2023-01-26, 15:27
Medlem
Det skulle vara helt orimligt att använda kopparskidans sprint till nåt annat än som en fallstudie i hur yttre förhållanden kan påverka en skidtävling, så man får väl anta att det är det dom gjort.

Jag är inte heller den som sågar allt ledningen gör, men om det nu är SANT att Dyvik inte skullle få åka sprinten - Dyvik är rätt impulsiv och kan ju hört nåt annat än vad som sagts, det lämnar jag öppet för - så är det feltänkt nånstans. Som sagt var, enligt kriterierna ligger hon i pole för sista VM-sprintplatsen.
Citera
2023-01-26, 15:28
Medlem
bcdefgs avatar
Undrar om Ebba varit så cool att hon lyft fram Byströms uttalande inför kopparskidan, att det krävs topp två där för att få köra sprinten i Les Rousses?
Citera
2023-01-26, 15:29
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Oj. Jag som halvt på skämt förespråkade Ebba till VM-TS.

Har Dyvik avsagt sig VM-sprinten själv? I teorin har hon väl (så här långt) presterar femte bäst.

Dyviks beslut förklarades i ett tidigare inlägg.

https://www.flashback.org/sp83256540

---
Nu hade väl Dyvik åtminstone haft en teoretisk chans att få åka sprinten i Les Rousses, och därmed få chansen att kvala till VM, om någon av de andra hade tvingats avstå tävlande pga sjukdom.

Så på ett sätt kan man väl säga att Dyvik nu definitivt har "avsagt sig VM-sprinten" när hon valde att stanna hemma.
Senast redigerad av Stefan4 2023-01-26 kl. 15:53.
Citera
2023-01-26, 15:29
Medlem
katws avatar
Dyvik måste väl nästan sagt något "icke lämpligt" eller kritiserat någon ledare under touren? Märkligt också att först bli uttagen och senare(?) få reda på att att det inte är sprint hon är uttagen till. Kommunikationen åkare och ledning verkar vara rent amatörmässig.
Citera
2023-01-26, 15:38
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Dyvik måste väl nästan sagt något "icke lämpligt" eller kritiserat någon ledare under touren? Märkligt också att först bli uttagen och senare(?) få reda på att att det inte är sprint hon är uttagen till. Kommunikationen åkare och ledning verkar vara rent amatörmässig.

Det luktar lite konflikträdsla om det är så att ledningen har sagt till Dyvik att hon är uttagen, men inte informerat henne om att hon inte får åka sprinten.
Citera
2023-01-26, 15:48
Medlem
Dyvik har väl numera en landslagstränare som personlig tränare så detta känns väldigt märkligt
Citera
2023-01-26, 15:48
Medlem
Citat:
Jørgen Nordhagen, åtta på NM. Blott 18 år och har längdåkning som bisyssla (har tydligen kontrakt med Jumbo-Visma cykel)

Trodde også langrenn var idrett nummer to for Nordhagen, men han sa faktisk i et intervju etter det løpet du refererer til at han skulle satse både ski og sykkel frem til han er 22 (når kontrakten hans med Jumbo-Visma går ut) og så ta en endelig avgjørelse etter det. Så virker som han vekter de to idrettene like høyt akkurat nå.
Citera
2023-01-26, 15:56
Medlem
Citat:
Oj. Jag som halvt på skämt förespråkade Ebba till VM-TS.

Har Dyvik avsagt sig VM-sprinten själv? I teorin har hon väl (så här långt) presterar femte bäst.

Frida bäst ännu med sin 10:e plats från Ruka, av det som enligt uttagningsdokumentet är nyckeltävlingarna. Sen tangerat bästa resultat i övrigt också oaktat tävling ihop med Svahn.

--

Jag förstår att Ebba kan vara sugen på en sprint efter att ha lattjat runt i Falun och "vunnit" en plats men var sak har sin tid och det måste väl ändå ledningen förstå. Bland det mest taktlösa jag kan minnas.
Citera
2023-01-26, 16:00
Moderator
Hjv9s avatar
Ja, detta var ju inte snyggt. Sympatiserar med Dyvik här.

*

Coupe du Monde de ski de fond: Prémanon dans la station des Rousses:

(FB) Världscupen i Les Rousses 2023
Citera
2023-01-26, 16:14
Medlem
FNLSs avatar
Horribelt att Andersson kvalar in på en 3:50 sprint. Möjligen om helgens sprint är så men det tvivlar jag på.
Citera
2023-01-26, 16:23
Avslutad
Solklar rättvisa i att Ebba får köra istället för Dyvik. Dyvik kör sitt vanliga fulspel med en för tidig formtopp runt nov-dec för att sedan var ur form under mästerskap för att sedan "blixtra till" igen när alla är slitna och trötta efter säsongen, en typisk Burman mao.

Ebba har färskare test på vad hon går för i sprint än vad Dyvik har som verkar gått i idé nu och inte vågar tävla internationellt för att avslöja bluffen.

#dyviknejtack
Citera
2023-01-26, 16:30
Medlem
Skandal. Finns inga sakliga skäl som kan ligga till grund för denna uttagning. Nu tror jag inte att det påverkar vilka som kommer att starta i VM-sprinten, men att Dyvik inte ens får chansen är rent ut sagt för jävla dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in