2023-01-28, 02:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Den här pajasen Biden skänker stridsvagnar och andra vapen till WW3 i Ukraina. Ni i ni i Väst fäster er tilltro till denna amöba/peddo

https://twitter.com/jaccocharite/status/1618324957372743681

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1618324881656930304/pu/vid/640x360/nbsBNoS-RSbXZEMJ.mp4?tag=12

Rätt kul.

Amöban fattar inte ens att eller när han blev ägd.
Citera
2023-01-28, 02:32
Avstängd
Det gäller att släppa UKRAINA och POLEN och ex antal länder. Detta är inget jag bryr mig om, samtidigt som jag bryr mig om hur judar mår och att det är helt fel med UK;PP; m.m. Nej, jag tycker inte att Ukriana är ett väl fungerande land.

Därför är Ryssland bra i sina små men ände effektiva angrepp. SLAVA RUSSIA !

SLAVA RUSSIA!
Citera
2023-01-28, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Risken jag ser är att väst börjar skicka specialförband, till en början i det dolda för utbilda Ukrainarnas försvarsmakt och eventuellt hjälpa till med underhåll, reparationer osv.(ungefär som CIA när de hjälpte Muhajedeen mot ryssarna i Afghanistan på 80-talet) Den typen av operationer brukar så småningom uppdagas av fiendin och då befinner vi oss i ett fullskaligt proxykrig. Allt för att vi vi ville skicka ett femtiotal tanks som på det stora hela antagligen inte hjälper Ukraina så mycket.

USA har under lång tid, helt öppet, utbildat Ukrainska förband, i utlandet och i Ukraina. Specialförband är knappast ett undantag, utan snarare något som fått första tjing, som vi säger i Sverige. Varför tror du att ryssarna har lidit enorma förluster i sina logistikkedjor gång på gång? Varför tror du det finns en stor röd fläck med partisaner på vissa kartor?

Sabotageförband är ibland det enda som finns kvar, som kan slå djupt in i fienden.
Citera
2023-01-28, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Varför tro ni att det ska sluta med att RYssland drar sig tilbaka ? NEJ ! NJET ! Det kommer inte att ske. JAg känner själv dessa männsikaor. Jag känner Lavrov jag vet hur han funkar. Det är enkelt, Ukraina
kommer tyvrr att drabbas av vissa atombomber och detta kommer att hända snart, Jag är ledsen, men jag som ryss vet att detta kommer att ske.

Nu är det upp till väst, ska det fortsätta?

Tyvärr blir det då flera bomber och framför allt BErlin som ses som ett legit mål . VIlket det ocks å ör . Alla tyskar är nazister, det är nästan en tautologi,

Att döda tyskar tycer jag ändå kan vara OK

Det är tragiskt att ni tog åt er av amerikanska girigheten istället för den europeiska humanismen eller socialdemokratin, som i nuläget är död förstås. Men dumt. Rationalitet vinner i längden, den ni visste en gång i tiden.
Citera
2023-01-28, 02:41
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nja problemet vad nu man en stoppar i Abrams gasturbin är att det är en törstig jvl. Den kan åka på allt som innehåller kolväten. Allt från matolja till Jetbränsle. Motorn mår bäst av Jetbränsle om jag förstått am mekaniker bäst. Då den innehåller mest energi per enhet.

Fördelar: Motorn är liten och tystgående samt kan köras på "allt"

Nackdelar: Annorlunda jmf med andra motorer. Så logistiken kan bli krånglig.

En sak vi inte tänker på är att Abrams, Challenger II och Lepard inte autoloaders. Laddarens jobb är väl det enklaste. Men det skiljer sig från de flesta av Ukrainas vagnar
Jag ska inte överdriva mina kunskaper om motorer eller militär logistik. Men om vi skänker stridsvagnar som kostar 50 miljoner kronor styck så kan vi nog skicka tillräckligt med tankbilar + förse Ukraina med bränsle.
Fördelarna med automatladdning ska jag inte uttala mig om. Jag har dock läst att Strv 103 fortfarande innehar rekordet i eldhastighet. Jag blev själv utbildad på den vagnen som servo-vapen-mekaniker.
Senast redigerad av Drooid 2023-01-28 kl. 03:33.
Citera
2023-01-28, 03:00
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
De leker med elden. De vet inte vad de ger sig in i. Tyskland har förklarat att de är i krig med Ryssland enligt Tysklands utrikesminister Annalena Baerbock. Runda den om du kan.

https://twitter.com/KimDotcom/status/1618371363718434820

Menar du kärnvapen då eller? Tyskland har ju i princip tagit emot alla konsekvenser de kan få, dvs den billiga gasen och oljan
Citera
2023-01-28, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
De vill inte ockupera Ukraina. En mardröm att styra över en fientlig befolkning. Men man vill avmilitisarisera Ukraina.

Det handlar inte om att erövra mark. Man förstör ukrainska soldater. Då har det ingen betydelse hur mycket material alla skickar. Finns det inte längre soldater så har det ingen betydelse.

Tror du på det där själv? Det är inte Verdun igen, vi lever 2023....
Citera
2023-01-28, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
De vill inte ockupera Ukraina. En mardröm att styra över en fientlig befolkning. Men man vill avmilitisarisera Ukraina.

Det handlar inte om att erövra mark. Man förstör ukrainska soldater. Då har det ingen betydelse hur mycket material alla skickar. Finns det inte längre soldater så har det ingen betydelse.

Att formellt annektera områden som inte tillhör ryssland sedan tidigare, handlar alltså om att demilitarisera Ukraina? Tvek på den kompis.
Citera
2023-01-28, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag ska inte överdriva mina kunskaper om motorer eller militär logistik. Men om vi skänker stridsvagnar som kostar 50 miljoner kronor styck så kan vi nog skicka tillräckligt med tankbilar + förse Ukraina med bränsle.
Fördelarna med automatladdning ska jag inte uttala mig om. Jag har dock läst att Strv 103 fortfarande innehar rekordet i eldhastighet. Jag blev själv utbildad på den som vagnen som servo-vapen-mekaniker.

Ska man tro Ukraina så kan det handla om att man inte litar på Ukraina. Ukraina har visat att man håller de ramar väst ställer. =vinst. Förhoppningsvis!
Citera
2023-01-28, 03:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Tråkigt att du känner det ryss. Vi har försökt att bjuda in er i tjugo år. vad gör ni? Tycker att ni ska ha mer. Just det, ryss..

DU VERKAR INTE FATTA: jag är lika myket som du, anti Putin. Vi vill störta idioten ner i sjön! Han är vividrigt figur! EN insekt ! Jag håller helt med och jag vill ha Navalny som president. Med Navalny kommer vi att krossa Ukraina en gång flör alla, det kommer inte att finns någon skämt skit land kvar, birta

Jag längtar efter Navalny men frågan är om äckel ukrainarna gör det . Hahah. De kommer att krossas en gång för alla , Pang bom. Inga ukarina kvar. Navalny HATAR Er ävckliga HUKRINARE.

Det finns allstså mycket att hoppar på Navalny och att han kommer att göra Ukraina till mos, Vilket är bra. Alla i Ryssland hatar Ukraina, nu gäller det att krossa landet till mos så att ingenting återstår. Det är vad Navalny och folket i Ryssland vill. Att det inte ska finnas något NAZIUKRIANA. DEtta ska väck, bort, förintas.
Senast redigerad av simson12 2023-01-28 kl. 03:33.
Citera
2023-01-28, 03:32
Medlem
Citat:
DU VERKAR INTE FATTA: jag är lika myket som du, anti Putin. Vi vill störta idioten ner i sjön! Han är vividrigt figur! EN insekt ! Jag håller helt med och jag vill ha Navalny som president. Med Navalny kommer vi att krossa Ukraina en gång flör alla, det kommer inte att finns någon skämt skit land kvar, birta

Jag längtar efter Navalny men frågan är om äckel ukrainarna gör det . Hahah. De kommer att krossas en gång för alla , Pang bom. Inga ukarina kvar. Navalny HATAR Er ävckliga HUKRINARE.

Navalnyj? är du dum på riktigt? Han är ju värre än Putte. Haha.

Alla i väst är inte kapitalets iglar kamrat. Eller bläckfisk?
Citera
2023-01-28, 03:36
Medlem
Citat:

Det finns allstså mycket att hoppar på Navalny och att han kommer att göra Ukraina till mos, Vilket är bra. Alla i Ryssland hatar Ukraina, nu gäller det att krossa landet till mos så att ingenting återstår. Det är vad Navalny och folket i Ryssland vill. Att det inte ska finnas något NAZIUKRIANA. DEtta ska väck, bort, förintas.

Varför hatar ni Ukraina? Dagarna efter kriget sa de: jag såg ryssarna som bröder, men de är ju jävla idioter? Hur kunde ni låta det ske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in