2023-01-27, 11:12
Bannlyst
Är det ngn mer som lägger märke till att nästan all mat i affärerna är låtsasmat? Det är alltid ngn skum innehållsdeklaration med skumma tillsatser som är ohälsosamma. Och det lilla utbudet med riktig mat som finns är dubbelt så dyrt och man får mindre i förpackningarna. (Den KRAV-märkta)

Vad är det som händer med maten?
Varför blir vi lurade att äta låtsasmat?
Varför känns det som att dom förvandlar maten till ngn slags industri?
Citera
2023-01-27, 11:16
Medlem
Starlinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaesenibotten
Är det ngn mer som lägger märke till att nästan all mat i affärerna är låtsasmat? Det är alltid ngn skum innehållsdeklaration med skumma tillsatser som är ohälsosamma. Och det lilla utbudet med riktig mat som finns är dubbelt så dyrt och man får mindre i förpackningarna. (Den KRAV-märkta)

Är du en av alla dom som påstår att alla livsmedel som innehåller E-ämnen är skit?
Citera
2023-01-27, 11:18
Medlem
Mindbreaths avatar
Det är för att folk inte bryr sig vad de stoppar i sig. Handla frukt och grönt, linser och bönor, ris, kött och mejeriprodukter och så lagar du maten själv istället. Då vet du precis vad som finns i.
Citera
2023-01-27, 11:34
Medlem
15minFames avatar
Citat:

Håller med. Det blir bara sämre och sämre. Det värsta är att det finns inget alternativ så vi som vill betala för kvalitet har svårt att hitta det.

Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Det är för att folk inte bryr sig vad de stoppar i sig. Handla frukt och grönt, linser och bönor, ris, kött och mejeriprodukter och så lagar du maten själv istället. Då vet du precis vad som finns i.
Grödor är GMO och besprutade, kossor får inte längre gräs utan soja = östrogen att äta, mejeriprodukter är inte som förr, vet inte vad de gör men jag märker stor skillnad mellan arla/valio och Änglamark så jag köper bara Änglamark nu förtiden.

Vi blir förgiftade.
Citera
2023-01-27, 11:36
Medlem
Citat:

Min Konsum har närproducerat nötkött och närodlad potatis. Det är utmärkta livsmedel.
Citera
2023-01-27, 11:49
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Håller med. Det blir bara sämre och sämre. Det värsta är att det finns inget alternativ så vi som vill betala för kvalitet har svårt att hitta det.

Grödor är GMO och besprutade, kossor får inte längre gräs utan soja = östrogen att äta, mejeriprodukter är inte som förr, vet inte vad de gör men jag märker stor skillnad mellan arla/valio och Änglamark så jag köper bara Änglamark nu förtiden.

Vi blir förgiftade.

Mm köp krav märkt.
Citera
2023-01-27, 11:56
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Mm köp krav märkt.
lol kravmärkt. Sorry, men maten idag är skräp. Läste att ett äpple innehåller hälften så mycket näring som för 50 år sen. I en annan artikel var det mindre än hälften. Försökte googla men hittar bara låsta artiklar men tex denna från 2006 visar att de vet och har vetat länge men allt blir bara sämre. Istället ska de blanda i insekter i maten från och med nu.
https://www.svd.se/a/3dcb6cd9-2048-37e8-821f-4a2f687fe8a9/frukt-och-gront-har-vattnats-ur

"Exempelvis så måste man idag äta fyra morötter för att få i sig lika mycket magnesium som en morot gav 1940." https://www.algomin.se/mindre-mangd-mineraler-och-vitaminer-i-frukt-och-gront-idag-an-for-50-ar-sedan/

Det här är det stora hotet tillsammans med miljöförstöring, inte klimatbluffen som de försöker lura i folk.
Citera
2023-01-27, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starlink
Är du en av alla dom som påstår att alla livsmedel som innehåller E-ämnen är skit?
Nej jag vet inte? Fanns det E-ämnen i mat när maten kom till på jorden?
Citera
2023-01-27, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame

Vi blir förgiftade.
Ja det där med soja. Det står ju nästan "Kan innehålla spår av soja" på allt tycker jag. På många saker
Citera
2023-01-27, 12:06
Medlem
Citat:

Det är en del av krigsföringen mot oss.
Genom att ständigt se till att maten blir sämre och sämre, genom att subventionera socker och all annan skit, så ser man till att folket blir svaga och sjuka och därmed beroende av staten, dvs makteliten.
Ett försvagat och splittrat folk är oerhört lätt att styra.
Citera
2023-01-27, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos
Min Konsum har närproducerat nötkött och närodlad potatis. Det är utmärkta livsmedel.
Ja men vet du hur det producerades? det är bara det.
Citera
2023-01-27, 12:09
Medlem
Citat:
Nej jag vet inte? Fanns det E-ämnen i mat när maten kom till på jorden?

Ja, det gjorde det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in