2023-01-26, 03:53
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det är idioterna i Bryssel som vill ha ett världskrig tillsammans med krigsgalna neocons och förvirrade libtards i USA.
USA härjar i Myanmar och Syrien mfl ställen med proxykrig och försöker även starta krig med Kina för att få igenom planerna om en värld styrd av en amerikansk världspresident.
Jag vill inte ha en galen amerikansk världspresident som styr världen!! Framför allt inte Biden eller krigsgalningen Obama!


Du glömde att nämna att Putin har mycket större styrkor i Syrien och att Putik nu också har invaderat ett tiotal Afrikanska länder med Wagnergruppen
Citera
2023-01-26, 03:54
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterheterhan
Men snälla lilla apa. I slutändan är det ju inte bara Ryssland mot Nato.
Så vad har Nordkorea och Kina för skäl att blanda sig i? Nordkorea tarvar ju bara ett välriktat missilskott för att utraderas och kineserna vill nog inte att deras land sabbas för odling för all framtid. När NATO bränner av så lär det vara skapligt samordnat och med fungerande missiler.
Citera
2023-01-26, 04:00
  #75
Medlem
Peterheterhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Så vad har Nordkorea och Kina för skäl att blanda sig i? Nordkorea tarvar ju bara ett välriktat missilskott för att utraderas och kineserna vill nog inte att deras land sabbas för odling för all framtid. När NATO bränner av så lär det vara skapligt samordnat och med fungerande missiler.
Du låter högmodig, passa dig för det. Underskatta inte motståndarna.
Citera
2023-01-26, 04:02
  #76
Medlem
Det hör inte till vanligheterna att jag ligger uppe på natten och tänker på krig. Nu tänker jag att det ser ju onekligen ut som att kriget utvecklas, Amerikanska vapen har skickats till Ukraina, det bör väll provocera Putin. Vad kan han göra i dagsläget? Trappa upp men hur?
I förlängningen tänker jag, om vi slipper Nato, så påverkas vi ju ändå naturligtvis om inte annat så kommer väll matpriserna kosta 1000 gånger mer om det ens går att få tag på något så mycket inhemsk produktion har vi väll inte, om all transport stoppas iom storskaligt krig i Europa?

Mina staplade konserver räcker en månad två om jag snålar, och sen då?
Har väll en tre flaskor vin i köket så jag kan unna mig en fin fylla för att trycka ner känslor en helg, men sen blir det nog marigt.
Vad skulle mina finska förfäder råda mig till om dom kunde färdats i tiden, vet att kaffe tvål och smör var hårdvaluta back then.
Jag kan inte ens fiska.
__________________
Senast redigerad av A.Stalker 2023-01-26 kl. 04:13.
Citera
2023-01-26, 04:12
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Det hör inte till vanligheterna att jag ligger uppe på natten och tänker på krig. Nu tänker jag att det ser ju onekligen ut som att kriget utvecklas, Amerikanska vapen har skickats till Ukraina, det bör väll provocera Putin. Vad kan han göra i dagsläget? Trappa upp men hur?
I förlängningen tänker jag, om vi slipper Nato, så påverkas vi ju ändå naturligtvis om inte annat så kommer väll matpriserna kosta 1000 gånger mer om det ens går att få tag på något så mycket inhemsk produktion har vi väll inte, om all transport stoppas iom storskaligt krig i Europa?

Samma här…

Dessutom har tysklands utrikesminister offentligt gått ut med att de/NATO är i krig med Ryssland.

Vart är demokratin? Det är knappast folkets vilja.
Citera
2023-01-26, 04:12
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterheterhan
Du låter högmodig, passa dig för det. Underskatta inte motståndarna.
Ryzzarna hinner inte göra av med hela NATO i ett slag utan att raderas. Vi kan så klart få en släng av sleven, men det är bara att hoppas på det bästa.
Citera
2023-01-26, 04:14
  #79
Medlem
Peterheterhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Ryzzarna hinner inte göra av med hela NATO i ett slag utan att raderas. Vi kan så klart få en släng av sleven, men det är bara att hoppas på det bästa.
Okej om du säger det så.
Citera
2023-01-26, 04:20
  #80
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjodnlenubgu
Blir det något, så blir det ett kärnvapenkrig. Vi kommer inte se fälttåg på samma sätt som operation Barbarossa, och börjar det regna Tomahawk-missiler över Ryssland, så kommer alla knappar tryckas på. Alla krig vi har sett under de senaste 80-åren har varit en oövervinnerlig allians som har spöat skiten ur ett liter u-land och lämnat det i ruiner. Ett krig mellan NATO och Ryssland kommer sluta i kärnvapenkrig.

Klart det blir det.
Citera
2023-01-26, 04:26
  #81
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Igen. "Aldrig igen"..

Det är bara komiskt vid det här laget. Och nu blir det "all in". Med en nuke som körsbäret på toppen av allt om vi ber snällt.

Världskrig blir det nog inte. Kalla det Europakrig på sin höjd.

Men det finns även goda krafter i Ryssland, hoppas de byter garnityr i ledningen.

Ryssland förtjänar bättre. Tänk så bra landet kunnat bli om pengarna stannat i landet till medborgarnas fromma
Citera
2023-01-26, 04:29
  #82
Medlem
Är det kärnvapen krig som i kärnvapenkrig ni menar att det utvecklas till?
Men då kan vi ju inte överleva?
Då spelar ju mina konserver och tre vinare ingen större roll, om man inte kan äta något odlat på 20 år..
Citera
2023-01-26, 04:33
  #83
Medlem
layvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Jo men om NATO går ihop med resten av världen så spelar det ingen roll.

När vi nu drömmer lite.

Dom skulle ju även få araberna emot sig och sydamerika och afrika tror jag inte heller är så pigga på att hjälpa "väst" iom deras ständiga exploaterande, koloniseringen osv...Indien tror jag inte heller är intresserad av usas politik. Och sen har vi resten av asien...🤔
Citera
2023-01-26, 05:25
  #84
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Blir inget världskrig. Ryssland har inte råd med det. Men om de vill förgöra sitt land och befolkningen så kan de klicka på en nukeknapp.

Inte ens Sovjet hade råd med det och utan stöd från de allierade i väst så hade Stalin blivit besegrad utan att kunna göra något direkt motstånd.

Det farliga här är ju kärnvapenkrig. Ryssland känns inte direkt som någon som ger sig i första taget. När förlustens smak börjar sprida sig i munnen så känns det knappast helt otroligt att några kärnvapen slungas ut mot kontinenten.

Tänk dig exempelvis en arab med sin hederskultur. Han dör hellre med ett bombbälte omkring sig och tar med sig hur många oskyldiga som helst, än att förlora hedern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in