Citat:
Ursprungligen postat av
jenjoh75
Ett sånt läge då den andre föräldern i regel tar ut föräldrapenning. D v s de som planerat litegrann i förväg så att den hade den möjligheten …
Kan säga att jag sett många fall där kvinnan som egenföretagare kör på företaget med bebis hemma.Är säkerligen mer vanligt att kvinnor gör det än att män gör detsamma…
Simons sgi är 100% nollad. Han får alltså inte ut många kronor i föräldrapenning om han är hemma så rent ekonomiskt så är det garanterat bättre att Linn försöker plocka ut så mycket som möjligt (exemplevis 3 dagar o veckan) och att Simon isf är hemma UTAN att ta föräldrapenning.
Nu har vi inte heller sett ännu att Simon inte kommer vara hemma med Belle (även om jag inte tror att han kommer vara det).
Jag kan tycka att det är fullt rimligt att man om man har möjlighet att arbeta och samtidigt vara hemma med barn gör det. Precis som Linn gör. Däremot hade det ju isf varit i syfte att kunna ha barnet hemma längre (och att den andre föräldern då plockar föräldrapenning när hen sedan är hemma)