Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Inlägget formligen stinker av nervositet. Nu känns det inte så bra va?
Nej verkligen inte eftersom jag vet hur det gick för Leopards i Syrien och även Abrams i Saudiarabien. Det är en vanlig tank precis som de upgraderade T-72 och nya T-90, inga undervapen. Andra vapenkännare som vet mer än kan berätta mer.
Sen är ju frågan när utbildningen för dessa stridsvagnar och stridsgrupper är färdig, 6 månader, ett år? Med det kanske blir polacker bakom spakarna.
Det andra är ju att ryssarna har så många fler stridsvagnar för sina offensiver fast dessa västtankar tas hand om med pansarskott (som i Syrien) eller artilleri.
Det blir som vanligt att Ryssland förstör den här nyuppbyggda armén med och Zelenskej måste tigga ännu mer vapen. Du har väl uppfattat mönstret? Det blir väl F16 nästa gång som ryssarna får nöjet att skjuta ner. Det blir bara dålig reklam för västs vapen. Det tragiska är att det förlänger kriget och fler ukrainska unga män dör men pengarna rullar in och rullar ut, dessa härliga pengar som fyller folks fickor både i Ukraina och i väst, bra affärer tycker dom.
Jag bryr mig inte mycket känslomässigt för det är inte mitt krig. Det är väl er känsla som borde vara låg nu efter förlusten av Solidar och Bakhmut snart omringad, inte? I söder då och Ugledar? Norra Donabs då? För att inte tala om alla hundra tusen ryssar som står redo för en offensiv. Ni kanske inte hänger med längre ...