2023-01-23, 07:48
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Fortsätt gärna att slingra dig, du gör bara dig själv till åtlöje. Tror nog att flertalet av såväl skribenter som läsare av tråden har genomskådat dig.

Vad är det du har avslöjat om Ugglan som gör att alla nu genomskådar honom?

Jag har ringt Hanna och Lockerudsvittnet. I det första fallet utgick jag från namnet i tråden och "Hanna" har offentligt telefonnummer. När det gäller Lockerudsvittnet fick jag telefonnummer av Ugglan. Lockerudsvittnet känner sig lite hotad och har hemliga nummer. Inför samtalet fick jag info av Ugglan om vad Lockerudsvittnet kan berätta samt en kontrollfråga.

Både Hanna och Lockerudsvittnet säger detsamma som Ugglan bortsett från att Hanna inte längre minns om hon hörde bilen vända. Båda nämnde att de blivit uppringda förut, i Hannas fall av flera personer. Givetvis försökte jag inte rota i vilka.

Så om saken gäller att Ugglan talat med dessa två så är det sannolikt i Hannas fall och solklart i Lockerudsvittnets fall.

Det du avslöjat är att Ugglan inte velat gå ut med att han talat med dem. Men detta är Flashback där folk diskuterar personer på ett sätt som ibland ligger på förtalets gräns. Att Ugglan vill skydda egen rygg är därför inte orimligt. Men med tiden minskar risken för självoutning samtidigt som Ugglan vill att det som Hanna och Lockerudsvittnet faktiskt berättar skall tas på allvar. Att Ugglan i det läget svänger och berättar sanningen är inte märkligt.

Så du har i princip avslöjat att Ugglan kommit till en annan slutsats om vad han är beredd att berätta om sina samtal med Hanna och Lockerudsvittnet.

Men på vilket sätt är Ugglan "genomskådad", som du skriver? Är du på pissråttans linje, att alla förstår att Ugglan i själva verket är Helenas mördare? Eller vad är det hemska som nu alla förstår? Eftersom du förstått något, berätta gärna det i klartext för oss andra som inte förstår.
Citera
2023-01-23, 08:32
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Vad är det du har avslöjat om Ugglan som gör att alla nu genomskådar honom?

Jag har ringt Hanna och Lockerudsvittnet. I det första fallet utgick jag från namnet i tråden och "Hanna" har offentligt telefonnummer. När det gäller Lockerudsvittnet fick jag telefonnummer av Ugglan. Lockerudsvittnet känner sig lite hotad och har hemliga nummer. Inför samtalet fick jag info av Ugglan om vad Lockerudsvittnet kan berätta samt en kontrollfråga.

Både Hanna och Lockerudsvittnet säger detsamma som Ugglan bortsett från att Hanna inte längre minns om hon hörde bilen vända. Båda nämnde att de blivit uppringda förut, i Hannas fall av flera personer. Givetvis försökte jag inte rota i vilka.

Så om saken gäller att Ugglan talat med dessa två så är det sannolikt i Hannas fall och solklart i Lockerudsvittnets fall.

Det du avslöjat är att Ugglan inte velat gå ut med att han talat med dem. Men detta är Flashback där folk diskuterar personer på ett sätt som ibland ligger på förtalets gräns. Att Ugglan vill skydda egen rygg är därför inte orimligt. Men med tiden minskar risken för självoutning samtidigt som Ugglan vill att det som Hanna och Lockerudsvittnet faktiskt berättar skall tas på allvar. Att Ugglan i det läget svänger och berättar sanningen är inte märkligt.

Så du har i princip avslöjat att Ugglan kommit till en annan slutsats om vad han är beredd att berätta om sina samtal med Hanna och Lockerudsvittnet.

Men på vilket sätt är Ugglan "genomskådad", som du skriver? Är du på pissråttans linje, att alla förstår att Ugglan i själva verket är Helenas mördare? Eller vad är det hemska som nu alla förstår? Eftersom du förstått något, berätta gärna det i klartext för oss andra som inte förstår.

Enbart att Ugglan sitter och ljuger i tråden, ingenting annat, men jag ställer mig frågande till varför. Han hade inte riskerat att outa sig själv genom att ge mig ett korrekt svar då när jag ställde frågan i februari 2019.
Citera
2023-01-23, 09:29
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Enbart att Ugglan sitter och ljuger i tråden, ingenting annat, men jag ställer mig frågande till varför. Han hade inte riskerat att outa sig själv genom att ge mig ett korrekt svar då när jag ställde frågan i februari 2019.

Vad bra! Då är Sunset och Ugglan helt eniga om att Ugglan 2019 inte var "helt sanningsenlig" (diplomatiskt uttryckt) om sina kontakter med Hanna och Lockerudsvittnet. Huruvida Ugglan gjorde ett rätt beslut 2019, när han förnekade kontakterna, kan givetvis ifrågasättas, i synnerhet som han dragit en annan slutsats 2023. Men en flashbackanvändare, som känner behov av att bevara sin anonymitet, gör klokt i att vara försiktig med att koppla sig själv till aktiviteter utanför Flashback, så det är upp till var och en att själv väga för- och nackdelar med att berätta sanningen om sådant.

Vi kan även konstatera att pissråttan tycks vara den enda person som står för någon mer långtgående slutsats baserad på Ugglans bristande sanningsenlighet 2019.

Alltså drar jag slutsatsen att tråden kan gå vidare med sitt syfte: att försöka förstå vad som hände med Helena.
Citera
2023-01-23, 09:53
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Uppgifterna om Motortrends vita bil går isär.

Vissa vill ha det till att bröderna Br*nnhagen är GW:s bröder som körde ur Mariestad och dumpade Helena i Vänern. Men i så fall finns det ju inget skäl att tänka sig att bilen blir smutsig och slutkörd i bromsarna.

Tanken går också stick i stäv med uppgiften att bilen skulle ha lämnats tillbaka av en person med finländsk brytning och hämtats ut av en annan person:

Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Inget svar, men relaterat: Har hört att Toyota fick in en lånebil ett tag efter försvinnandet. Den var rejält skitig och riktigt hårt körd (slitna bromsar bla). Fanns också blod i baksätet, vilket ska ha rapporterats till polisen som inte behagade dyka upp och kika. Personen som lämnade bilen bröt på finska, och ska inte varit samma person som hämtat ut den.
Ungefär så, vad jag har hört.

Jag hittar inte inlägget nu, men jag vill minnas att Judaland sagt att detta rykte är från 2011-2012 någonting och att ryktet alltså inte är inspirerat av den smutsiga bilen i Lisa Holms försvinnande.

Att någon funnit skäl att lägga märke till en vit lånebil från Motortrend anser jag är ställt utom rimligt tvivel. Huruvida den har med Helenas försvinnande att göra är en annan femma. Samma sak gäller bilens exakta registreringsnummer. Men bilens skick får mig snarare att tänka på den körning som Lockerudsvittnet beskrev för mig.
Citera
2023-01-23, 09:58
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag tar dig till heders igen Sculley - på prov. Jag såg att Greensky hade citerat dig.

Njae, i förundersökningen om LH står det att bilen - en mörkblå BMW ägd av A*rne J*önsson - lämnades in till Åkessons Bil i Götene av två anledningar: Dels för att den gick ryckigt, dels för att A*rne ville få bagageutrymmet rengjort. Det luktade mycket riktigt väldigt illa i bilen, och i baksätet fanns vad som förmodades vara en torkad blodfläck. Dock hävdade A*rne själv i ett förhör att det inte luktade illa i bilen. Dessutom hävdade A*rne att det mest var hans fru som körde bilen, och att han själv oftast använde en Honda. Även i bagageutrymmet syntes vad som förmodades vara en torkad blodfläck, men man hittade också lera och växtrester. Enligt förundersökningen ska polisens tekniker ha lokaliserat den dåliga lukten till sopor, i det här fallet rutten sparris som låg längs ner i höger fack i bagageutrymmet. I förundersökningen står det att blod topsades från kupén och bagageutrymmet, samt att elva hårstrån hittades i kupén och fyra hårstrån i bagageutrymmet (plus hårsnoddar och annat).

Sammanlagt fem anställda på Åkessons Bil i Götene vittnade om nyss nämnda spår samt lukt. (Namn anges i förundersökningen, men jag tänker inte lägga ut dem.) Personalen tillkallade polisen eftersom allt detta hände strax efter det att LH hade försvunnit/hittats. Polisen tog en massa prover, men det framgår bara om några få vad som hände med dem. Till exempel står det att "golvet i bagageutrymmet tejpades för att säkra fibrer för eventuell framtida jämförelse".

Det står vidare: "Tops från besudlingen i höger baksäte skickades till NFC2 i Linköping för analys. Resultatet från denna undersökning har redovisats separat genom sakkunnigutlåtande. Tejperna med miljöspår från säten och bagageutrymme skickades till NFC i Linköping för analys och jämförelse med andra spår i ärendet. Resultatet av dessa undersökningar redovisas separat genom sakkunnigutlåtande." Det märkliga är att jag inte kan hitta dessa sakkunnigutlåtanden i förundersökningen. De måste alltså ha redovisats utanför förundersökningen.

Men nåväl, polisens slutsats är att man bedömde det som att LH inte hade fraktats i A*rnes BMW. Men det sjuka är att polisen sa samma sak om Nerijus silver-blåa VW Sharan: Det fanns inga spår efter LH i den heller! Så: I vems bil transporterades LH från Blomberg till Martorp?

Min fetning övre stycket. Mycket intressant läsning. Detta hade jag ingen aning om. Det är heller inte OT att gå in på detta lite när även denna tråd inbegriper familjen Jöns*ons göranden.

Jag anser det lite konstigt i alla fall att NB själv skulle ha fått tillgång till hans husbondes privata bruksbil . Det blir märklig ändock och det tror jag inte. Nu är det ändå så att den bil som ändå är mest intressant av de båda : NBs WW Sharanen och Arn*s BMW så borde det ju ändå vara denna BMW när man då ändå verkade hitta det man gjorde i bagageutrymmet på denna BMW.

Om Arn*e själv är på något sätt inblandad i LHs dödsfall, varför lämnar han då in bilen på service om han vet att han kan dra misstankar åt sig på verkstaden ? Han måste ändå lämna in denna bil när den går ryckigt(något med transmissionen, automatlådan?) då det indikerar på att det måste åtgärdas omgående. Räknar han kallt med att serviceteknikerna och rekondarna inte skall gör en "affär" av detta(som det ändå blev) ? Alltså att bilen efter detta faktiskt blev undersökt av Polis.

Eller också är han inte själv på något sätt inblandad. Han framträder ändå ganska trovärdigt i media, han tycker också det är konstigt att NB skulle haft något med detta att göra inledningsvis men säger bla sedan då "Är det så, så är det så" , accepterande spelat eller inte. Det är då om någon utav hans söner då som haft tillgång till denna BMW ?

Jag skall säga det kring NB och hans fru: Hur förklarar man då att NBs frus DNA fanns på insidan av LHs trosor ? Om man har en alternativ förklaring på detta fall och rentav hävdar att NB inte hade med LHs död att göra. Hur kommer man då runt denne detalj ? Tanke, för vidare diskussion.

PS. En annan tanke då: Vill Polisen/åklagaren då lite gömma undan( göra det mindre tillgängligt) detta utredningsmaterial kring denna BMW när det ändå då kan komplicera till den spikraka vägen lite mot NB som ensam skyldig GM till detta ? DS.
Citera
2023-01-23, 16:46
Moderator
pudelluss avatar
Vänligen tydliggör ev. samband HA - LH.

/Mod
Citera
2023-01-23, 17:16
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Vänligen tydliggör ev. samband HA - LH.

/Mod

Ok, jag förstår att det kan se märkligt ut. Det är bara att samma bröderna Jöns*on på Blomberg 2015 kan också ha varit på inflyttningsfesten 1992 hos PW i Töreboda.

De kan också vara GWs gubbar, man kör mot dit man bor och när man väl kommit upp på den större vägen E20 mot Lungnås , Österäng Egendom där man bodde, eller var den äldre broder GJ stod skriven i alla fall. Deras båt om de då hade någon anser jag då låg på vägen då, den bör inte ha legat bortom orten Sjöberg för att kroppen "paketet" skall ha en logisk chans anser jag att pricka och ha anledning att vara i närheten av Kroppholmen då. Se sjökort och flygfoto, Eniro.

Likheterna med LH och HA . Både verkar tagits av daga i ett hastigt mod av någon med sexuella motiv av någon art. Ungefär samma geografiska område och både gömdes och transporterades iväg till annan plats. Samma tidpunkt på året. Familjen Jön*son verkar då även här vara intressanta med denna BMW bil också då kring LH-fallet.

Men ok jag ligger lågt med LH i denna tråd tills vidare.
Senast redigerad av IB03 2023-01-23 kl. 17:20.
Citera
2023-01-23, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Uppgifterna om Motortrends vita bil går isär.
[...]
Jag hittar inte inlägget nu, men jag vill minnas att Judaland sagt att detta rykte är från 2011-2012 någonting och att ryktet alltså inte är inspirerat av den smutsiga bilen i Lisa Holms försvinnande.
Ja det stämmer, jag hörde det definitivt innan LH försvann men kan inte säga exakt årtal. Borde finnas omnämnt i tråden också.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Judaland har föreslagit att vi ska träffas IRL i vår/sommar för att göra "på-plats-besök" och ansikte mot ansikte diskutera försvinnandet. Resten får du fatta själv. Men bara skippa dina insinuationer om ...
Ja, det vore väl trevligt?! Betvivlar inte din seriositet ett dugg, ingenting i våra mångtaliga diskussioner har föranlett det.
Citera
2023-01-24, 10:31
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Bilen i fråga var väl en hyrbil? Att fejka en uthyrning med efterföljande bilbrand borde väl inte varit så svårt.

Bilens färg står i Del 1 av registreringsbeviset / Fordonsidentitet och kaross. Är det möjlig att du har fått en kopia av Del 2 från Riksarkivet? En bil med skadat chassinummer hade inte godkänts vid besiktning och här talar vi då om två bilar.

Citat:
Ursprungligen postat av PLX309
Jag har tänkt om.

Följande saker bör beakatas
1) Riksarkivets uppgifter är sorterade efter registreringsnummer. Det betyder att man måste gå igenom en massa papper för att hitta en Toyota ägd av Motortrend vid rätt tidpunkt. Att någon skulle göra det för att djävlas är osannolikt.

2) Regnummer är viktiga i en bilfirma som har snarlika eller identiska bilar. I närtid används därför regnummer för att skilja bilarna åt och de anställda bör ha koll på de aktuella bilarnas regnummer, men bilarna kommer och går så det är högst osannoligt att en anställd på Motortrend efter 27 år minns en enskild bil utan att det finns någon anledning till det.

3) Färgen framgår inte av dokumenten jag fick.

4) Anhörig till den man som köpte bilen förnekar att mannen ägt en vit bil. Istället ger han/hon mig tre bilder (sökta på nätet) som till utseende och färg liknar tre bilar som mannen ägt ungefär 1992. Ingen av dessa är vit. Jag har lagt ut bilderna i länken nedan, men tyvärr blandade jag ihop bilderna. Den anhörige nämner att mannen köpte tre bilar efter sin hustrus död 1989. Den första var grå men den andra och tredje minns källan inte ordningen på. Jag har lagt ut texten fel i länken nedan. Det är alltså den gröna eller röda som är bil 2 respektive 3. Den röda bilen liknar dock den bil Kvasta-Sara ger länk till, därav min mening att bilen var röd.

Anhörigs röda bil:
https://imgur.com/a/ALRfsd4

Kvasta-Saras bil:
https://www.google.com/search?q=toyota+corolla+3+1992&client=firefox-b-d&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=TMRAkN2RYOWwIM%253 A%252C6MQo33XzLaSZTM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kQQNPXenNW8MBZ23HJMf502aShyJg&sa=X&ved=2ahUKEwjdue KHnvbgAhXHJpoKHWzvB4YQ9QEwAHoECAQQBA#imgrc=TMRAkN2 RYOWwIM:
Källa:

Som synes är Kvasta-Saras bil lik den röda modell som anhörig lyckades leta fram. Att det inte är exakt samma modell skall nog inte övertolkas. Efter 27 år kan det vara så bra man minns...

Jag har därför börjat luta åt att Kvasta-Saras källa verkligen är en genuin person som menar sig minnas en vit bil med regnummer PLX309. Men den som letar i biluppgifter.se ser att äldre bilar inte sällan ligger i nummerföljd. Att Motortrend skulle kunna haft en vit Toyota något eller några nummer upp eller ner är därför inte alls osannolikt.

Men bilköparens anhörig var omedveten om att de skulle ha haft en bil av intresse för utredningen. Bilköparen var vid tiden för Kvasta-Saras tips till polisen svårt dement och det rimliga hade därför varit att polisen vände sig till den anhörige, men så har alltså inte alls skett eftersom den anhörige blev förvånad.

Jag undrar därför om det kan vara så att bilen trots allt är ommålad eller att regskylten flyttats till en röd bil och sedan sålts.

Så vitt jag förstår var inte bilfärgen noterad i papperen vid denna tid. Kanske har bilen sedan noterats som röd och polisen på slagning finner att tipset rörande en vit bil visade sig gälla en röd bil och därför arkiverat tipset. Vi var ju många i tråden som gjorde samma sak när färgen blev känd.

Jag skulle vilja föreslå att Prinzezzan eller Kvasta-Sara kontaktar polisen igen och påpekar att minnet av bilnumret tyder på att minnet om en vit bil med blodigt baksäte är äkta och bör tas på allvar. Påpekas bör även att bilen sedan är röd, enligt anhörig, en märklig omständighet som bör följas upp. Vilka bilar PLX??? hade Motortrend aktuell tid? Var någon av dem vit? Var någon av de andra röd? Kan en mer grundlig undersökning leda till resultat som kan leda till beslut om topsning?

Kanske var vi förhastade när vi avfärdade bilen. Kanske gör färgändringen bilen än mer relevant som spaningsuppslag.

Märkligt att inte färgen framkommer på bilen av dina dokumentet du fick . Du fick det fullständiga registreringsbeviset va ? Del 1 och 2 ? Jag ifrågasätter dig inte på något sätt kring detta PLX309 endast angelägen och få en så klar bild som möjligt kring bilen för egen del.

Tidigare ägare då till bilen har sagt att bilen ej var vit i alla fall...mmm. Ja, de bör ju komma ihåg detta. Men som sagt att det faktiskt var en hyrbil från Motortrend från början, gör ju att historien med dessa rekondare definitivt inte går att förkasta. Givetvis är ju frågan då om den verkligen har med försvinnandet att göra eller inte, som Reimer påtalande .

Om bilen verkligen lämnades in av denne "Rally-Finne" och även hämtades ut igen av honom så blir det ju knepigt. Det blir nästan en scen ur "Jackass" där han lämnar tillbaka denna "använda" bil. Skall han också hyra den igen blir det ytterligare lustigheter. Skulle ändock vara intressant att höra dessa rekondare om denna historia. Jag tror inte att Polisen har kännedom om denna historia.

I och med att denna person har lämnat ett korrekt eller i alla fall ett reg. nummer som faktiskt har att göra med just Motortrend vid denna tid, så ökar ju det sannolikheten markant att denna historien kan vara sann och att uppgiften faktiskt kom från en person som hade koll på identiteten på Motortrends hyrbilar. Vi har ju då initialer på en av rekondarna AE, inget mer snokande kring honom öppet här tycker jag inte.

Om nu ThBr var en sådan nära vän med Helena och denna nerblodade bil inkommer väldigt nära försvinnandet, varför då ser bara inte Servicechef ThBr bara till att Polisen kommer ? Att inte det skulle då hända, det går fet bort för mig. Det är ju bara att åka upp till Polishuset och ta med en konstapel.

Nej, det köper ju inte för fem öre att Polisen skulle vägrat se denna bil om historien är sann. Aldrig. Polisen blev aldrig tipsad om detta. Jag anser att de båda rekondarna i tysthet borde kontakta Kalla Fall om detta, bättre sent än aldrig. Viktigt.
Senast redigerad av IB03 2023-01-24 kl. 10:35.
Citera
2023-01-25, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Märkligt att inte färgen framkommer på bilen av dina dokumentet du fick . Du fick det fullständiga registreringsbeviset va ? Del 1 och 2 ? Jag ifrågasätter dig inte på något sätt kring detta PLX309 endast angelägen och få en så klar bild som möjligt kring bilen för egen del.

Tidigare ägare då till bilen har sagt att bilen ej var vit i alla fall...mmm. Ja, de bör ju komma ihåg detta. Men som sagt att det faktiskt var en hyrbil från Motortrend från början, gör ju att historien med dessa rekondare definitivt inte går att förkasta. Givetvis är ju frågan då om den verkligen har med försvinnandet att göra eller inte, som Reimer påtalande .

Om bilen verkligen lämnades in av denne "Rally-Finne" och även hämtades ut igen av honom så blir det ju knepigt. Det blir nästan en scen ur "Jackass" där han lämnar tillbaka denna "använda" bil. Skall han också hyra den igen blir det ytterligare lustigheter. Skulle ändock vara intressant att höra dessa rekondare om denna historia. Jag tror inte att Polisen har kännedom om denna historia.

I och med att denna person har lämnat ett korrekt eller i alla fall ett reg. nummer som faktiskt har att göra med just Motortrend vid denna tid, så ökar ju det sannolikheten markant att denna historien kan vara sann och att uppgiften faktiskt kom från en person som hade koll på identiteten på Motortrends hyrbilar. Vi har ju då initialer på en av rekondarna AE, inget mer snokande kring honom öppet här tycker jag inte.

Om nu ThBr var en sådan nära vän med Helena och denna nerblodade bil inkommer väldigt nära försvinnandet, varför då ser bara inte Servicechef ThBr bara till att Polisen kommer ? Att inte det skulle då hända, det går fet bort för mig. Det är ju bara att åka upp till Polishuset och ta med en konstapel.

Nej, det köper ju inte för fem öre att Polisen skulle vägrat se denna bil om historien är sann. Aldrig. Polisen blev aldrig tipsad om detta. Jag anser att de båda rekondarna i tysthet borde kontakta Kalla Fall om detta, bättre sent än aldrig. Viktigt.
Kan EA har kört den här corollan med sned bakruta?
Citera
2023-01-25, 16:18
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Kan EA har kört den här corollan med sned bakruta?

Jag kan inte säga något om EAs bil, vet inte vad han hade för bil. Systrarna säger att Helena ALDRIG skulle åkt med EA i hans bil för hon visste inte vem det var. Inte heller PW viste vem det var (P4-dok. del.2).

Gabriella skrev till honom i fängelset och sa att hon inte trodde att han var skyldig. Om Helena blev hemskjutsad var det av en person hon kände väl innan. Jag tror hon gick ensam över torget och på Österlånggatan någonstans träffar hon sin baneman/banemän. Därifrån till fots över Marieholmsbron eller direkt med bil från Österlånggatan till Kohagen.

Enligt GWs scenario tyder ju allt på att hans "gubbar" hade efterfesten på Ekudden i tankarna. De kanske även hade en båt där förankrad i närheten också ? Alltså det är ju därför GW säger att Helena skriker till chauffören "STANNA !" och han tvärstannar vid skogstigen intill Ekuddenvägen i Kohagen, annars hade de då fortsatt rakt ut mot Ekuddens camping där efterfesten var.

Det är så som GW säger att dessa båda gubbar som han beskriver har "starka band" . Om de inte har väldigt starka sådana är det ingen normal människa/vän som väljer att bli medskyldigt till ett mord. Inte en chans. Det var absolut ingen lös och högst slumpartad konstellation av grabbar som utgjorde dessa GM denna natt. Nej, det är ingen som är beredd att bli medskyldig med någon som man inte ens känner. Det går bort definitivt.
Citera
2023-01-26, 12:08
Medlem
IB03s avatar
Jag skall säga det att jag avskriver MiRö som tänkbar MGM till TS. Det blir jättekonstigt om han skulle varit inblandad med sitt stora och trovärdiga engagemang med skallgångskedjorna och i alla intervjuer som han har medverkat i. TS står kvar som misstänkt GM.

Nej, han var även sambo med två små barn vid denna tid och hans båt borde ha legat vid Dillö med färja och grejjer dit ut. Nej, det hela blir osannolikt. Jag såg även anslagen han och hans sambo hade gjort inför skallgången "Ge inte Upp !". Han pekar även särskilt på hundmarkering uppe vid Sandviken som MickeR i tråden senast i höstas här , att då denna rishög rörts om i (grenar hade nyligen lagts dit). Då alltså endast några dagar efter försvinnandet. Sandviken, ett område som fångar intresset för detta försvinnande i högsta grad.

Ingen skugga bör falla på MiRö kring detta försvinnande snarare tvärtom med hans stora engagemang med sökinsatserna.

En annan också Ben*y Anders*on (f.1970) som jag har nämnt som tänkbar inblandad fick jag reda på i PM skall vara en mycket snäll människa och denne av mig kände PM-avsändare sade att han skulle blivit mycket förvånad om denne var inblandad. Kanske även behöver helt stryka denne också då.
Senast redigerad av IB03 2023-01-26 kl. 12:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in