Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Vilken tur då att det inte är du som bestämmer i svensk politik. Om Ryssland tillåts ta över andra länder, likt Hitler gjorde, så angår det i allra högsta grad Sverige och svenskarna. Det finns garanterat planer hos Putin för hur ett övertagande av Sverige skulle kunna ske.
Tippar att du förhåller dig ambivalent eftersom du är ryss och helst vill att Putin ska gå segrande ur sitt olagliga anfallskrig?
Vad Putin tänker vet jag inte. Det förvånar mig att så många andra kan läsa hans tankar.
Skillnader mellan Hitler och Putin ser jag.
Hitler anordnade massmöten innan kriget för att peppa upp tyska folkets krigsvilja. Det verkar inte vara Putins grej.
Hitler satsade stort på upprustning av den Tyska krigsmakten före kriget. Rysslands vapenarsenal verkar ha stått och rostat sedan Gorbatjovs tid.
Hitlers krigande var framgångsrikt de första 2 åren. De är inte många i väst som anser att Putins krig hittills varit framgångsrikt.
Tror inte ryssar i allmänhet ser det som en stor seger om tusentals ryssar har dött för att Krim efter freden kan styras av makteliten i Moskva vilket gjorts i stort sett de senaste 200 åren.