Citat:
Ursprungligen postat av
dakillaman
Jag vet det, har tagit vitamin B12 + B-Complex under den tiden och innan dess också. Nu är jag på en Carnivore diet och aldrig mått bättre, men vattenansamlingen är vad som skrämmer mig nu.
Med tanke på din vikt ska du nog lägga fokus på den, Att gå runt med massor av fett är inte bra i längden hur star du än är. Fett påverkar kroppens hormoner och mycket annat, tänk bara på dina knäleder.
cleansing och sådant skit hjälper inte, däremot ändrad diet vilket ofta cleansing är så cleansing borde heta något annat då kroppen inte går runt och samlar på skräp. Levern och njurarna är det som renar kroppen men dom får det tufft om du äter skit hela tiden. Är man fet har man ofta fettlever vilket man kan gå runt med rätt länge utan att det märks av och när man märker det är ofta levern nästan helt död då den kämpar till sista cellen.
Gå ned i vikt på ett hälsosamt sätt så kommer du må bättre, sen att du kanske tappar lite muskelmassa kan det vara värt.
Hur du gör det är upp till dig bara det är hälsosamt.
140kg är inte en bra vikt om man inte är ett anabolamonster, fast det är dåligt av andra uppenbara anledningar.
Jag vägde 120kg och mådde skit, dåliga värden, dålig ork, sexlust noll mm. Nu väger jag snart 80kg och har nog aldrig mått bättre, piggare, stark, lusten är tillbaka så frugan klagar inte heller.
Jag testade att träna och göra det mesta men vikt negången var det som "fixade" mig. tränar lätt idag men fokuserar på längre promenader och joggingturer.