2023-01-22, 20:45
Medlem
Hur formeras damernas distanslag nästa helg utan Frida?

Nästan amerikansk uttagning på herrsidan om resterande platser. Svensson och Grate har lämnat det till sista loppet.
Citera
2023-01-22, 20:50
Medlem
Thiijjjjjs avatar
Jag tvivlar starkt på att Oskar Svensson ska hinna komma iordning i tid för att få en VM-plats. Men det kanske inte Grate gör heller. Tycker han saknar det sista för att orka med i tekniken, ska bli spännande att se hur det ser ut i klassiskt.
Citera
2023-01-22, 20:54
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Och då är det frågan om inte Jonna kommer mer till sin rätt.

Absolut, hon är i ännu bättre form oxå. Har Ribom-Jonna i mitt lag. Emmas uppgift att ta täten till första växling, sedan bara bomba sista fem sträckorna.
Citera
2023-01-22, 21:09
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Hur formeras damernas distanslag nästa helg utan Frida?

Om nu samma damer skall åka båda distansloppen så skulle mitt lag se ut så här:

Ebba, Ilar, Moa L. (friplats), Jonna och Emma som jag tycker är givna. Sedan får man väl välja mellan Maja, Svahn eller Dyvik. Kanske kan Rönnlund vara ett alternativ.
Citera
2023-01-22, 21:17
Medlem
Emma & Jonna kan nog torska mot LUW & TUW i en uthållighetsduell i teamsprint. Maja kan däremot inte förlora en spurt mot LUW eller TUW.

Jonna blir nog bättre och bättre härifrån, men frågan är om Emma blir det eller om hon ska vara glad om hon lyckas bibehålla det hon har. Ska bli spännande att se utvecklingen för henne i sista tävlingarna före uppladdningen.
Citera
2023-01-22, 21:21
Medlem
Citat:
Om nu samma damer skall åka båda distansloppen så skulle mitt lag se ut så här:

Ebba, Ilar, Moa L. (friplats), Jonna och Emma som jag tycker är givna. Sedan får man väl välja mellan Maja, Svahn eller Dyvik. Kanske kan Rönnlund vara ett alternativ.

Känns väl tveksamt om dom ska det när 10km går före sprinten. Hoppas Jonna kör det iaf. Masstarten efter sprint intresserar nog massorna.
Citera
2023-01-22, 21:24
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Känns väl tveksamt om dom ska det när 10km går före sprinten. Hoppas Jonna kör det iaf. Masstarten efter sprint intresserar nog massorna.

Beror ju lite på om det finns en distansplats till VM att fylla. I så fall vore väl Lundgren ett alternativ i fristil och då borde hon vara intresserad att åka fredagens distanslopp.
Citera
2023-01-22, 21:29
Medlem
FNLSs avatar
Hade åsarna med anger Burman och poromaa slagit överlägsna norska mästarna Sandvik thorvik moseby?
Citera
2023-01-22, 21:30
Medlem
Citat:
Beror ju lite på om det finns en distansplats till VM att fylla. I så fall vore väl Lundgren ett alternativ i fristil och då borde hon vara intresserad att åka fredagens distanslopp.

Det är ju lite oklart vad Ilar är uttagen att köra men 10km fristil måste vara något som intresserar Lundgren, så tror hon kör allt.

Sen vill jag se Linn på 20km men hon har inte gjort det lätt för sig att bli distansuttagen. Beror förstås lite på hur det ser ut i sprinten först.
Citera
2023-01-22, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Hade åsarna med anger Burman och poromaa slagit överlägsna norska mästarna Sandvik thorvik moseby?
Inte som de åkte idag. Thorvik slog Holund med 17 sekunder och Moseby var väl snabbare än både Röthe och Amundsen.
Citera
2023-01-22, 22:13
Moderator
Hjv9s avatar
Ebba, Ilar, Jonna, Maja, Emma, Rönnlund och Lundgren borde få åka 10 fritt. Sen till masstarten kan Rönnlund bytas ut mot Hagström/Svahn.

På herrsidan Calle, Oskar, Anger, Grate, Häggas och Jonsson till sprint. Distans: Calle, Wille, Rosjö, Burman, Brännmark och valfri medelmåtta.
Citera
2023-01-22, 23:24
Medlem
bcdefgs avatar
Dagens lopp bevisade rätt tydligt att Jonna inte är lika överlägsen som slutet av förra säsongen och att även Linn är en kandidat till teamsprint. På lördag får vi se om hon även är medaljkandidat i individuella sprinten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in