Citat:
Ursprungligen postat av
robux
Jo, men varför ljuga och inbilla allmänheten något som inte
är sant av den här storleken? Vad har man att vinna på det? Om exempelvis NASA
nu vet att jorden egentligen är platt, vad har man för förtjänst
i att vilseleda miljarder människor?
Vad jag har förstått det som så menar en del på att det handlar om att förminska människor och jord genom att sätta oss i ett så enormt sammanhang att vi bara är "a speck of dust".
Främst då att ta oss bort från Gud. Istället för att solen och allt annat som Gud har skapat kretsar kring jorden så är jorden bara en liten parantes i ett oändligt universum.
En del menar på att det inte går att lämna jorden. Att vi omges av "the waters above" vilket upptäcktes då människan försökte lämna jorden i raketer vilket ledde till att man fejkade månlandningen.
Först ansåg man att jorden var platt. Det var en självklarhet. Sedan kom Copernicus med sina modeller som menade på att jorden kretsade runt solen och att jorden var en rund glob.
Det här blev konsensus och är så än i modern tid men så när människan äntligen skulle skjuta upp saker och till sist även sig själva i rymden så upptäckte man en kupol (bibliska firmament) som hindrar människan från att lämna jorden.
Operation "Highjump" innebar att man testade det här genom att skjuta upp raketer mot kupolen.
De menar att om den här upptäckten har gjorts så är det för stort för att släppa det här till allmännheten. Det skulle bli kaos i samhället om människor fick reda på det här.
Det finns säkert många andra förklaringar på varför eliten skulle ljuga om jordens geometri men det är det här som jag lyckades snappa upp från min research inom ämnet.
Citat:
Ursprungligen postat av
hallongurk
du vet inte om den är platt, ihålig, munk-formad (som Homer tror, och som det faktiskt rimligaste alternativet med öppna poler som en torus) eller om den bara är mycket större än du vet. Gamla kartor visar ju ett flertal kontinenter utanför den kända världen, så kanske är jorden inte "rund" utan typ "komplicerad". Den kanske är päronformad, eller veckad som en hjärna - vem vet? Det vi kan konstatera är att alla foton från rymden är skitsnack. Försök hitta något som inte är datorgenererat eller totalt fejk. De flesta "månvideorna" från före månlandningen är garanterat fejk - jag har själv en video där de fejkar en rund jord genom att släcka ner och ta bild på rymdkapselns fönster. Om man har svårt att ta in det som sanning så är man bara dum i huvudet och vill inte veta. Månlandningen kan vara äkta eller fejk, men det är 100 procent sant att mycket av "rymdvideos" är fejk. Den som säger motsatsen har mycket att bevisa.
Enligt Neil deGrasse Tyson så är jorden just päronformad.