Citat:
Ursprungligen postat av
.Void
Vill wef-uffes bossar se vart alla befinner sig och vilka som umgås med vilka, vem som var på plats/med i protest mot climatechange eller vad är grejen.
Vad händer med min data om jag struntar i det en månad till? Har några veckor kvar och massa data... Har inte brytt mig att regga än, fattar inte poängen. Vadå "olagligt" att ha ett oreggat kort, vad fan spelar det för roll, vad har någon annan med det att göra. vem bestämde det, vem är lagsgiftaren, varför bestämdes det och vad kan dem se nu?
Ska ai läsa igenom allas sms och leta olydiga typ antibiden-folk eller klimatförnekare?? Rasister eller islamister? Xd eller se vart alla är och se forum/youtube/twitter-log ins?
Jag menar, några filurer i toppen av företagen kan ju väl det och mkt mer redan, spionera på vem som helst men det verkar som att man går mot att ge över dessa förmågor till regeringsnivå nu eller är jag ute och cyklar.
Det arresterades ju "drivande" antimandat-vaxxers i italien t.ex som tyckte "gröna injektionsbevis" var helt jävla säpo. Kan det vara något sådant arbete man kan vilja lätta för kling och klang
Hur går man och registrerar sitt nummer som bästa möjliga får, räcker det att visa id när man köper en refill?
Löjligt hela grejen, hur mkt övervakningsverktyg behöver dessa maktstollar egentligen, blir dem ens någonsin nöjda.
Om jag skyndar mig, hinner jag regga mig imorrn med idkort på macken så man inte blir extremist-flaggad??
Ja du är inne i rätt spår. Det är väldigt sannolikt WEF som ligger bakom detta. WEF är folkets största fiende. Men du hittar inte mycket negativt om dem eftersom de betalar massor pengar och använder deras makt att censurera och "rätta" allt som skrivs om WEF. WEF har dock officiellt utallat om att de vill ta bort alla människors privatliv, de tycker att företag ska ha rätt att spionera hur mycket de vill och dela och sälja vidare.. inte konstigt eftersom WEF är ju för det mesta dessa företagsägare.
Det är ganska väl känt nu att en större andel av världens befolkning litar inte längre på våra regeringar och myndigheter. Våra regeringar och politiker är korrupta. Det är därför de börjar nu med allt massövervakning, id överallt, censurering. Deras sätt att skydda regeringen mot folket är inte att lyssna på folket och förbättra sig och förtjäna får tillit, utan deras strategi är att stärka deras makt och kontroll över oss och köra ännu hårdare med censurering. Att börja med ID för telefonnummer är ett dessa stegen. ID för telefonnummer har inget alls med brottslighet att göra. Som sagt är det lätt att skaffa målvakt om man är kriminell, eller så finns det ju appar som fungerar som telefoni fast genom internet istället, helt anonymt och privat.
Och för att svara din fråga så om du inte reggar ditt nummer så stängs den av helt enkelt. Det är så WEF håller på, de kan ju inte skicka hela sveriges befolkning i fängelse, så vad gör de då? de stänger ut oss från allt. Det är därför de vill ha CBDC nu också, inga kontanter, de ska äga allt, vi får inte äga nått, så gör vi något som de inte vill så klickar de på en knapp så har vi inga pengar, inget sätt att kommunicera, inget sätt att ta oss omkring, ingen mat, ingen ingenting. Social scores är också påväg. Massor av elände påväg. Det är därför vi måste protestera mot varenda steg de tar för att ta sig närmre total kontroll över folket.