2023-01-26, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag antar att det är rätt svårt att skriva en rebus som du fattar om du inte fattar den enkla.

Det är ok att vara lite mindre smart, men skyll inte på andra att du inte fattar saker.

Av alla rebusar måste väl denna va den enklaste
Citera
2023-01-26, 19:06
Medlem
Om det stämmer att gäddan #188 förvaltar lokaler åt Stockholmsstad jobbar han förmodligen på Fastighetskontoret. https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/fackforvaltningar/fastighetskontoret/

Fastighetskontoret har drygt 160 medarbetare, ev 159 imorgon..
Citera
2023-01-26, 19:10
Medlem
Har ingen namn på stockholmsgäddan?!

Skicka gärna PM i sådanafall!!
Citera
2023-01-26, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Det är väl lite subjektivt vart man lägger begreppet. "Miljoner" behöver inte vara så speciellt mycket för organisationer/företagare.
Oavsett vad, hade det varit intressant att kolla på deras intäkter och utgifter. Att driva dumpen är nog ingen vinstdrivande maskin, som tidigare skrivare verkar få det att tro.

Dumpens ekonomidebatt är det näst värsta Sara vet. Blir märkbart irriterad när den kommer på tal. Inkomsterna från förvärvsarbetet/deras 8-17-jobb är offentliga uppgifter som har postats i tråden. Tveksamt om Skatteverket får en kopia av swishhistoriken dock. Det är där som det börjar brännas.

Tror inte det blir så mycket över efter deras utlägg på vägarna möjligtvis något ciggpaket.
Citera
2023-01-26, 19:30
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Gädda nummer 188 är lite lik ett dickhead, vilket ju inte är så långt från vad han i verkligheten är. Hur som helst så verkan han ha ett bra jobb även om han ser ut som en äggskalle.
Vet man vem det är?
Han ser ut som vem som helst. Obehagligt.
Citera
2023-01-26, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag antar att det är rätt svårt att skriva en rebus som du fattar om du inte fattar den enkla.

Det är ok att vara lite mindre smart, men skyll inte på andra att du inte fattar saker.

Det har slagit mig mer än en gång, att "de uthängda" borde erhålla minst hälften av swisharna, då det är de som verkar bidra med sysselsättning och livsmening – hur torftiga de än må synas – åt Dumplingarne, i form av rebuskonstruktioner och -lösande av sådana samt diskussioner om "gäddornas" utseende och klädval. Lite trakasserier av de uthängdas familjer verkar ju också ingå, enligt nutida vittnesbörd.
Citera
2023-01-26, 19:44
Medlem
snooper123s avatar
Vilket nr var det som tog livet av sig?
Citera
2023-01-26, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Det finns en man i Brevik på södra Lidingö som är väldigt lik denna gädda. Om det verkligen är han törs jag inte säga.

Det är han.
Citera
2023-01-26, 21:13
Medlem
Haubits77Bs avatar
Den senaste gäddan, bor han på en gata som beskriver den person som var dräng till en riddare?

Eller anknytning till en planet?
Citera
2023-01-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123

Skulle jag också vilja veta.
Citera
2023-01-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123

kommer inte ihåg, och orkar inte heller scrolla i hall of shame, men han satt på kofångaren med öppen baklucka tillsammans med sin hund när Sara och Patrik konfronterade honom iallafall.
Citera
2023-01-26, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Den senaste gäddan, bor han på en gata som beskriver den person som var dräng till en riddare?

Eller anknytning till en planet?

Riddarens dräng är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in