2023-01-28, 09:08
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Som i Farmen Norge.
Ja och där får de till och med röka vilket det ju gjordes obegränsat för 100 år sen.
2023-01-28, 10:10
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Visste ni att Tova är Beavis and Buttheads okända syster?
Nu när man vet det så är likheten slående.
Är hon beavis eller butthead? eller båda?
2023-01-28, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Hela farmen-konceptet är söndertrasat av inkompetenta idioter i ledande prod.team de senaste säsongerna. Jag spyr på detta tillrättaläggande, denna PK-favorisering, detta jävla hyckleri.
Sätt dit en neger & minst en icke infödd svensk i varje säsong så blir det lite drama. Helst ska en rik jävel & en med hybris oxå vara med. Plussa på oxå med några sura jävlar & lite brudar med stora pattar, snygga rövar & noll koll på verkligheten....ja, så vips..Nu har vi en kanonsäsong av Farmen!
Jag spyr. Tacka vet jag när Farmen saknade ovanstående individer.

Vart är brudarna med stora pattar och snygga rövar?
2023-01-28, 12:52
Medlem
madmwazels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Löjligt dock att de inte har en väggklocka i huset. Det hade ju varenda bonde år 1923. Det är väl 100 år bakåt som gäller? Vincents traktor är ju omvänt otidsenlig! Är väl från 1950 talet eller möjligtvis 40-talet? Borde ha häst å vagn!
Ja wincents traktor är för ny, men det är nog svårt att få tag på en traktor från 1923 som fortfarande går att använda. För det fanns ju traktorer då, även om vi i sverige bara hade ca 2000 st i bruk, jämfört med 650 000 st hästar.
2023-01-28, 13:52
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaMonsterMy
Men det är klart dom har brandvarnare i husen och byggnaderna. Det hade ju blivit årtiondets skandal om deltagare, produktion eller djur brann inne.
Enligt lag ska det finnas brandvarnare i bostäder. Inte alltid att folk vaknar som sover djupt av brandvarnare.
För flera år sedan som Torpet brann, hade inte norrmannen varit vaken då hade minst en person inte överlevt.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/3j5Geq/har-brinner-farmen-huset-ner-hela-skiten-brann
2023-01-28, 14:24
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Löjligt dock att de inte har en väggklocka i huset. Det hade ju varenda bonde år 1923. Det är väl 100 år bakåt som gäller? Vincents traktor är ju omvänt otidsenlig! Är väl från 1950 talet eller möjligtvis 40-talet? Borde ha häst å vagn!
Jag tror inte det fanns rinnande vatten i hus på landet för hundra år sedan.
Apropå klockor inte får finnas på Farmen är märkligt. Då hade alla som lärt sig klockan, fickur eller armbandsur. Googla lite, armbandsuret uppfanns år 1810.

Jag gick in på Wikipedia för att läsa vad de står om Farmen. Första stycket under Programidé står det:
Ett antal deltagare placeras på en bondgård omgiven av natur. Där ska de bo i ett antal veckor och leva som bönderna gjorde mellan slutet på 1800-talet och början på 1900-talet. Det innebär att gården saknar både elektricitet och rinnande vatten.

Citat:
Ja och där får de till och med röka vilket det ju gjordes obegränsat för 100 år sen.
Bra att det inte är tillåtet att röka, många barn som tittar på Farmen.
I de äldre säsongerna verkar det vara tillåtet med rökning. (Jag är inte tillräckligt gammal för att kunnat sett de äldre säsongerna.)
Har googlat ner på djupet, hittat ett klipp där ser en deltagare röker.
Enligt beskrivningen så är det från första säsongen?

https://www.youtube.com/watch?v=qAFT5CxGMX0
2023-01-28, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Enligt lag ska det finnas brandvarnare i bostäder. Inte alltid att folk vaknar som sover djupt av brandvarnare.
För flera år sedan som Torpet brann, hade inte norrmannen varit vaken då hade minst en person inte överlevt.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/3j5Geq/har-brinner-farmen-huset-ner-hela-skiten-brann
Jag har inte sett den säsongen inser jag, har totalt missat det!
2023-01-28, 15:56
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Produktionen plockar russinen ur kakan och gör en hittepåmiljö. Det är helt i linje med allt annat de är nonchalanta med. Längtar verkligen efter norska Farmen. Även om den inte heller är perfekt så är den bra mycket bättre än den svenska.
2023-01-28, 16:01
Medlem
Streethouses avatar
Citat:

Nejdå. Finns ingen sådan lag för sådana bostäder.
2023-01-28, 16:59
Medlem
Streethouses avatar
Citat:

Nejdå. Finns ingen sådan lag för sådana bostäder.
2023-01-28, 17:18
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord
Nej jag har inte koll på vilka som är med i bakrunden på svenska serier 😂 , men jag kan se att på morden i Sandhamn har han titeln "Barägaren (uncredited)" och är bara med i 3 avsnitt av 33. i Heder: "Mickes hitman (uncredited)" 1 avsnitt. Och i innan vi dör: "Kille som talar i mobilen (uncredited)" 1 avsnitt.
Precis som jag skrev så är han en sån som skrivit upp sig på statistroller, han har inte ens ett namn i serierna.
Att jag påpekar det och tycker det är lite små roligt att han kallar sig för skådespelare där inne får du kalla för att jag hatar om du vill.
Och ja, jag tycker det är nått som verkar lite smått obehagligt med den killen. Jag vet inte exakt vad det är, kanske sätet han smörar för Karin, eller sättet han försöker snacka skit om dem andra killarna för att få sig själv att se bättre ut, eller att han verkar ha en grandios bild av sig själv som inte stämmer med verkligheten. Jag vet inte. Som sagt, för mig känns han som en mupp av nån anledning.
Sen spelar det egentligen ingen roll hur mycket pengar han har tjänat på sin skådespeleri vs sin rörmokeri jobb, man kan vara en mupp oavsett, men som sagt jag tror han har förlorat mer pengar än han har tjänat på att jaga sin skådespeleri "karriär".
Vart har man liksom killen, Är han byggnadsrådgivare (som han sa till karin) men vågade ändå inte röra röken, är han skådespelare, eller är han rörmokare. Självklart kan människor ha jobbat med olika saker i sitt liv men för mig känns han skum, känns som att han överdriver allt hela tiden för att se bättre ut än vad han är.

Okej, det är intressant att läsa din åsikt. Vi får se längre fram ifall han visar nya sidor som stämmer överens med det du tror om honom, dvs grandios självbild osv. Hittills har jag tyckt om honom men vem vet vad som händer framöver i farmen.

Jag läste att han varit med i heder och morden i Sandhamn men trots att jag har sett alla avsnitt av de serierna så kommer jag inte ihåg honom. Jag kanske ska se de avsnitten han är med i igen och se vad jag tycker om hans skådespeleri.
2023-01-28, 19:54
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Jag tror inte det fanns rinnande vatten i hus på landet för hundra år sedan.
Apropå klockor inte får finnas på Farmen är märkligt. Då hade alla som lärt sig klockan, fickur eller armbandsur. Googla lite, armbandsuret uppfanns år 1810.

Jag gick in på Wikipedia för att läsa vad de står om Farmen. Första stycket under Programidé står det:
Ett antal deltagare placeras på en bondgård omgiven av natur. Där ska de bo i ett antal veckor och leva som bönderna gjorde mellan slutet på 1800-talet och början på 1900-talet. Det innebär att gården saknar både elektricitet och rinnande vatten.
Ja de är inte konsekventa på TV4 eller vad det är för ena som producerar. Fast rinnande vatten har de väl ej? Jag tycker mig ha sett att de får stå i köket och handpumpa fram vattnet till kranen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in