2023-01-22, 17:37
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Melindas och E-typs lilla bebis har kommit.
En flicka, Izadora Elisabeth Esmeralda ska hon heta.

Jag förstår tanken med att hon får namnet Esmeralda. Men jag vet inte, ska flickebarnet behövs vara döpt efter ett mördat barn.
Smaklöst bortom ord. Samtidigt går hon runt med rosa hår, profiterar på sitt fosterbarns död och är ihop med E-type så jag är inte förvånad.
Citera
2023-01-22, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Smaklöst bortom ord. Samtidigt går hon runt med rosa hår, profiterar på sitt fosterbarns död och är ihop med E-type så jag är inte förvånad.

Ja det har varit ganska tydligt från första dagen efter Esmeraldas död att hon skulle använda det till att tjäna pengar på! Hon kanske skulle skaffa ett riktigt jobb istället så hennes barn och fosterbarn får lära sig att man måste jobba för att tjäna pengar och inte bidrag!
Citera
2023-01-22, 19:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Melindas och E-typs lilla bebis har kommit.
En flicka, Izadora Elisabeth Esmeralda ska hon heta.

Jag förstår tanken med att hon får namnet Esmeralda. Men jag vet inte, ska flickebarnet behövs vara döpt efter ett mördat barn.
Esmeralda var nog mer än ett mördat barn.
Citera
2023-01-22, 19:58
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Esmeralda var nog mer än ett mördat barn.
Jo självklart. Men inte för det barnet som föddes nu. För henne kommer hon ju bara att vara ”storasystern” som blev mördad av sina föräldrar.

Jag funderar på om man skulle vilja ha en historia som Esmeraldas ständigt bunden till sitt namn.

För Melinda förstår jag att det känns bra. Men kanske hon skulle ta Esmeralda som ett namn till till sig, och inte lägga på dottern att bära Esmeralda minne.
Senast redigerad av Merrybum 2023-01-22 kl. 20:02.
Citera
2023-01-22, 20:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jo självklart. Men inte för det barnet som föddes nu. För henne kommer hon ju bara att vara ”storasystern” som blev mördad av sina föräldrar.

Jag funderar på om man skulle vilja ha en historia som Esmeraldas ständigt bunden till sitt namn.

För Melinda förstår jag att det känns bra. Men kanske hon skulle ta Esmeralda som ett namn till till sig, och inte lägga på dottern att bära Esmeralda minne.
Det ser inte ut som om Esmeralda blir tilltalsnamnet. Då kan jag inte se något fel i det.
Citera
2023-01-22, 21:07
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det ser inte ut som om Esmeralda blir tilltalsnamnet. Då kan jag inte se något fel i det.
Nej jag tror Izadora är tilltalsnamnet. Och det finns inga rätt och fel i det här. Bara olika tankar kring det.
Citera
2023-01-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Fast om barnamördare har svårt att kissa och det är ett ”stort problem” så ska hon fan kissa på befallning ändå! Lås in henne naken i en övervakad cell i sällskap av en pissburk.
Hur jävla svårt är det?

Det kan inte vara bara svårt utan tillochmed livsfarligt. Om man lider av paruresis är fungerar muskulaturen kring urinblåsan ofullständigt och då kan det uppstå en akut urinretention. I värsta fall läcker urinen då ut från blåsan efter ett tag vilket kan förgifta blodet (sepsis).

Källa: Jag har arbetat på sjukhus och själv sett det här.

En barnamördare kan man tycka vad man vill om men det är många fler än henne som lider av urineringssvårigheter och att det sprids påståenden om att ”man kan väl bara kissa” kan innebära att de också möts av bristande förståelse.

Det finns personer som kan bli inlåsta i en övervakad cell och tvingade till att dricka 3 liter vatten utan att kunna leverera en enda droppe till ett urinprov. Om man väntar på att de ska kissa så får man vänta tills det dör. Det vore ju också tragiskt oavsett vad de har gjort.

Som sagt man får tycka vad man vill om barnamördare men du bör läsa på om urinblåsans funktion vid olika svårigheter och hur förödande och livshotande en dysfunktionell urinblåsa kan vara.
Citera
2023-01-26, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny
Ja sjukligt osmakligt av Melinda att döpa nya tjejen till Esmeralda. Som om det vore hon som föddes på nytt och kan ersätta Esmeralda.
Esmeraldas biologiska mamma hittade namnet.
De andra namnen känns ju väldigt skitnödiga också, Izadora (ett sminkmärke som dessutom prompt ska stavas med Z. Fattas bara H på slutet) namnet betyder gåva. Isidora och hon hade haft min respekt. Men så påläst är hon inte utan ska döpa flickan till bimbo namn.
Och namnets betydelse: gåva.
Gåvq till vem? E-type snart 70? Döp henne till trofé istället.
Elisabeth som ett gammalt kärringnamn. Hennes andra barn har inte mer stilfulla namn dem. Det skvallrar om sjukt dålig smak för stil liksom bildning.
Pinsamma dem är

Kollar man kommentarsfälten på Melindas instagram så verkar läskigt många av hennes följare vara övertygade om att Esmeraldas själ har kommit tillbaka i den nyföddes skepnad. Vad ska man säga. Det känns inte som att någon del av denna cirkus ens handlar om Esmeralda längre.
Citera
2023-01-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Kollar man kommentarsfälten på Melindas instagram så verkar läskigt många av hennes följare vara övertygade om att Esmeraldas själ har kommit tillbaka i den nyföddes skepnad. Vad ska man säga. Det känns inte som att någon del av denna cirkus ens handlar om Esmeralda längre.

Exakt. Melinda har antagligen varit en väldigt bra fostermamma åt Esmeralda. Men nu handlar det som du säger, inte alls om Esmeralda längre.
Hon använder flickan för publicitet, och nu även hennes namn.
Citera
2023-01-26, 17:04
Medlem
Citat:
Exakt. Melinda har antagligen varit en väldigt bra fostermamma åt Esmeralda. Men nu handlar det som du säger, inte alls om Esmeralda längre.
Hon använder flickan för publicitet, och nu även hennes namn.

Jag håller med. Och jag betvivlar att hon numera inspirerar rätt sorts personer till att bli familjehem, vilket är synd.
Senast redigerad av ApfelBirne 2023-01-26 kl. 17:11.
Citera
2023-01-26, 17:20
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Det betvivlar jag inte alls, men väldigt osmakligt ändå. Hon hedrar Esmeralda genom att resa den här minnesstenen, skriva en bok etc. Men att stjäla hennes namn är som att försöka ersätta henne.
Jag håller med. Att hedra Esmeraldas minne är att låta henne vara. För hur tragiskt det än var, så är hon död.

Jag tycker man lägger en konstig sak på en människa att bara med sig hela livet. För vi får vid gud hoppas att inte E-tupé och Melinda tror att deras nyfödda flicka är Esmeralda som kommit tillbaka.
Citera
2023-01-26, 22:14
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Av respekt för både den döda Esmeralda och den nyfödda flickan - låt dem vara två helt olika individer.
Tycker inte alls om att man ger ett barn namn namn efter dött äldre syskon eller annan nära.
Att få tex gamelfarmors namn som är en annan sak, det är helt okej. Då är det en som dog i vuxen ålder och är mycket, mycket äldre än barnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in