2023-01-23, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Hos mig sitter handfatet ordentligt monterat på väggen, menar du och andra att JJ/MH ringt en hantverkare och bett att få handfatet nerskruvat och sedan använt det som vapen?

Enlighten me.

I JJ lägenhet/WC va väl renoveringen redan klar, lär inte lämnat kvar gamla handfatet och toaletten i lägenheten iaf.
Citera
2023-01-23, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Precis vad vi inte vet, är vad hon sagt under förhören.
Ingen vet vad MH sagt innan fyndet och inte heller vad hon sagt efter.
Det enda som sagts av Rullman är:
”MH har vid förhör uppgett att hon inte bevittnat några våldshandlingar”
Vad MHs advokat först uppgett till media.
”Min klient förnekar delaktighet”
Vad MHs advokat nu uppger:
”Jag uttalar mig inte om fallet”
Så vad MH egentligen sagt och när, vet vi ju inte……..
ÄNNU
Sant
men dom hade hittat Toves kropp tidigare om Maja hade berättat sanningen att dom dumpat henne i skogen så ljugit har hon eller kallas det ljug när dom kniper?

Men det ska bli intressant att höra vad hennes advokat har att säga när han bryter tysnaden
Citera
2023-01-23, 06:21
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det är svårt att prata om en död mönniska som så tragiskt har misst livet
Men jag får en bild av att T var ganska envis eller fixerad av något i deras konflikt som hon inte ville släppa
Varför ge sig ut sent till krogen där hennes ovän fanns
Så tragiskt att hon inte höll sig hemma hos pojkvön och stängde av de här tjejerna i sitt liv

Hon gick väl dit för att träffa den vän som skulle finnas där och som hon frågade bartendern på krogen om.
Citera
2023-01-23, 06:30
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Du, polisen har gått igenom allt som fanns i mobilerna, så nog finns det med i utredningen.
Om inte annat finns även det med i åklagarens stödbevisning för åtalet om mord.
Det är nämligen så att polisen vid genomgång av mobilen hittat hot och önskan om att skada/döda T så är detta ett mord, inga förmildrande omständigheter och en olycka i samband med en misshandel.
De kartlägger det senaste dygnet, ja, och annat om det hänvisas till det.
Citera
2023-01-23, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Tänk om JJ bedöms som grovt vållande och MH kallas som vittne. Troligt är det inte, men tänk om.
Oerhört tyst kring MH verkar det i vilket fall som helst vara.

God natt på er.

Jag tror definitivt att JJ har hävdat någon form av nödvärn. Att TT var våldsam och fortsätta stötta sig på storyn att TT slog henne redan på krogen och i lgh gav hon sig på henne igen.

Allt för att komma ner i skalan från mord, dråp mot vållande och misshandel.

Man får hoppas att åklagaren är på det klara vad gäller uppsåtet.
Tex konversationer och googlande i telefonen som kan få det hela att klarna hur det egentligen stod till både före och efter brottet.
Citera
2023-01-23, 06:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det är svårt att prata om en död mönniska som så tragiskt har misst livet
Men jag får en bild av att T var ganska envis eller fixerad av något i deras konflikt som hon inte ville släppa
Varför ge sig ut sent till krogen där hennes ovän fanns
Så tragiskt att hon inte höll sig hemma hos pojkvön och stängde av de här tjejerna i sitt liv
Jo, det framskymtar något lite terrieraktigt, rätt ska vara rätt och inte ge sig. Kanske hon var lite för ettrig i sitt engagemang. Då tänker jag på kompisen hon försvarade mot Js hot och någon händelse inom fotbollen.
Citera
2023-01-23, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är inte omöjligt att J har tfn späckad med åsikter om T, ventilerade med andra vänner. Men hennes tfn lär polisen inte gå igenom för att utröna sådant, såvida inte något vittne hänvisar till det. I så fall ska det kollas upp.

Det är väl självklart att polisen gått igenom båda MGM.s telefoner långt tillbaka i tiden.
Just för att hitta sådant du tar upp (framförallt meddelanden mellan JJ/MH).
Citera
2023-01-23, 07:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är väl självklart att polisen gått igenom båda MGM.s telefoner långt tillbaka i tiden.
Just för att hitta sådant du tar upp (framförallt meddelanden mellan JJ/MH).
Polis och åklagare är inte lika intresserade av motivet som vi.
Citera
2023-01-23, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Tror inte man får svar på hatet och det är inte åklagaren intresserad av heller. Bara intresserad av få dem fällda. Synd för det är de underliggande bitarna som är intressant samt hur de fick ner Tove genom trappan

Fast hur de förflyttade T lär nog komma fram eftersom iaf JJ har erkänt hantering av kroppen?
Citera
2023-01-23, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Polis och åklagare är inte lika intresserade av motivet som vi.

Polis/åkl är väldigt intresserade av om det fanns någon plan, ev tidigare snack om att göra sig av med TT. Hur mycket hat det ev fanns från de två gentemot offret. Några meddelanden mellan offret/MGM.

Så många anledningar för polisen att titta igenom telefoner noggrant långt tillbaka i tiden.
Citera
2023-01-23, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
..
Men i intervjun med Rullman så verkar han inte så intresserad av motivet. Lite konstigt kan jag tycka för det kan ju vara orsaken till uppsåt

(har ej lyssnat på intervjun)
Att Rullman inte verkar intresserad av motivet kan ju ev handla om att han inte har någon större aning. Att alltså mobiltömningar/vittnesuppgifter osv inte har gett någon konkret bakomliggande orsak.

För att vända på det: om han hade koll på troligt motiv så skulle han nog säga nåt i stil med ”vi har en ganska klar bild kring det”, typ.
Teori.
Citera
2023-01-23, 07:53
Medlem
SloppySecondss avatar
Ensidig läsning utav MH / JJ's internet historik på deras telefoner & datorer bör ju räcka tycker jag.
Självklart i kombination med de flicke-stackarna säger i förhör..

Tror inte de använder Sky ECC, EncroChat, Anom, Telegram.. (Vilket kan dekrypteras)
Så att spåra det initiala anledningen till bråket bör ju inte vara alltför svårt ?

Jag menar.. är TTs telefon verkligen så viktig hade hon någon video på den som inte finnes någon annanstans ?
Exempelvis på någon moln-tjänst, GPS taggar på foton hit och dit..
Det blir som sagt intressant med FUP när den väl kommer

Gissningsvis så försvann TTs mobil av en anledning den har något MH/JJ inte vill ska förmedlas vidare ?
Så tror jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in