I GWs scenario är det en (1) huvud GM som i de allra flesta sådana fall. Han måste ha ett otroligt temperament, handla impulsivt och snabbt kunna bli väldigt upprörd/svart i blicken. Man ska inte glömma att Med-GM i GWs scenario inte har aktiv del i själva dråpet. Han kör bara bilen och blir ofrivilligt del av ett drama. När han är kvar i bilen har en av hans bästa vänner ihjäl helena och ber honom/ger order om att hjälpa till med att ta hand om kroppen. Med-GM är nykter och finner sigsjälv plötsligt i en mycket svår dramatisk situation där han kanske upplever press/hot från med-GM att till varje pris hjälpa till. Han tar ett felaktigt beslut och hjälper huvud GM med kroppen och gör sig medskyldig till att Helena inte har hittats. med-GM är en lojal vän till huvud GM men med-GM mår med hög sannolikhet otroligt dåligt över det som har skett. Man kan hoppas att han efter alla år skulle vilja göra det rätta och åtminstone delge var Helena finns.
Citat:
Jag skall säga det att jag avskriver MiRö som tänkbar MGM till TS. Det blir jättekonstigt om han skulle varit inblandad med sitt stora och trovärdiga engagemang med skallgångskedjorna och i alla intervjuer som han har medverkat i. TS står kvar som misstänkt GM.
Nej, han var även sambo med två små barn vid denna tid och hans båt borde ha legat vid Dillö med färja och grejjer dit ut. Nej, det hela blir osannolikt. Jag såg även anslagen han och hans sambo hade gjort inför skallgången "Ge inte Upp !". Han pekar även särskilt på hundmarkering uppe vid Sandviken som MickeR i tråden senast i höstas här , att då denna rishög rörts om i (grenar hade nyligen lagts dit). Då alltså endast några dagar efter försvinnandet. Sandviken, ett område som fångar intresset för detta försvinnande i högsta grad.
Ingen skugga bör falla på MiRö kring detta försvinnande snarare tvärtom med hans stora engagemang med sökinsatserna.
En annan också Ben*y Anders*on (f.1970) som jag har nämnt som tänkbar inblandad fick jag reda på i PM skall vara en mycket snäll människa och denne av mig kände PM-avsändare sade att han skulle blivit mycket förvånad om denne var inblandad. Kanske även behöver helt stryka denne också då.
Nej, han var även sambo med två små barn vid denna tid och hans båt borde ha legat vid Dillö med färja och grejjer dit ut. Nej, det hela blir osannolikt. Jag såg även anslagen han och hans sambo hade gjort inför skallgången "Ge inte Upp !". Han pekar även särskilt på hundmarkering uppe vid Sandviken som MickeR i tråden senast i höstas här , att då denna rishög rörts om i (grenar hade nyligen lagts dit). Då alltså endast några dagar efter försvinnandet. Sandviken, ett område som fångar intresset för detta försvinnande i högsta grad.
Ingen skugga bör falla på MiRö kring detta försvinnande snarare tvärtom med hans stora engagemang med sökinsatserna.
En annan också Ben*y Anders*on (f.1970) som jag har nämnt som tänkbar inblandad fick jag reda på i PM skall vara en mycket snäll människa och denne av mig kände PM-avsändare sade att han skulle blivit mycket förvånad om denne var inblandad. Kanske även behöver helt stryka denne också då.