2023-01-24, 17:18
Avslutad
Har bara blivit skit sen Alex Beijer tog över Martin becks roll i serien. Hon är lika kass som hon är dryg i filmerna. Att hon är dryg kan ju inte hon hjälpa men hon behöver ju inte va en sopa för de😂
Citera
2023-01-24, 22:08
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Well, det är väl en kärring som står bakom de senaste Beck filmerna.

Men håller med, är en ren komedi att se de ”hårda och tuffa” kvinnorna i Beck numera.

Men Lena Klingström var ju en hård och tuff kvinnlig polis i de gamla filmerna med Haber/Persbrandt. Men hon var inte huvudperson. Hon och Haber och Persbrandt var ett utsökt team som fungerade. Nu har jag inte sett mycket med den här Beijer, men både hon och norrmannen hör inte till filmerna. Det ska ju vara Beck Och Gunvald liksom.
Citera
2023-01-24, 22:08
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Failscream
Förklaringen till seriens förfall på senare år beror i 2 stora drag på att
1. Martin Beck är inte huvudperson längre.
2. Gunvald fick inte vara Gunvald längre och togs därmed bort permanent. Språkbruket han använde sig utav passade inte längre in i det moderna PK/snowflake-scriptet. Man riskerar ju att kränka sina tittare med Gunvalds rasistiska jargong. Usch så kan vi inte ha det.

Som jag ser det försöker man ha ihjäl Martin Becks karaktär för att i förlängningen kunna ersätta seriens namn från "Beck" till "Beijer" i nästa omgång filmer. Beck har förvandlats till en riktig girlpowerserie med "tuffa" kvinnliga poliser som slår näven i bordet och ryter ifrån i förhörsrummen. Personligen kräks jag inombords när jag ser den uppenbara agendan i detta. Synd att filmbranschen likt många andra branscher är totalt infiltrerad av dessa emotionella kräk så det är väl bara till att vänja sig.

Den tuffa kvinnliga polisen Lena Klingström då, som var i Beck-filmerna från slutet av 1990-talet fram till 2010?
Citera
2023-01-24, 22:12
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Såg den nya filmen för ett tag sedan. Usch, allt är så politiskt korrekt. Den ”modiga och tuffe polisen” är såklart en kvinna.

En sådan kvinna fanns redan i de tidiga Beck-filmerna. Lena Klingström spelad av Stina Rautelin. Men Beck och Gunvald var fortfarande de stora huvudpersonerna i filmerna.
Citera
2023-01-24, 22:45
Medlem
Det startade med PK folk och WOKE..
Sedan dess har aldrig Svenska filmer kunnat hämta sig igen..
Nu handlar det mest om att "alla ska få vara med" och man tar in skådisar på grund av deras utseende och inte kompetens.
Citera
2023-01-25, 06:28
Medlem
Ja dom senaste 20 filmerna håller dåligt kvalite. Gillar dom 16 första som kom med Peter H.
Citera
2023-01-25, 12:43
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diggepang
Ja dom senaste 20 filmerna håller dåligt kvalite. Gillar dom 16 första som kom med Peter H.
Dom gillade jag också.
Efter det någongång så slutade jag kolla, då jag tyckte det började gå utför efter det.
Citera
2023-01-25, 17:54
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Dom gillade jag också.
Efter det någongång så slutade jag kolla, då jag tyckte det började gå utför efter det.

Den japanska schungamålningen och Levande Begravd är två av de bästa filmerna, och dom kommer EFTER nummer 16.
Citera
2023-01-25, 17:54
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Det startade med PK folk och WOKE..
Sedan dess har aldrig Svenska filmer kunnat hämta sig igen..
Nu handlar det mest om att "alla ska få vara med" och man tar in skådisar på grund av deras utseende och inte kompetens.

(FB) Hur gick Hollywood från långt höger till långt vänster(Woke kulturen)
Citera
2023-03-25, 10:33
Medlem
snurresprettiss avatar
Såg den senaste filmen igår kväll, herregud alltså, skall dom göra en film så får du ju för fan se till att avsluta den också.
Citera
2023-04-18, 13:32
Medlem
Första filmserien med Haber är bra, alltså från lockpojken till spår i mörker. Resten är skit och förtjänar inte att nämnas.

Att ny svensk film överlag är skit handlar väl mer om att liberalvänstern förbjudit skådespelare att få utföra sitt jobb till fullo, utan måste inkludera och lära ut den vänsterliberala ideologin.
Citera
2023-04-18, 13:40
Medlem
kl4sseKocks avatar
Säsong 1 och 2 helt klart de bästa 3 höll någolunda klass, men sen har det spåra ur totalt.

Måste säga att Alex Beijer är smyghet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in