2023-01-22, 14:06
Medlem
Lugna ner dig, kosten påverkar inte hgh testo eller dylikt i nämnvärd omfattning.
Citera
2023-01-22, 15:31
Medlem
Förstod inte riktigt vad ditt problem var men. Vätskeretention kan du få om du äter för lite salt.

Kroppen producerar då aldosteron för att hålla all vätska och salt i kroppen.

Man behöver kolossala mängder salt på keto diet speciellt om man tidigare varit sjuk. Se min länk nedan.
Du behöver 3g natrium eller 7g salt om du äter 98% nacl, per liter vatten för att ens upprätthålla blodbalansen. Om du är törstig och inte blir av med törsten skulle jag rekommendera det dubbla.

Du behöver ett bra havssalt eller Himalaya salt. De är naturliga.

Sluta alla andra kostillskott du har ingen aning om doser eller vad som finns i de.

Ibland behöver man även omad, intermittent fasta eller kalorirestriktion för att hålla blodsockret lågt om man äter mycket muskelmassa.
Citera
2023-01-22, 15:52
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Pahaha. Hur fan kan man tro att övergå från den bästa dieten som människan är skapt för att äta "vegansk" till en retarderad diet som "carnivore" diet. Njut av din urinsyra!
Citera
2023-01-22, 19:45
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakillaman
Så här är det!

Efter en långtids besvär med Njurarna gick jag över till en vegan diet, en kort tid för att minska protein intaget. Men där mådde jag inte så bra, det var bara tänkt köra vegan dieten tills njurarna blev bättre. Det blev dem.

Så nu är jag på en Carnivore Diet - Och det är det bästa jag har gjort. SÅ mycket energi och hungern är helt borta samt de andra besvären jag haft.

Nu till problemet.

Jag intog följande kosttillskott. https://se.iherb.com/pr/natural-sources-raw-thyroid-180-capsules/50581

Som då innehåller "Pituitary Tissue".

Jag antar att denna har aktiviterat HGH produktionen i min kropp. Varför jag tror det är för att jag upplever biverkningarna av HGH.

(Jag är överviktig)

Följande biverkning får man av HGH

HGH treatment might cause a number of side effects for healthy adults, including:
Carpal tunnel syndrome.
Increased insulin resistance. <- Svårt gå ner har jag fastän jag borde gå ner.
Type 2 diabetes.
Swelling in the arms and legs (edema)
Joint and muscle pain.
For men, enlargement of breast tissue (gynecomastia) <- Upptäckte att jag har detta.
Increased risk of certain cancers.

Och en sak som jag har märkt kraftigt är vätskeretention

Min mage har liksom blivit större jag vet inte varför.

Kan det va så att det jävla kosttillskottet nu ser till att jag hela tiden producerar mycket HGH?

Hur stoppar jag detta nu, jag vet inte ens om det är det kosttillskottet som orsakade detta eller något annat jag tar.

Ibland känner jag en brinnande känsla på vänster sida av ryggen, tror en till biverkning av HGH.

Jag vill helst inte till läkaren, Japp, läkaren sa att mina 6.4 Testo värden är i normal nivå. Jag orkar inte hålla på med dem.

Vad bör jag göra?

Finns det något forum som är mer lämpligt för detta jag kan vända mig till?

Jag har övergått från en Vegansk diet ( Inget kött) till Carnivore Diet. Carnivore är det bästa jag vet just nu, alla mina symptom jag tidigare haft är borta. Leder, besvär med magen, hud, och trötthet, lever och njurar.

J

Jag kan förstå att du mår bättre sedan du övergått till en carnivore diet och att du har upplevt biverkningar av GH-produktionen.

Det är också viktigt att kontrollera din nivå av GH för att se om det är för högt. Om det är fallet, så kan det vara ett tecken på att kosttillskottet du tar innehåller ingredienser som aktiverar GH-produktionen, vilket ändå känns osannolikt.

Om du fortsätter att uppleva biverkningar som brännande känsla på vänster sida av ryggen, så är det bäst att kontakta din läkare för att få en mer utförlig undersökning.

Sedan om du misstänker att ditt GH är för högt, varför tog du ett test för testosteron?

Dessutom skulle jag avråda dig att mixtra med kosttillskott och läkemedel om du har problem med njurarna utan en väl insatt läkares godkännande. Njurfunktionen har en stor inverkan på vår hälsa och kan påverka hur kosttillskott och läkemedel reagerar i kroppen. Om njurfunktionen är nedsatt, kan det påverka hur kroppen tar upp, metaboliserar och tar upp läkemedel och kosttillskott. Detta kan öka risken för biverkningar.
Citera
2023-01-22, 20:08
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Jag kan förstå att du mår bättre sedan du övergått till en carnivore diet och att du har upplevt biverkningar av GH-produktionen.

Det är också viktigt att kontrollera din nivå av GH för att se om det är för högt. Om det är fallet, så kan det vara ett tecken på att kosttillskottet du tar innehåller ingredienser som aktiverar GH-produktionen, vilket ändå känns osannolikt.

Om du fortsätter att uppleva biverkningar som brännande känsla på vänster sida av ryggen, så är det bäst att kontakta din läkare för att få en mer utförlig undersökning.

Sedan om du misstänker att ditt GH är för högt, varför tog du ett test för testosteron?

Dessutom skulle jag avråda dig att mixtra med kosttillskott och läkemedel om du har problem med njurarna utan en väl insatt läkares godkännande. Njurfunktionen har en stor inverkan på vår hälsa och kan påverka hur kosttillskott och läkemedel reagerar i kroppen. Om njurfunktionen är nedsatt, kan det påverka hur kroppen tar upp, metaboliserar och tar upp läkemedel och kosttillskott. Detta kan öka risken för biverkningar.

Ja, nedsatt njurfunktion leder till sänkt renal utsöndring. Albumin blir lågt vid nedsatt njurfunktion och albuminets bindningsställen blockeras av endogena substanser, detta påverkar proteinbindningen. Det är graden av proteinbindning som avgör hur mycket av läkemedlet som distribueras, vid nedsatt njurfunktion får läkemedel en minskad proteinbindning.
Citera
2023-01-22, 22:44
Medlem
Varför har du tagit hormoner för? Du förstör ju din endokrina balans om du inte hade problem med den innan. Det där är till för folk som vill reglera sin sköldkörtelsjukdom på naturlig väg.

I övrigt kanske det är bättre att du vänder dig till någon Carnivore grupp på Facebook, de brukar ha engagerade medlemmar.
Citera
2023-01-23, 02:03
Medlem
Byt läkare om din är dålig! Detta kosttillskottet du tar Natural Sources, Raw Thyroid, 180 Capsules har med ämnesomsättningen att göra, ta inte den för det är ju inte detta du har problem med.
Citera
2023-01-23, 06:40
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Jag litar inte på någon, jag utgår från vad som sägs och filtrerar bort bullshit.
Menar du att jag ska lita på en läkare som anser att 6.4 i Testo är normal värde?

Jag hade njurstenar när jag var på besök hos honom, nämnde alla symptom på STAGE 4 i njursvikt. Ändå ansåg han att allting var "Normalt". De antagligen normalt ha njurstenar.

När jag kom till flashback, fick jag bättre råd och vägledning än via läkaren som hade tagit över 30 prover.

Men kunde inte upptäcka mina njurstenar.

Explain that!

Är du inte nöjd med din läkare, tycker jag att du skall ta upp detta med vårdcentral/klinik så att du kan byta läkare.
Citera
2023-01-23, 06:50
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Så här är det!

Efter en långtids besvär med Njurarna gick jag över till en vegan diet, en kort tid för att minska protein intaget. Men där mådde jag inte så bra, det var bara tänkt köra vegan dieten tills njurarna blev bättre. Det blev dem.

Så nu är jag på en Carnivore Diet - Och det är det bästa jag har gjort. SÅ mycket energi och hungern är helt borta samt de andra besvären jag haft.

Nu till problemet.

Jag intog följande kosttillskott. https://se.iherb.com/pr/natural-sources-raw-thyroid-180-capsules/50581

Som då innehåller "Pituitary Tissue".

Jag antar att denna har aktiviterat HGH produktionen i min kropp. Varför jag tror det är för att jag upplever biverkningarna av HGH.

(Jag är överviktig)

Följande biverkning får man av HGH

HGH treatment might cause a number of side effects for healthy adults, including:
Carpal tunnel syndrome.
Increased insulin resistance. <- Svårt gå ner har jag fastän jag borde gå ner.
Type 2 diabetes.
Swelling in the arms and legs (edema)
Joint and muscle pain.
For men, enlargement of breast tissue (gynecomastia) <- Upptäckte att jag har detta.
Increased risk of certain cancers.

Och en sak som jag har märkt kraftigt är vätskeretention

Min mage har liksom blivit större jag vet inte varför.

Kan det va så att det jävla kosttillskottet nu ser till att jag hela tiden producerar mycket HGH?

Hur stoppar jag detta nu, jag vet inte ens om det är det kosttillskottet som orsakade detta eller något annat jag tar.

Ibland känner jag en brinnande känsla på vänster sida av ryggen, tror en till biverkning av HGH.

Jag vill helst inte till läkaren, Japp, läkaren sa att mina 6.4 Testo värden är i normal nivå. Jag orkar inte hålla på med dem.

Vad bör jag göra?

Finns det något forum som är mer lämpligt för detta jag kan vända mig till?

Jag har övergått från en Vegansk diet ( Inget kött) till Carnivore Diet. Carnivore är det bästa jag vet just nu, alla mina symptom jag tidigare haft är borta. Leder, besvär med magen, hud, och trötthet, lever och njurar.

J
Du behöver söka upp doktor.
Du behöver inte göra antingen eller.
Ät kombinerat.

Många människor lider av hälsoproblem oavsett vad de äter.

Det fetade var nog det mest bisarra uttalandet jag läst på länge dock.
Citera
2023-01-23, 08:35
Medlem
Citat:
Jag vet det, har tagit vitamin B12 + B-Complex under den tiden och innan dess också. Nu är jag på en Carnivore diet och aldrig mått bättre, men vattenansamlingen är vad som skrämmer mig nu.
Med tanke på din vikt ska du nog lägga fokus på den, Att gå runt med massor av fett är inte bra i längden hur star du än är. Fett påverkar kroppens hormoner och mycket annat, tänk bara på dina knäleder.

cleansing och sådant skit hjälper inte, däremot ändrad diet vilket ofta cleansing är så cleansing borde heta något annat då kroppen inte går runt och samlar på skräp. Levern och njurarna är det som renar kroppen men dom får det tufft om du äter skit hela tiden. Är man fet har man ofta fettlever vilket man kan gå runt med rätt länge utan att det märks av och när man märker det är ofta levern nästan helt död då den kämpar till sista cellen.

Gå ned i vikt på ett hälsosamt sätt så kommer du må bättre, sen att du kanske tappar lite muskelmassa kan det vara värt.

Hur du gör det är upp till dig bara det är hälsosamt.

140kg är inte en bra vikt om man inte är ett anabolamonster, fast det är dåligt av andra uppenbara anledningar.

Jag vägde 120kg och mådde skit, dåliga värden, dålig ork, sexlust noll mm. Nu väger jag snart 80kg och har nog aldrig mått bättre, piggare, stark, lusten är tillbaka så frugan klagar inte heller.
Jag testade att träna och göra det mesta men vikt negången var det som "fixade" mig. tränar lätt idag men fokuserar på längre promenader och joggingturer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in