2023-01-23, 00:20
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Låt säga att de kör in med dessa vagnar på Krim. Vad tror du händer? Att ryssen springer därifrån?

Varför just Krim ? Skulle jag vara ÖB i Ukraina skulle inte jag dit först. Trångt över sundet.., Krim får vänta enligt mig.
Citera
2023-01-23, 00:21
Medlem
Citat:
Jag tycker väst ska skicka ännu mer vapen till Ukraina än vad de gör. Det är på tok för mesigt. NATO är också på väg att avmilitariserad i den här konflikten, men det kan gå betydligt fortare.

Vad bra att du också vill se mer smuts som dig dö. Bara Italiens ekonomi är större än rysslands. Lycka till
Citera
2023-01-23, 00:22
Medlem
Citat:
Låt säga att de kör in med dessa vagnar på Krim. Vad tror du händer? Att ryssen springer därifrån?

Det var ju precis det som hände i kherson.
Citera
2023-01-23, 00:23
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Varför just Krim ? Skulle jag vara ÖB i Ukraina skulle inte jag dit först. Trångt över sundet.., Krim får vänta enligt mig.

Då så. Berätta då istället vad du tror Ukraina kan uppnå med ett par dussin stridsvagnar, visserligen moderna sådana. Ska de stoppa hela den ryska offensiven? Ska de vända läget i Bakhmut? Ska de återta Soledar? Vilka motmedel kommer att användas av Ryssland? Är vagnarna helt osårbara? Hur ska de transporteras till fronten?
Citera
2023-01-23, 00:25
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Video12
Det var ju precis det som hände i kherson.

Det är välkänt om att det handlade om en välordnad och planerad taktisk reträtt. Nu sitter istället Ukraina i soppterrinen och blir beskjutna från öster om floden dygnet runt. Ett ord: avmilitarisering.
Citera
2023-01-23, 00:27
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Även om Richard Black skulle vara Amerikas dummaste amerikan så tror aldrig jag att han tror att de ukrainska förlusterna skulle vara 5.8 milj döda. Tror du på det själv? Om det vore sant så måste ju Ryssland utplånas.
Det var inte någon siffra som han gav. Vad får du det ifrån? Den som försöker utplåna Ryssland kommer att gå under i ett kärnvapeninferno. Det är kanske värt det?
Citera
2023-01-23, 00:29
Medlem
Citat:
Det är välkänt om att det handlade om en välordnad och planerad taktisk reträtt. Nu sitter istället Ukraina i soppterrinen och blir beskjutna från öster om floden dygnet runt. Ett ord: avmilitarisering.

Enligt rysk propaganda. Alla vet att det var ännu en rysk förlust. Enligt er egen propaganda förlorade ni ju inte ens i Afghanistan. Lögner, lögner och ännu mer lögner.
Citera
2023-01-23, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Det var inte någon siffra som han gav. Vad får du det ifrån? Den som försöker utplåna Ryssland kommer att gå under i ett kärnvapeninferno. Det är kanske värt det?

Ni är inte det enda landet med kärnvapen.
Citera
2023-01-23, 00:33
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Då så. Berätta då istället vad du tror Ukraina kan uppnå med ett par dussin stridsvagnar, visserligen moderna sådana. Ska de stoppa hela den ryska offensiven? Ska de vända läget i Bakhmut? Ska de återta Soledar? Vilka motmedel kommer att användas av Ryssland? Är vagnarna helt osårbara? Hur ska de transporteras till fronten?

Transporten till fronten tror jag inte blir problem, har inte vart något allvarligare tills nu.

Sedan är ju förstås frågan var ? Där man har en bäst chans att lyckas är mitt spontana svar. Gäller ju att få utnyttjat styrkorna på bäst sätt.

Jag antar att du önskar ett geografiskt svar, blir knepigt när jag inte vet hur ryssarna har ställt upp sina styrkor !

Sist.., så skulle jag vänta.., vänta på den ryska offensiven först som det är prat om. Inte tveka att dra tillbaka på djupet om det behövs.., man har mark/tid (pressen är på Putin). Sedan slå med en "backhand" på ryska trupper som börjar bli trötta/slitna.
Citera
2023-01-23, 00:34
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Transporten till fronten tror jag inte blir problem, har inte vart något allvarligare tills nu.

Sedan är ju förstås frågan var ? Där man har en bäst chans att lyckas är mitt spontana svar. Gäller ju att få utnyttjat styrkorna på bäst sätt.

Jag antar att du önskar ett geografiskt svar, blir knepigt när jag inte vet hur ryssarna har ställt upp sina styrkor !

Sist.., så skulle jag vänta.., vänta på den ryska offensiven först som det är prat om. Inte tveka att dra tillbaka på djupet om det behövs.., man har mark/tid (pressen är på Putin). Sedan slå med en "backhand" på ryska trupper som börjar bli trötta/slitna.

I operationens inledningsskede så var Ryssland underlägsna numerärt. Nu är det tvärtom. Vilken betydelse tror du detta har?
Citera
2023-01-23, 00:36
Medlem
Citat:
I operationens inledningsskede så var Ryssland underlägsna numerärt. Nu är det tvärtom. Vilken betydelse tror du detta har Al?

Inga källor som vanligt
Ständigt dessa helt meningslösa inlägg.
Citera
2023-01-23, 00:37
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Video12
Inga källor som vanligt

Rysslands mobilisering har varit flitigt diskuterad i tråden, och Ryssland har mobiliserat omkring 300 000 man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in