kommer inte ihåg, och orkar inte heller scrolla i hall of shame, men han satt på kofångaren med öppen baklucka tillsammans med sin hund när Sara och Patrik konfronterade honom iallafall.
Det har slagit mig mer än en gång, att "de uthängda" borde erhålla minst hälften av swisharna, då det är de som verkar bidra med sysselsättning och livsmening – hur torftiga de än må synas – åt Dumplingarne, i form av rebuskonstruktioner och -lösande av sådana samt diskussioner om "gäddornas" utseende och klädval. Lite trakasserier av de uthängdas familjer verkar ju också ingå, enligt nutida vittnesbörd.
De skulle kunna varumärkesskydda de namn de får och ta royalty när de används. Namnen avslöjar Dumpens lyteskomik, det är det det hela går ut på, Ha haha ha.
Är det bara jag, eller är det fler som tycker att Patrik Sjöberg är lite känslomässigt efterbliven? Ta polisgäddan till exempel - Patrik trodde inte att han brydde sig eftersom han va så pass chill. Han verkar inge förstå att folk processar sådana händelser helt annorlunda. Alla som ens nosat i en psykologikurs borde känna till olika former av försvarsmekanismer. Men om inte folk visar väldigt tydliga tecken av ångest så verkar inte Sjöberg förstå.
Är det bara jag, eller är det fler som tycker att Patrik Sjöberg är lite känslomässigt efterbliven? Ta polisgäddan till exempel - Patrik trodde inte att han brydde sig eftersom han va så pass chill. Han verkar inge förstå att folk processar sådana händelser helt annorlunda. Alla som ens nosat i en psykologikurs borde känna till olika former av försvarsmekanismer. Men om inte folk visar väldigt tydliga tecken av ångest så verkar inte Sjöberg förstå.
Håller verkligen med. Verkar som att Sjöberg tror att han och alla andra de fångar ska gråta och skrika av ångest och ånger. Det är ju inte så människan fungerar. I ett sånt läge så är det ju självklart att tusen tankar far i huvudet och man börjar tänka igenom hela sitt liv kan jag tänka mig.
Det har slagit mig mer än en gång, att "de uthängda" borde erhålla minst hälften av swisharna, då det är de som verkar bidra med sysselsättning och livsmening – hur torftiga de än må synas – åt Dumplingarne, i form av rebuskonstruktioner och -lösande av sådana samt diskussioner om "gäddornas" utseende och klädval. Lite trakasserier av de uthängdas familjer verkar ju också ingå, enligt nutida vittnesbörd.
Du diskuterar brottslingar m.fl. på andra delar av FB exakt likadant. Varför är att dryfta gäddorna så känsligt för er gäddlingar månne?
Vid trauma kan mentaliseringsförmågan sättas ur spel och det är vad jag tror fattas Patrik.
Det bevisar ju också att den blir skadad som blir utsatt för sexuella övergrepp.
Vilket i sin tur visar att P och S är rätt ute, även om just jag inte tycker att metoden är rätt.
Men det är inte deras fel utan våra politikers fel.
Vill man ha friska vuxna måste man börja medan de är små.
FAKTA MENTALISERING
"Mentalisering innebär förmågan att förstå såväl sina egna som andras tankar, önskningar, känslor och behov.
De flesta av oss mentaliserar utan att tänka på det. Det kallas spontan och intuitiv mentalisering. Förmågan går att träna upp genom att mentalisera medvetet.
Starka känslor, särskilt ilska, rädsla och skam, sätter ofta vår mentaliseringsförmåga ur spel.
Andra hinder för mentalisering är erfarenheter av trauma, posstraumatiskt stressyndrom, adhd/add, autism, bipolär sjukdom eller borderline personlighetsstörning.
Mentaliseringsteorin är en psykologisk teori som har vuxit fram ur en mängd andra teorier, exempelvis evolutionsteori, anknytningsteori, utvecklingspsykologi, psykoanalys, neurobiologi och psykpatologi.
Den brittiska psykoanalytikern och anknytningsforskaren Peter Fonagy är en av de nutida förgrundsgestalterna. Han har tagit fram en generell teori om hur barn via sin anknytningsrelation utvecklar upplevelsen av sig själv och förmågan att tänka om egna och andras inre mentala tillstånd.
Källa: Jacqueline Joo, ur boken ”Din dolda sociala förmåga: skapa bättre relationer med mentalisering” (Roos & Tegner)"
Håller med din analys där. Jag tycker att det faktiskt syntes att polisgäddan var tydligt berörd men det uppfattade inte Sjöberg. Han är väl inte någon psykolog precis, Sjöberg alltså.
Håller med din analys där. Jag tycker att det faktiskt syntes att polisgäddan var tydligt berörd men det uppfattade inte Sjöberg. Han är väl inte någon psykolog precis, Sjöberg alltså.
Har heller aldrig på något sätt visat att han anser sig vara, eller?