Citat:
Ursprungligen postat av
Mindbreath
Hur kommer det sig att dumpen bara tar män? Finns väl massa kvinnor som håller på att äckla sig med barn också?
För att kvinnor är väldigt sällsynt.
Jag hörde häromdagen en våldtäktshistoria av någon jag blivit rasande på om än med viss fördröjd effekt som det överlag blir där personen har sexuella preferenser för rollspel där personen vill att det ska spelas barn och mamma. För mig är det sexuella kränkningar mot mig, när män kommer med sjuka fantasier men jag klarar av att vara rätt kall. Däremot finns det inte på världskartan att en kille får göra något liknande i sexuella sammanhang. Det är en vidrig, sexuell kränkning att ens skriva det till mig. Så hur kommer det sig att killen nu går ut och påstår att han är ett offer för en kvinnlig pedofil? Det faller lite för mycket in på vad han hintat om att han själv tänder på.
Dumpen tar inte kvinnor eftersom det är män överlag som är pedofiler. Berätta gärna för mig hur det kommer sig att varenda sexuellt kränkande man, eller man med egna perversioner påstår sig vara offer för kvinnor när majoriteten av alla manliga offer utsatts av män?
Jo för att en pedofil eller sexualförbrytare som drar en våldtäktshistoria lurar folk att se den mer som ett offer och på så vis skapas ett maktförhållande mot de offer personen utsätter.
Jag säger inte att det är så med den senaste jag nu hört dra en våldtäktshistoria eftersom det
finns kvinnliga förövare. Däremot har
fem män jag träffat påstått att de varit offer för våldtäkter. Två av dem lever jag med trauman efter, då de våldtagit mig, en vet jag direkt ljuger om ena händelsen och den andra händelsen kan ha varit att personen varit otrogen mot mig men sedan anklagade sina kompisar för att kanske ha gjort något mot honom med påståendet om att han inte minns och att de haft i honom en massa dricka. En skrattade bara och drog sin historia lättvindigt utan att uppvisa några som helst känslomässiga associationer. Att våldtas som 12-åring är inte ett roligt skämt baserat på att det är en kvinnlig förövare. Det är inte mindre läskigt och obehagligt. En kunde inte dra samma historia till mig som han gjort till andra då berättelsen blivit olik den ursprungliga och han hade beteenden av att vilja ha en sexuellt kränkande relation. Ingen av alla män har visat mig empati för mina upplevelser utan förväntar sig att jag ska tycka synd om dem.
Nu var det inte endast historier om att de skulle ha utsatts som barn eller uteslutande av kvinnor men det är osannolikt att att män som uppträder sexuellt kränkande är offer för kvinnliga sexualförbrytare. Däremot ljuger sexualförbrytare och andra förövare mer eller mindre alltid om att de är offer eftersom de får uppmärksamhet, avsäger dem själva skuld genom att bli offret, kan grooma och lura till sig kvinnor och barn genom att låtsas att de "förstår" eller genom spelad sårbarhet. Förövare drar sig inte för att göra något alls och varför skulle de då inte med samma målmedvetenhet ljuga ihop historier? Var är anmälningarna från de här personerna? Alla jävla år och vändor på psykiatrin i samtal för att lära sig att hantera sig själv och livet efter de upplevelser som skett? Behov av mediciner bara för att kunna sova, leva, försöka må bra och gå vidare?
Nej allt de kommer med är våldtäktshistorier utan allt annat omkring såsom sympati för andra offer som kämpar på, inga timmar i terapisoffan eftersom de varken mår dåligt eller anser att något är fel på dem, inga mediciner om det inte handlar om att festa och bli onykter, inga åratal långa inskrivningar inom psykiatrin för vård och behandling, inga polisanmälningar (de behöver aldrig gått vidare men någon gång borde anmälan ha skett). Det finns en massa som saknas förutom påståenden från män med tvivelaktig sexuell och relationsmässig karaktär. Inte ens åratal av sociala självmord genom att kämpa för att få upprättelse eller driva frågorna har de.
Män som hatar kvinnor och vill få göra vad de vill med dem, anklagar också dem för vad de själva gör. Jag har insett att det är deras sista knep för hur de ska skada kvinnor. Tydligen något de kunniga redan är medvetna om.
När jag var 15 år våldtogs jag och av någon vriden anledning tror folk på riktigt att jag inte anser det lika illa som om jag hade varit 10 år. Pubertet etc gör det inte mer legitimt att våldta någon. Det blir inte skönare och roligare med åldern utan är alltid ett trauma. Det slutade med att jag förlät honom eftersom han bröt ihop och plötligt drog en egen våldtäktshistoria. På den tiden såg jag inte det som att "dra en våldtäktshistoria" utan kände fullt medlidande och tröstade honom, tog hand om honom och skyddade honom mot alla. Men idag ser jag hur tydligt det var manipulationer eftersom
jag var offret. Hans mamma var förövare med hans syster sen mot mig också och definitivt hade de groomat mig. Eftersom jag utsatts så mycket tar jag mig full rätt att säga att
något är jävligt fel i både hur många män som påstås ha utsatts i kontrast till vad de själva gör och även när de berättar eftersom det låter mer som deras egna sexuella fantasier än hur kvinnor agerar.
Jag har utsatts för många brott men aldrig fått empatiskt bemötande eftersom verkligheten inte fungerar som folk vill. Sedan för att jag förstår mer än vad de gör vilket lämnar deras oförmåga till förstånd som ett hinder.
Jag har utsatts för en kvinnlig pedofil t.ex. (mitt ex mamma och hans systers brott mot mig är sexualbrott) berätta varför män påstår att kvinnor gör vad de gör när all fakta påstår annat?
Män som hatar kvinnor har en annan agenda än vad någon likt mig har, dvs ett offer som
kräver respekt och skiter fullständigt i om folk tror att jag saknar sådana rättigheter.