2023-01-24, 06:52
Medlem
Varför vänder hon inte på vagnen? Han är ju snart 1,5 år! Han åker i princip liggande i vagnen fortfarande.. hmm förvånad över att han finner sig i det!
Citera
2023-01-24, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Varför vänder hon inte på vagnen? Han är ju snart 1,5 år! Han åker i princip liggande i vagnen fortfarande.. hmm förvånad över att han finner sig i det!
Fast det finns flera studier som visar att barn helst ska sitta vända mot föräldrarna länge. De behöver ögonkontakt och kommunikation med förälder när de ”möter världen” och dessutom är det fler barn som sover i vagnen om de sitter vänd
mot förälder= tryggare och mer avslappnad.
Så jag tycker det är ett bra beslut av Sandra
Citera
2023-01-24, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Fast det finns flera studier som visar att barn helst ska sitta vända mot föräldrarna länge. De behöver ögonkontakt och kommunikation med förälder när de ”möter världen” och dessutom är det fler barn som sover i vagnen om de sitter vänd
mot förälder= tryggare och mer avslappnad.
Så jag tycker det är ett bra beslut av Sandra

Jo men att han är typ helt i ryggläge, verkar så i alla fall. Har inte sett en enda bild där han sitter upprätt vänd mot föräldrarna heller.
Citera
2023-01-24, 10:07
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna

Han kanske mest åker vagn när han ska sova? Jag körde också liggvagn länge, ville min son sätta sig upp kunde han det (och då blev det bra balansträning), och han är fortfarande vänd mot mig (iofs är han bara 11 månader). Jag tycker istället det är en hets både att vända och byta till sittvagn extremt tidigt, skönt att Sandra står emot den hetsen.
Citera
2023-01-26, 11:23
Medlem
Idag ett inlägg där de umgåtts med både farmor och mormor samma helg, men bara mormor fastnade på bild i bloggen, har relationsdomstolen här i tråden någon analys av hur det kan vara så?
Citera
2023-01-26, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Idag ett inlägg där de umgåtts med både farmor och mormor samma helg, men bara mormor fastnade på bild i bloggen, har relationsdomstolen här i tråden någon analys av hur det kan vara så?

Jag skulle gissa bara att farmor inte vill vara med på bild i bloggen.
Citera
2023-01-26, 12:31
Medlem
Fortsatt intresserad av vem av Sandra och Björn som var sjuk på fredagen eftersom hon var tvungen att sälja Joel Alme-biljetterna för sen verkade de inte sjuka på
Lördag eller söndag?

Men skönt att slippa umgås med svärmor mer än en kort eftermiddag och någon timme för middag så att man hinner en helkväll med vänner. Mina svärföräldrar stannar alltid länge och man tvingas för barnens skull umgås intensivt minst tre dagar varje gång.
Citera
2023-01-26, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Fortsatt intresserad av vem av Sandra och Björn som var sjuk på fredagen eftersom hon var tvungen att sälja Joel Alme-biljetterna för sen verkade de inte sjuka på
Lördag eller söndag?

Men skönt att slippa umgås med svärmor mer än en kort eftermiddag och någon timme för middag så att man hinner en helkväll med vänner. Mina svärföräldrar stannar alltid länge och man tvingas för barnens skull umgås intensivt minst tre dagar varje gång.
Alla familjer ser inte likadana ut, har inte samma behov och umgås på olika sätt.
Min svärmor är en fantastisk person som älskar barn och barnbarn men vi hörs ganska sällan, ses ännu mer sällan trots bor i samma stad, och ses bara några timmar i taget. Alla är nöjda, alla har sitt.
Citera
2023-01-26, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleskuttarn
Jag skulle gissa bara att farmor inte vill vara med på bild i bloggen.

Jo, så är det förmodligen, men det finns ett gäng här som menar sig ha bevis för att Sandra undviker sin perents familj.
Citera
2023-01-26, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Alla familjer ser inte likadana ut, har inte samma behov och umgås på olika sätt.
Min svärmor är en fantastisk person som älskar barn och barnbarn men vi hörs ganska sällan, ses ännu mer sällan trots bor i samma stad, och ses bara några timmar i taget. Alla är nöjda, alla har sitt.

Ja, jag tycker alltså att det verkar skönt att få ha det som Sandra och ta så tydligt avstånd att man bara behöver umgås några timmar en gång om året. Men förmodligen är det inte så de flesta har det med sina svärföräldrar, på gott och ont.
Citera
2023-01-26, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokeri
Haha! "Donkenfixering"... Du verkar ha stenkoll på mycket i Sandras liv du, vilka hon ogillar i familjen och vad hon äter till varje måltid. Hon har ju alltid gillat donkens cheeseburgare enligt bloggen vad jag minns, med all rätt - dom är svingoda! Med ett litet barn är det nog väldigt tacksam mat dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Japp, har stenkoll då jag följt henne sedan 2007 plus har många gemensamma vänner med både S och B och får mycket info jag inte kan posta här.

Jag gillar Donkens hamburgare och vet att Sandra bl a rekommenderar deras cheese när man går igenom ett breakup. Men just fixeringen på kött och fet mat fanns inte innan Björn, inte heller den öppna förtjusningen i att gå på Donken. Förut var det bara takeaway därifrån aldrig bilder på hur hon satt ner på restaurangen.

Har läst sen 2008-ish. Sandra har aldrig hymlat med att hon äter på Donken. Takeaway eller äta där gör ju absolut ingen skillnad heller.
Att säga att hon är -fixerad- vid viss mat är ju bara sjukt överdrivet
Citera
2023-01-26, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staywith
Har läst sen 2008-ish. Sandra har aldrig hymlat med att hon äter på Donken. Takeaway eller äta där gör ju absolut ingen skillnad heller.
Att säga att hon är -fixerad- vid viss mat är ju bara sjukt överdrivet

Jag skriver att ja, hon har ätit cheeseburgare på Donken då och då. Men sedan Björn kom in i hennes liv har det blivit en "grej" på bloggen att hon måste lägga upp varje gång det händer och förut har hon inte nämnt det så ofta. Det finns alltså ett nytt fokus på det som jag inte fattar att ni inte ser.

Samma med korv, det har jag aldrig sett henne äta förut och det enorma intaget har kommit med Björn. Minns ingen att Sandra övervägande försökte lägga upp vegetarisk mat förut och oftast bara åt taco med grönkål och granatäpple till lunch?

Jag tog 5 minuter av min sysslolösa kväll och sökte på orden "McDonalds", "Donken" och "Cheeseburgare i Sandras blogg. Se detta som en kvanitativ undersökning av antal ggr hon använt orden (tog bort alla killfredagsinlägg där "McDonalds" ingick i en raggningsreplik):

2023: 4
2022: 16
2021: 13
2020: 16
2019: 3
2018: 6
2017: 6
2016: 3
2015: 5
2014: 6
2013: 10
2012: 6
2011: 2
2010: 3
2009: 1
2008: 3
Senast redigerad av moderatkenneth 2023-01-26 kl. 21:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in