2022-12-09, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tollborg
Man skapar väl olika konton för olika frågor om man ens bryr sig att kommentera i något ämne på ett forum som det här.

Det är helt onödigt att inte hålla sig till saken ändå. Ovärdigt av jurister att hålla på och dreva och hitta på saker som inte varit föremål för minsta klagan förr. Nu handlar ju inte detta om relationer ens utan om ett enskilt tillfälle med stort alkoholintag hos samtliga inblandade. Väldigt tragiskt i sig självt absolut och nu har det ju då fått en lösning som väl samtliga borde vara nöjda med.

Nej, det handlar INTE om ett enskilt tillfälle.
Citera
2022-12-09, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daikoku
Är det bevisat, eller är det en kvinnlig elev som inte fått de betyg hon ville ha? Kanske tom snackat ihop sig med en klasskamrat som också är missnöjd.

Vi pratar om ett stort antal studenter. Dessutom ska vederbörande ha erkänt.
Citera
2022-12-10, 17:59
Medlem
Det rör sig inte bara om studenter utan även om fd studenter och andra av kvinnligt kön.

Det var ett flertal faktorer som sträcker sig många år tillbaka i tiden som lades till grund för beslutet om avsked av SW, som för övrigt inte har tagit något som helst ansvar för sina handlingar utan skyller på en orimligt hög arbetsbelastning på JI (lol).

Enligt SW är det tydligen så att man blir aggressiv och såväl misshandlar som sexuellt ofredar yngre kvinnor som en naturlig följd av utbrändhet. Logiken i det resonemanget förstår nog ingen annan än han själv.
Citera
2022-12-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmanuelCunt
Det rör sig inte bara om studenter utan även om fd studenter och andra av kvinnligt kön.

Det var ett flertal faktorer som sträcker sig många år tillbaka i tiden som lades till grund för beslutet om avsked av SW, som för övrigt inte har tagit något som helst ansvar för sina handlingar utan skyller på en orimligt hög arbetsbelastning på JI (lol).

Enligt SW är det tydligen så att man blir aggressiv och såväl misshandlar som sexuellt ofredar yngre kvinnor som en naturlig följd av utbrändhet. Logiken i det resonemanget förstår nog ingen annan än han själv.

Ja, det är minst sagt skamligt. Det är det värsta jag har hört talas om inom akademin, både vad gäller gärningarnas grovhet och antalet offer. Vederbörande har spottat på allt universitet står för. Han borde få en örfil.
Citera
2022-12-11, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Inte alls. Efter #metoo räcker det med en anklagelse så är man rökt. Kolla Lasse Kronér som blev av med jobb och allt p.g.a. falska anklagelser. Sen visade det sig vara falskt och han fick tillbaka jobbet.

Hemskt. Rena rama Stasi fasoner.

Vad händer med dem som anklagar? Fara med osanning borde vara straffbart.
Citera
2022-12-11, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Hemskt. Rena rama Stasi fasoner.

Vad händer med dem som anklagar? Fara med osanning borde vara straffbart.

Falska anklagelser är en sorglig företeelse. Det är dock inte vad som har inträffat på GU. I detta fall har en ruskig historia uppdagats: misshandel och trakasserier riktade mot studenter över ett flertal år. Bevisen är överväldigande.
Citera
2022-12-11, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Olivestedt
Falska anklagelser är en sorglig företeelse. Det är dock inte vad som har inträffat på GU. I detta fall har en ruskig historia uppdagats: misshandel och trakasserier riktade mot studenter över ett flertal år. Bevisen är överväldigande.

Det framgår inte av artiklarna?

Jag har inte så starka minnesbilder av SW mer än att han var en mycket uppskattad lärare och att vissa studenter var lite betuttad i han. Om jag minns rätt så hörde jag att han ibland gick på nattklubbar som studenter vanligen också gick till. Var han läraren som hade en relation med en student eller var det någon annan?
Citera
2022-12-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Det framgår inte av artiklarna?

Jag har inte så starka minnesbilder av SW mer än att han var en mycket uppskattad lärare och att vissa studenter var lite betuttad i han. Om jag minns rätt så hörde jag att han ibland gick på nattklubbar som studenter vanligen också gick till. Var han läraren som hade en relation med en student eller var det någon annan?

Nej, det framgår inte av artiklarna, men det är tyvärr sant. Det som har uppdagats internt är flera storleksordningar värre än det som har uppmärksammats i tidningarna. Själva utredningen återger bara en del av sanningen, sannolikt för att skydda tredje parter. Dr. Jekyll och Mr. Hyde kommer till minnet.
Citera
2022-12-11, 21:56
Medlem
trytolearn28s avatar
Citat:
Ja, det är minst sagt skamligt. Det är det värsta jag har hört talas om inom akademin, både vad gäller gärningarnas grovhet och antalet offer. Vederbörande har spottat på allt universitet står för. Han borde få en örfil.

Så vad är det du har fått höra? Och du är en loser om du inte visste att allt du hör inte är sant.
Citera
2022-12-12, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Om du syftar på mig så har jag inte hört något som kan klassas som brottsligt eller omoraliskt. Tvärtom så är min bild av honom att han är en mycket bra lärare.

Vad menar du? Bara det som har uppmärksammats i media är väl både omoraliskt och brottsligt så det stänker.
Citera
2022-12-12, 16:50
Medlem
Citat:
Vad menar du? Bara det som har uppmärksammats i media är väl både omoraliskt och brottsligt så det stänker.

Oskyldig till motsatta är bevisat.
Citera
2022-12-12, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Oskyldig till motsatta är bevisat.

Motsatsen är bevisad. Han har erkänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto