Citat:
Ursprungligen postat av
TheDudeIsHere
Blir inget världskrig. Ryssland har inte råd med det. Men om de vill förgöra sitt land och befolkningen så kan de klicka på en nukeknapp.
Inte ens Sovjet hade råd med det och utan stöd från de allierade i väst så hade Stalin blivit besegrad utan att kunna göra något direkt motstånd.
Det farliga här är ju kärnvapenkrig. Ryssland känns inte direkt som någon som ger sig i första taget. När förlustens smak börjar sprida sig i munnen så känns det knappast helt otroligt att några kärnvapen slungas ut mot kontinenten.
Tänk dig exempelvis en arab med sin hederskultur. Han dör hellre med ett bombbälte omkring sig och tar med sig hur många oskyldiga som helst, än att förlora hedern.