Citat:
Ursprungligen postat av
anon4390894879
Jag har ett vagt minne av att det går tunnlar under Stortorget i Lund.
Detta var typ tio år sedan, men som jag minns det hade vi tagit hissen upp till femte våningen på dåvarande lilla teatern (Stortorget 1). Sedan gick vi ner för en trappa flera våningar ner. Efter att ha irrat runt en stund där nere (har för mig att det var konstiga skyltar "Lunds glasfabrik") kom vi ut i en kebabrestaurang tvärs över gatan. Detta borde då ha varit på Kungsgatan, fast det finns inga restauranger alls där numera.
Jag försökte kolla i ritningarna men fattar inget alls, mer än att det mycket riktigt går trappor ner från femte våningen. Som jag minns det behövde man nyckel för att komma upp i femte våningen på hissen, men det kanske har ändrats sedan dess.
Någon som vet något om detta?
Brukar finnas tunnlar i varje större stad. Har för mig att under någon av systembolaget i lund, så skall det finnas dörrar nån 3 våningar ner.
"Under lagret så fortsatte trappan nedåt. Där nere var det mörkt och det fanns en liten lampa, några sängar och en stor igensvetsad röd dörr" - Säker källa. Vet inte var dörren leder eller vad den har för syfte. Men mycket möjligt att det finns tunnlar lite här o var.