Citat:
Ursprungligen postat av
balkanblrjn
Jag googlade på kameran och den verkar ha tre olika konton tillagda på det jag fann via google men vad det är för konton det vet jag inte själv men just dessa kameror är vanliga att folk köper.
Konton på molntjänster?
Citat:
SD Korten på just den kameran blir krypterade i flera lager och delas upp i 2GB filer på sd kortet i alla fall på 16gb korten jag minns så tjuven eller rånaren kan inte komma åt innehållet på just dessa enheter det vet jag har kollats noga i bl.a binwalk när det var aktuellt. SD korten blir uppadelade i flera image filer och det är oracles verktyg som krävs för att komma åt det men jag vet inte om det ens är lönt att försöka. Dock hittade jag olika källor på google som skrev ut att dom kommit åt enheterna men inte innehållet på sd korten vad jag såg.
Här har du informationen från Oracle på hur dom är krypterade:
https://docs.oracle.com/cd/E17952_01...encrypted.html
Var nog lite otydlig. Skiter i om inbrottstjuvarna kommer åt innehållet. Problemet är ju att jag inte kommer kunna se vem som gjort inbrott då jag inte har tillgång till materialet mer om dom snor kameran och det inte sparas ner på molntjänst.
Var mest därför jag undrade om det går spara ner det någon annanstans än minneskortet.
Appen Alfred har ju en bra funktion att man får en pushnotis om mobilen som används som övervakningskamera känner av någon rörelse. TP-Link appen borde väl ha liknande funktion tänker jag?