2023-01-23, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kan du utdype det du skrev om krampetrekninger?

Klartekst slik jeg ser det. Kanskje jeg er i behov av en omformulering av spørsmålet du forsøker stille?
Citera
2023-01-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Helt motsatt av hvordan en sekt beskrives.

Nøyaktig når ble sekt et tema?
Senast redigerad av Dlanod 2023-01-23 kl. 17:47.
Citera
2023-01-23, 17:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Enig i det du påpeker. Det virker som HHB1 og HHB2 var svært forskjellige og tok selvstendige valg. De hadde tydelig vis også startet egne familier og var ikke avhengig av sin far. Helt motsatt av hvordan en sekt beskrives.

Jeg kjenner ikke noen av dem, så det jeg baserer mine synspunkter på er det
som har kommet fram i boka. Det virker på meg som om HHB1 er den av søsknene
som er nærmest knyttet til sin far. Om det er selvstendig valgt eller basert på hennes
fars autoritære og kontrollerende personlighet, er for meg vanskelig å si. Men det hun
sier om ektepakten er litt oppsiktsvekkende. Det fremstår som temmelig kjølig når man
tenker på at dette er en person som nettopp har mistet sin mor på en svært opprivende
og grusom måte.
Citera
2023-01-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hvis hettemannens utsjekking var mediastrategi er det ikke kun denne som vet det. Politiet vet selvfølgelig og de vet også hva de ønsket oppnå med en slik eventuell strategi. I tillegg til hettemannen har vi også andre involvert i drapet på henne. Regner med at politiet med en slik strategi ønsket at det skulle sirkulere litt der oppe hos de som står bak dette.

Å lese teorien gir assosiasjoner til krampetrekninger.

Politiet sier at mannen som meldte deg kunne fremlegge dokumentasjon samt at vitner støttet mannens forklaring. Alt dette rakk de å sjekke ut ila timer inkl pressemelding om at han var sjekket ut.
Citera
2023-01-23, 17:37
Medlem
Citat:
Det var nok ikke uten grunn hesten med familie ble nevnt ved navn i trusselbrevet. Skoleeksempel på manipulasjon.

Det er nok flere som tenker den tanken ja. Etter hvert har kanskje også HHB2 tenkt litt mer over dette og spurt seg selv.

I sitt stille sinn stusser hun nok over at akkurat hun ble nevnt, hun som bor lengst unna og har minst kontakt med TH...
Hvorfor og hvordan skulle en ukjent GM finne frem til henne når hun ikke kan knyttes til TH i like stor grad som HHB1.
Citera
2023-01-23, 17:39
Medlem
Citat:
Hvis hettemannens utsjekking var mediastrategi er det ikke kun denne som vet det. Politiet vet selvfølgelig og de vet også hva de ønsket oppnå med en slik eventuell strategi. I tillegg til hettemannen har vi også andre involvert i drapet på henne. Regner med at politiet med en slik strategi ønsket at det skulle sirkulere litt der oppe hos de som står bak dette.

Å lese teorien gir assosiasjoner til krampetrekninger.

Hvor har du dette fra?

Det som finnes av biologiske beviser og eller dna, knytter Tom Hagen direkte til den alvorlige kriminelle handlingen, eller drapet, på AE.

De tre medsiktede som er kjent, altså mannen i 20-årene siktet i des 2018, RU og PSS, er alle tre knyttet til stjålet pass, og eller kontant-kort og mobil-abonnementer, og eller krypto-kontoer og kryptorigg.

Selv om PSS er siktet for drap eller medvirkning til drap, så er det ingen ting som tyder på at det finnes beviser mot PSS på åstedet i S4, eller direkte til drapshandling/alvorlig kriminell handling, AE ble utsatt for i S4. Foreløpig absolutt null beviser som knytter PSS til drapet. Sist vi hørte noe fra politiet om PSS, så var han ikke engang avhørt om sin tilknytning til OHG-passet.

Det er altså fremdeles Tom Hagen som er hovedmistenkt for drapet.

Det ser ut som om du anstrenger deg i et forsøk på å fremstille bevis-situasjonen annerledes enn den faktisk er.
Citera
2023-01-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Politiet sier at mannen som meldte deg kunne fremlegge dokumentasjon samt at vitner støttet mannens forklaring. Alt dette rakk de å sjekke ut ila timer inkl pressemelding om at han var sjekket ut.

Ja det kan virke som det har gått litt fort i svingene på både den ene og andre måten. Oppspilte av en eller flere grunner kanskje?
Citera
2023-01-23, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg kjenner ikke noen av dem, så det jeg baserer mine synspunkter på er det
som har kommet fram i boka. Det virker på meg som om HHB1 er den av søsknene
som er nærmest knyttet til sin far. Om det er selvstendig valgt eller basert på hennes
fars autoritære og kontrollerende personlighet, er for meg vanskelig å si. Men det hun
sier om ektepakten er litt oppsiktsvekkende. Det fremstår som temmelig kjølig når man
tenker på at dette er en person som nettopp har mistet sin mor på en svært opprivende
og grusom måte.

Og som attpåtil er prest
Citera
2023-01-23, 17:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
(Hettemannen)
Missing Link Youcon jakke, selges bl.a på G-sport Metrosenteret.
https://imgur.com/a/Fg3QT89

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Edit. Hettemann2 sin jakke ligner på Hettemann1 sin jakke. Greier noen av dere å se om han har jakke av samme merke?

Hvorfor stiller du spørsmål til en bruker som du er fullstendig klar over er avstengt?
Citera
2023-01-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvor har du dette fra?

Det som finnes av biologiske beviser og eller dna, knytter Tom Hagen direkte til den alvorlige kriminelle handlingen, eller drapet, på AE.

De tre medsiktede som er kjent, altså mannen i 20-årene siktet i des 2018, RU og PSS, er alle tre knyttet til stjålet pass, og eller kontant-kort og mobil-abonnementer, og eller krypto-kontoer og kryptorigg.

Selv om PSS er siktet for drap eller medvirkning til drap, så er det ingen ting som tyder på at det finnes beviser mot PSS på åstedet i S4, eller direkte til drapshandling/alvorlig kriminell handling, AE ble utsatt for i S4. Foreløpig absolutt null beviser som knytter PSS til drapet. Sist vi hørte noe fra politiet om PSS, så var han ikke engang avhørt om sin tilknytning til OHG-passet.

Det er altså fremdeles Tom Hagen som er hovedmistenkt for drapet.

Det ser ut som om du anstrenger deg i et forsøk på å fremstille bevis-situasjonen annerledes enn den faktisk er.

Og der var du igjen. Hva vil du frem til sånn helt konkret? At jeg tar feil og du har rett?
Citera
2023-01-23, 17:51
Medlem
Citat:
Og der var du igjen. Hva vil du frem til sånn helt konkret? At jeg tar feil og du har rett?

At du bidrar til å skape forvirring.

At du inviterer til diskusjon med grunnlag i at AE var i live forsvinningsmorgenen.

Dette er en kjent manipulasjons-teknikk. Eller en form for hjernevasking.

Hvis man skal diskutere med deg, så blir man tvunget til å ta utgangspunkt i din virkelighetsoppfatning. Hvis man diskuterer mye med deg, så blir man påvirket.

Innfallsvinkelen din til Hettemannen-innleggene trekker i samme retning. Manipulasjon. Hjernevask.
Citera
2023-01-23, 17:51
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dlanod
Nøyaktig når ble sekt et tema?
Hei til deg med brukernavn «Donald» baklengs. At TH/familie er en sekt er ikke min ide. Spør heller Slettesnoken om forklaring på dette..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in