2023-01-26, 13:15
Medlem
Fick upp en video i mitt flöde på facebook och började googla runt på detta fenomen. Tydligen vanligt i afrika att kvinnor stoppar upp som en kondom i slidan, med vassa tänder, vilket leder till att en man som försöker penetrera fastnar i kondomen och måste söka sjukvård för att få bort den. Vilket också leder till att en kvinna som rapporterar våldtäkten lätt kan få tag i gärningsman när han söker vård.

Länk till video: https://www.facebook.com/womenimpactingnigeria/videos/this-is-an-anti-rape-device-that-bite-backs-what-are-your-thoughts-tell-us-in-th/332249375502437/

Skulle detta vara lagligt i Sverige. Om kvinnor bär och sedan när en man försöker tränga in så får han kuken huggen och får inte loss apparaten? I mina öron låter det lite som misshandel om inte kvinnan talar om att hon bär en sådan. Vad tror ni? Har även googlat på var man kan köpa men verkar inte lätt tillgänligt. puuh!
Citera
2023-01-26, 13:18
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggargott
Fick upp en video i mitt flöde på facebook och började googla runt på detta fenomen. Tydligen vanligt i afrika att kvinnor stoppar upp som en kondom i slidan, med vassa tänder, vilket leder till att en man som försöker penetrera fastnar i kondomen och måste söka sjukvård för att få bort den. Vilket också leder till att en kvinna som rapporterar våldtäkten lätt kan få tag i gärningsman när han söker vård.

Länk till video: https://www.facebook.com/womenimpactingnigeria/videos/this-is-an-anti-rape-device-that-bite-backs-what-are-your-thoughts-tell-us-in-th/332249375502437/

Skulle detta vara lagligt i Sverige. Om kvinnor bär och sedan när en man försöker tränga in så får han kuken huggen och får inte loss apparaten? I mina öron låter det lite som misshandel om inte kvinnan talar om att hon bär en sådan. Vad tror ni? Har även googlat på var man kan köpa men verkar inte lätt tillgänligt. puuh!

Skulle väl vara misshandel om hon lurade någon snäll kille att stoppa in snoppen där.

Men om någon neger eller muslim grovt misshandlar henne, som det brukar gå till, och sedan stoppar in snoppen är det förstås lagligt.
Citera
2023-01-26, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Risken är månne att man blir ihjälslagen i stället för våldtagen. Tycker egentligen det låter kanon, dock. Av med kuken på alla jävla våldtäktsmän.
Ja, jag håller med. Men tvivlar på att män kan slåss med någon som biter i kuken. Man ligger nog på marken många minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Skulle väl vara misshandel om hon lurade någon snäll kille att stoppa in snoppen där.

Men om någon neger eller muslim grovt misshandlar henne, som det brukar gå till, och sedan stoppar in snoppen är det förstås lagligt.
Ja precis
Citera
2023-01-26, 13:29
Medlem
CureMes avatar
Uppfinningen är 18 år gammal. Och blev aldrig producerad eller såld kommersiellt. Så ingen rättslig prövning har skett

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-rape_device
Citera
2023-01-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggargott
Skulle detta vara lagligt i Sverige.
Intressant fråga som jag gärna hör folks uppfattning om även om det blir hypotetisk diskussion.

Som jag förstått självförsvar får man använda det i rimliga proportioner för att stoppa ett pågående brott. Samma sekund som brottet inte längre pågår får man inte längre använda våld. Du får tex inte knuffa omkull någon som försöker springa iväg efter ett misslyckat brott.

I det här fallet fortsätter självförsvaret tills personen uppsökt sjukhus och fått hjälp, även om man själv inte aktivt medverkar till att misshandeln ska fortsätta. Känns högst oklart vad som gäller juridiskt.
Citera
2023-01-26, 14:23
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homolobbyist
Intressant fråga som jag gärna hör folks uppfattning om även om det blir hypotetisk diskussion.

Som jag förstått självförsvar får man använda det i rimliga proportioner för att stoppa ett pågående brott. Samma sekund som brottet inte längre pågår får man inte längre använda våld. Du får tex inte knuffa omkull någon som försöker springa iväg efter ett misslyckat brott.

I det här fallet fortsätter självförsvaret tills personen uppsökt sjukhus och fått hjälp, även om man själv inte aktivt medverkar till att misshandeln ska fortsätta. Känns högst oklart vad som gäller juridiskt.
Det är inte så att försvaret fortsätter, utan att objektet sitter fast.

Frågan är om det klassas som uppenbart oförsvarligt.

Eftersom det är gjort i förväg och inte ingriper något aktivt handlande från våldtäktsoffret så kan det heller inte ursäktas med nödvärnsexcess om det skulle anses uppenbart oförsvarligt.
Citera
2023-01-26, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie

Hur skulle det vara misshandel?
Citera
2023-01-26, 14:50
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos
Om man frivilligt låter någon stoppa in snoppen trotts att man vet att man har den där i så bör det ju helt klart vara misshandel.
Citera
2023-01-26, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos

Behöver du verkligen fråga det?

Om man med uppsåt, lurar någon att bli utsatt för en kroppslig skada, så borde det rimligen ses som misshandel.

Inte skulle det vara lagligt i alla fall.
Citera
2023-01-26, 15:13
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Om man frivilligt låter någon stoppa in snoppen trotts att man vet att man har den där i så bör det ju helt klart vara misshandel.

Ja det säger väl sig självt. Frågeställningen är väl snarare hur det skulle fungera rent juridiskt vid en våldtäkt.
Citera
2023-01-26, 15:18
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Ja det säger väl sig självt. Frågeställningen är väl snarare hur det skulle fungera rent juridiskt vid en våldtäkt.
Förhoppningsvis så borde det räknas som nödvärn.
Citera
2023-01-26, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av homolobbyist

Det är som att hävda att pepparspray övergår till misshandel mot den sprayade så fort denne inte utgör ett hot längre, all form av självförsvar skulle isåfall kunna hävdas bli misshandel då smärtan sitter kvar. Detta håller inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in