strida mot Ryssland inne i Ukraina. Jag förväntar mig också att ryska agenter kommer utföra attentat inne i Europa mot strategiska anläggningar.

Ett storkrig väntar:

Väldigt bra inlägg. Det verkar eskaleras var och varannan dag från våra kära ledare i väst. Nu kör man MBTs men redan nu snackas det om F16 och i stort sett hela arsenalen från NATO.
Baerbock råkade försäga sig, de är i krig med Ryssland och de får inte förlora. Verkligheten är sådan att Ryssland redan har vunnit. Vad händer när polletten trillar ner?
Citera
2023-01-28, 02:47
  #413
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panterino
Baerbock råkade försäga sig, de är i krig med Ryssland och de får inte förlora.
Ingen i Baerbocks parti eller däromkring har erfarenhet av vapen, vapensystem eller stridsfordon av något slag, ej heller strid, lidande, död, strategi, taktik, eller något annat förknippat med konflikt och krig.
De räknar kallt med att "någon annan" dvs. civilbefolkningen, som de kan beordra ut i krig ska dö för deras skull.
Det skall noteras att Baerbock officiellt sagt att hon INTE bryr sig om sina väljare utan endast arbetar för sina egna ideologiska mål, varav ett krig mot Ryssland synes vara i första rummet.

Dessa dårar (eller förrädare) som tvärvänt från att vara miljökämpar och över en natt blivit krigshetsare på samma sätt som NSDAP borde kontrolleras in i minsta detalj gällande deras finansiering/var pengarna kommer ifrån, respektive kontrollera kontakter med och inflytande/order från främmande makt för att klargöra exakt varifrån denna "nya" ideologi kommer och fått sådant genomslag i Die Grüne politik.
Vi skall härvid vara medvetna om att trots att Die Grüne presenterar och framställer sig som ett "miljöparti" så är deras "nya" ideologi inget annat än militäristisk högerextremism.

Vi får förutsätta att Tyska BND - BundesNacrichtenDienst https://de.wikipedia.org/wiki/Bundesnachrichtendienst dvs. Tysklands säkerhetstjänst, som alla andra säkerhetstjänster håller ett datoriserat öga på diskussionerna och inläggen på FB gällande Deutschland - Tyskland och att man tar detta med i ekvationen.

Baerbock och Die Grüne torde även vara ett solklart fall även för den organisation som kallas för Verfassungsschutz https://www.verfassungsschutz.de/DE/home/home_node.html som skall skydda den Tyska staten, och både bevara och skydda friheten och demokratin mot den sorts påverkan sönderfall och militäristiska kupper som nu äger rum. I detta fall hamnar Baerbock och Die Grüne direkt under direktivet till Verfassungsschutz att bekämpa högerextremism.
__________________
Senast redigerad av RobbanUC 2023-01-28 kl. 02:59.
Citera
2023-01-28, 03:07
  #414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Konventionellt krig mot ryzzen kan vi fetglömma just nu. Putain har häcken full och ju längre det håller på desto sämre går det för honom.

Varför stavar du med z?
Citera
2023-01-28, 03:21
  #415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Varför stavar du med z?
Två skäl. De påminner om nazisterna och det tar emot att skriva namnet på det förhatliga folket.
Citera
2023-01-28, 04:18
  #416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
M1 Abrahams och Lepoard 2 pansarvagnarna kommer bli sönderskjutna av ryssen. Ukrainska soldater kan inte manövrera de pansarvagnarna tillräckligt bra. Det kommer saknas underhåll av pansarvagnarna. Det är ingen gamechanger att sända några pansarvagnar mot hela Ryssland. Det finns en helt överdriven tro på västs förmåga att hantera Ryssland på slagfältet. Det finns en grov underskattning av Rysslands förmåga att strida.

Jepp, och underskattning i Rysslands förmåga och kapacitet att producera de vapen som kriget kräver och kommer kräva framgent.

Citat:
Väst agerar som en narcissist, dvs har övertro till den egna förmågan och argumenterar för att kriget ska fortgå utifrån ideologiska skäl, snarare än praktiska. Dvs det är fel att invadera ett land, i förhållande till "vi kan inte stoppa Ryssland och bör därför låta bli kriga mot Ryssland".

Man borde ha accepterat det ryska kravet från december 2021 med säkerhetsgarantier baserade på indivisible security. Nu är det försent och Ryssland kommer fortsätta med sin avmilitärisering av länder med hotande vapensystem även efter Ukraina om dessa länder inte frivilligt tar bort vapnen. Väst har inte produktionskapacitet att stå emot Ryssland, vilket de vet och som tyvärr gör kärnvapenanvändning ett allt mer sannolikt alternativ.

Citat:
Nästa steg i ett världskrig är att väst (Nato+USA) bemannar stridsvagnar med amerikanska eller icke-ukrainska medborgare, dvs soldater som är tränade på pansarvagnarna. Likaså med stridsflygplanen som sänds in. Ukrainska armén har inte tillgång till den kompetens som behövs för att använda, underhålla och strida med all den materiel som de förses med.


Att pansarvagnar och stridsflygplan kommer skickas så fort de finns i lager (vilket tar tid) håller jag med om och utländsk kontraktpersonal kanske kan funka om man kan uppbåda sån för ett allt svårare uppdrag.

Citat:
Ett ytterligare steg mot ett storkrig mellan väst och Ryssland är att ryska specialförband utför sabotage mot transporterna från europeiska länder till slagfältet. Sedan att västerländska ledare mördas, med exempelvis radioaktivt gift eller ramlar ut från ett fönster, eller råkar skjuta sig själva med 10 skott i huvudet.

Ja, det är konstigt att man inte hör mer om sådana sabotage. Förekommer de inte?

Citat:
Sedan inväntar jag att europeiska militärbaser kommer att användas för stridsflygsattacker mot mål i Ukraina: Här ses majoriteten av alla Nato-baser i Europa: https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2019/01/nato-europa-640x400.png

Jepp, men samma problem igen. Ryska luftvärnssystem är världsbäst. Det är de hypersoniska precisions-missilerna som Väst saknar som de behöver.

Citat:
Eftersom vi i Europa har maktgalna och orädda, psykopatiska ledare så kommer europeiska (eller amerikanska) ledare ej acceptera ett nederlag, utan vilja strida in i kaklet. Tyska befolkningen och många anda länders befolkningar har till mycket stort antal visat sig vilja avsluta vapentransporterna och inblandningen i kriget. Dessa bli hånade av journalister likt denna här: https://www.expressen.se/ledare/tysklands-feghet--infor-putin-ar-farlig/

Sant och bra uttryckt.

Citat:
Ett storkrig väntar: Jag är osäker på ifall det ska kallas för världskrig. Eftersom jag är osäker på ifall att USA/Europa mot Ryssland ska benämnas som ett världskrig. Utan att ett storkrig tror jag är rätt benämning, till Kina/Iran/Taiwan/Nordkorea mfl blandar sig i. Det sker iofs enligt uppgift vapentransporter från Nordkorea och Iran till slagfältet.

Jag instämmer i denna slutsats och beskrivning och tackar för bra analys!
Citera
2023-01-28, 04:29
  #417
Medlem
Vad skulle man lära sig utav ett tredje världskrig efteråt?
Det är ju frågan egentligen.

Respekt till viss mån utav karaktär som inte är religiösa överhuvudtaget utav något slag?
"Rasismen ska aldrig hända igen.." kanske? Eller yttrandefrihet försiktig osv?
Vilken grej är det man TOTALT ska skita i om man kanske är ett land som inte bryr sig?
Vad hade kanske ryssarna gjort mot civila?

Kanske blondin-rasismen kan uppstå? Arga kineser kanske? Det vore ju något. Typ man har tröttnat på de där jävla kändis-politikerna som kan utföra sanktioner över något?
Alltså det vore fullt orimligt men världskrig komigen
Eller kanske kan man typ sikta på det som är i tycke det fredligaste folkslaget eftersom man är trött på världen bara?

Jag känner ändå på mig att ni blondiner är oslagna och ögontjuvar genom tidslinjen. Det bör ändå hända, ifall människan är människa. Naturlig krasch?
__________________
Senast redigerad av MittHederligaSmet 2023-01-28 kl. 04:40.
Citera
2023-01-28, 05:09
  #418
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
According to a peer-reviewed study published in the journal Nature Food in August 2022, a full-scale nuclear war between the United States and Russia, which together hold more than 90% of the world's nuclear weapons, would kill 360 million people directly and more than 5 billion indirectly by starvation during a nuclear winter. Wikipedia.

https://www.cbsnews.com/news/nuclear-war-5-billion-people-starvation-deaths-study/
Citera
2023-01-28, 16:13
  #419
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Ingen i Baerbocks parti eller däromkring har erfarenhet av vapen, vapensystem eller stridsfordon av något slag, ej heller strid, lidande, död, strategi, taktik, eller något annat förknippat med konflikt och krig.
De räknar kallt med att "någon annan" dvs. civilbefolkningen, som de kan beordra ut i krig ska dö för deras skull.
Det skall noteras att Baerbock officiellt sagt att hon INTE bryr sig om sina väljare utan endast arbetar för sina egna ideologiska mål, varav ett krig mot Ryssland synes vara i första rummet.

Dessa dårar (eller förrädare) som tvärvänt från att vara miljökämpar och över en natt blivit krigshetsare på samma sätt som NSDAP borde kontrolleras in i minsta detalj gällande deras finansiering/var pengarna kommer ifrån, respektive kontrollera kontakter med och inflytande/order från främmande makt för att klargöra exakt varifrån denna "nya" ideologi kommer och fått sådant genomslag i Die Grüne politik.
Vi skall härvid vara medvetna om att trots att Die Grüne presenterar och framställer sig som ett "miljöparti" så är deras "nya" ideologi inget annat än militäristisk högerextremism.

Vi får förutsätta att Tyska BND - BundesNacrichtenDienst https://de.wikipedia.org/wiki/Bundesnachrichtendienst dvs. Tysklands säkerhetstjänst, som alla andra säkerhetstjänster håller ett datoriserat öga på diskussionerna och inläggen på FB gällande Deutschland - Tyskland och att man tar detta med i ekvationen.

Baerbock och Die Grüne torde även vara ett solklart fall även för den organisation som kallas för Verfassungsschutz https://www.verfassungsschutz.de/DE/home/home_node.html som skall skydda den Tyska staten, och både bevara och skydda friheten och demokratin mot den sorts påverkan sönderfall och militäristiska kupper som nu äger rum. I detta fall hamnar Baerbock och Die Grüne direkt under direktivet till Verfassungsschutz att bekämpa högerextremism.

Det fanns artiklar redan för 20 år sedan vilka varnade för det att miljöpartierna var fulla av extremer, vänsterextremer själva grunden till nazismen= Nationalsocialism.
Citera
2023-01-28, 16:37
  #420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Ryssland har jätteproblem med Ukraina och folk tror på allvar att de samtidigt kommer invadera Sverige, Finland, Ungern, Polen, Danmark och resten av Europa.

Ja jösses, media och politiker med hybris har sannerligen satt griller i folk.

Det enda sättet de skulle kunna göra något på är att avfyra atombomber.
Och det kriget kommer bli det kortaste i världshistorien.
Ingen kommer ut som vinnare.

USA kunde inte ens besegra afghanerna, men vi vet ändå att USA har kapacitet att spränga bort Afghanistan. Det är precis samma med Ryssland. Om du tror att Ryssland inte har kapacitet att stå emot NATO är du dum i huvudet och låtit dig hjärntvättas av Aftonbladet.

Ryssland står inte ensamt. Indien, Iran, Kina, Nordkorea, Saudi Arabien med flera är beredda att stötta Ryssland vilken dag som helst, och det är inga små arméer eller krigsmaskiner vi talar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in