2023-01-24, 18:26
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Sara och Patrik gör sig i så fall skyldig till lagbrott eftersom dom då betalar ett barn för att ha sexuell kontakt med vuxna.

Vilken soppa det hade blivit. Dumpen säljer barnen de ska skydda till äcklen de vill sätta dit. Alla (utom barnet) blir förövare. Mycket dålig idé. Vem kom på det?
Citera
2023-01-24, 18:28
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FernandoFisring
Vilken soppa det hade blivit. Dumpen säljer barnen de ska skydda till äcklen de vill sätta dit. Alla (utom barnet) blir förövare. Mycket dålig idé. Vem kom på det?
Det gör dom ju inte
.Idén kom idag från någon i tråden men Sara och Patrik är nog för kunniga på området och om lagstiftningen för att hoppa på ett sådant förslag.
Den första augusti blir ju lagstiftningen dessutom ännu mer täckande och strängare.
Citera
2023-01-24, 18:31
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det gör dom ju inte
.Idén kom idag från någon i tråden men Sara och Patrik är nog för kunniga på området och om lagstiftningen för att hoppa på ett sådant förslag.
Den första augusti blir ju lagstiftningen dessutom ännu mer täckande och strängare.

Bra att lagen blir bättre och bra att det där bara var en dum idé från någon i tråden.
Citera
2023-01-24, 18:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Sedan när har peddojägare varit kloka i huvudet överhuvudtaget? Det går en röd tråd mellan 1980-talets incestpanik, 1990-talets bortträngda minnen (spädbarnsoffer och liknande), och Dumpen. Förr i tiden var det akademiker som sysslade med paniken, men idag är det white trash. Det är dock samma feminism och samma manshat som ligger bakom, och de fjantiga män som idag sympatiserar med Dumpen är samma vita riddare som på 1980-talet.

Lita aldrig på en kvinna eller ett baaaarn som säger sig ha blivit utsatt för övergrepp säger jag.
Har du blivit anmäld för övergrepp någon gång?
Citera
2023-01-24, 18:36
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FernandoFisring
Bra att lagen blir bättre och bra att det där bara var en dum idé från någon i tråden.
Ja det är en dum ide men jag har hört andra som också tänkt att det kunde vara ett bra sätt att få dom fällda.
Ibland måste man stanna upp och tänka till och då är inte alla bra idéer som himla bra.
Citera
2023-01-24, 18:37
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Har du blivit anmäld för övergrepp någon gång?
Nej, varför skulle jag det? Jag har alltid skyddat mig från sådant genom att helt enkelt inte umgås med så kallade överlevare och liknande dårar.
Citera
2023-01-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knallen66
Du måste ju vara pedofil själv eftersom du är här och gaggar om patrik sjöberg när dom gör ett jävla bra jobb att lägga ut såna där jävla äckel som ger sig på barn... det är ganska magstarkt ..är du pedo själv. ta en titt i spegeln innan du ger dig på folk som gör bra för barn i samhället ..

Vad ska jag svar tycker du? Kan du härleda i bevis att jag är pedofil? Måste göra dig mycket besviken då jag aldrig har tittat på BP eller laddat dylikt heller.Jag lider verkligen med barn som blir utsatt av detta hemska brott. Jag lovar dig, hade HA eller Bandidos kommit hem till dig hade du inte varit så uppkäftig heller.

Dock, om man inte dansar efter Sjöberg pipa är man pedofilkramare och vänster. Firman Sjöberg&Nilsson vet inte sitt eget syfte, ändra lagen hävdar dom, dock är det olagligt och grooma barn, ha sex med barn under 15 år och fotografera barn i sexuella situationer.
Citera
2023-01-24, 18:52
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Nej, varför skulle jag det? Jag har alltid skyddat mig från sådant genom att helt enkelt inte umgås med så kallade överlevare och liknande dårar.
Du har ju skrivit i en annan tråd att du har haft alkoholproblem. Har det inte givit dej någon förståelse för människor som har det svårt/jobbigt? Att det går att ta sej vidare i livet trots svårigheter.
Citera
2023-01-24, 18:54
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Du har ju skrivit i en annan tråd att du har haft alkoholproblem. Har det inte givit dej någon förståelse för människor som har det svårt/jobbigt? Att det går att ta sej vidare i livet trots svårigheter.
Jo, precis. Då duger det inte att fastna i rollen som ett offer.
Citera
2023-01-24, 18:56
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Vad ska jag svar tycker du? Kan du härleda i bevis att jag är pedofil? Måste göra dig mycket besviken då jag aldrig har tittat på BP eller laddat dylikt heller.Jag lider verkligen med barn som blir utsatt av detta hemska brott. Jag lovar dig, hade HA eller Bandidos kommit hem till dig hade du inte varit så uppkäftig heller.

Dock, om man inte dansar efter Sjöberg pipa är man pedofilkramare och vänster. Firman Sjöberg&Nilsson vet inte sitt eget syfte, ändra lagen hävdar dom, dock är det olagligt och grooma barn, ha sex med barn under 15 år och fotografera barn i sexuella situationer.
Kräla inte för dumparna genom att erkänna att du inte är pedofil, ge dem inte den tillfredsställelsen. Jag har inte kommit ut som icke-pedofil trots att jag snart firar ett år som skribent i tråden.
Citera
2023-01-24, 19:00
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jo, precis. Då duger det inte att fastna i rollen som ett offer.

Man är väl inget offer bara för att man anmäler ett övergrepp. Varför ska man inte tro på dessa människor?
Citera
2023-01-24, 19:04
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Man är väl inget offer bara för att man anmäler ett övergrepp. Varför ska man inte tro på dessa människor?
Man är aldrig ett offer, man väljer att vara ett.

Jag kan medge att mitt uttalande om att aldrig lita på kvinnor och barn kan förefalla en aning tillspetsat, men med tanke på hur vi som samhälle hjärntvättar dessa grupper att se allt mellan himmel och jord som övergrepp så står jag ändå bakom det. Det är myket få övergrepp som jag tycker är solklara. Vi talar då om hagamannen och liknande, och med tanke på att det snart har gått 20 år sedan han avslutade sin brottsserie så kanske du förstår hur liten tilltro jag har till den här typen av anklagelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in