2023-01-22, 19:31
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czn00
Ja men varken du eller jag eller våra barn kommer få att se den dagen.

Var inte så säker på det. Politiska lägen kan förändras över en natt. Det har vi sett många gånger i historien. Vi vet inte vilka som styr i Turkiet om ett år.
Citera
2023-01-22, 19:32
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Sinnessjuk kan man såklart tycka att all religion är. Men att muslimer blir upprörda över att deras heliga skrift blir bränd är inget konstigt eller oväntat. Det är som att bajsa i nåns matlåda och sen låtsas som att det är konstigt att matlådans ägare blir lack. Pubertalt som sagt.

Nej, det är inte samma sak. Att få avföring i en matlåda kan direkt vara livsfarligt om det skulle förtäras. Att en tjock dvärg i Sverige bränner papper påverkar ingen som inte är direkt bredvid och kanske får aska på sig. Du argumenterar som en muslim
Citera
2023-01-22, 19:34
Medlem
Citat:
Var inte så säker på det. Politiska lägen kan förändras över en natt. Det har vi sett många gånger i historien. Vi vet inte vilka som styr i Turkiet om ett år.

Eh opinion sidan är mer nationalister, det blir ännu värre motstånd kan jag lova dig.
Det är bra att ha drömma men här borde man tänka om, om inte sverige börjar skicka terrorister tillbaka så ser det mörkt ut.
Citera
2023-01-22, 19:35
Avstängd
Citat:
Sinnessjuk kan man såklart tycka att all religion är. Men att muslimer blir upprörda över att deras heliga skrift blir bränd är inget konstigt eller oväntat. Det är som att bajsa i nåns matlåda och sen låtsas som att det är konstigt att matlådans ägare blir lack. Pubertalt som sagt.

Nej, det är ingen bra jämförelse. Det är som att bränna vår flagga vilket de gör nu.
Citera
2023-01-22, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Haha! Eftersom ni redan invaderat Sverige och frallt Stokholm en masse så spränger ni era egna i luften om ni gör så. Inte så smart.

Jo för terrorister kommer åka till Rinkeby för att göra ett attentat jo tjena.
Citera
2023-01-22, 19:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Nej, det är inte samma sak. Att få avföring i en matlåda kan direkt vara livsfarligt om det skulle förtäras. Att en tjock dvärg i Sverige bränner papper påverkar ingen som inte är direkt bredvid och kanske får aska på sig. Du argumenterar som en muslim

Var inte så jävla aspig. Du förstår vad jag menar. Att provocera fram en helt väntad reaktion är inget revolutionerande.

Och dessutom har Paludan nu bränt koranen hundra gånger. Kanske dags att bränna andra böcker för att visa att andra grupper också kan lacka ur? Om inte så är han bara en simpel muslimhatare.
Citera
2023-01-22, 19:38
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Nej, det är ingen bra jämförelse. Det är som att bränna vår flagga vilket de gör nu.

Varför skulle det vara en bra jämförelse? Ytterst få svenskar ser vår flagga som något heligt som man inte får bränna.
Citera
2023-01-22, 19:39
Medlem
Så sjuk grej för det går inte ta ställning då båda sidor, p- killen och mussarna är lika stora dårar.
Citera
2023-01-22, 19:40
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Var inte så jävla aspig. Du förstår vad jag menar. Att provocera fram en helt väntad reaktion är inget revolutionerande.

Och dessutom har Paludan nu bränt koranen hundra gånger. Kanske dags att bränna andra böcker för att visa att andra grupper också kan lacka ur? Om inte så är han bara en simpel muslimhatare.

Han verkar rätt skev som person, men han är den muslimhataren vi behöver, då vi har ett växande problem gällande den demografin.
Citera
2023-01-22, 19:41
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Han verkar rätt skev som person, men han är den muslimhataren vi behöver, då vi har ett växande problem gällande den demografin.

Om man nu anser att vi löser våra problem med muslimerna genom att provocera dem så visst!
Citera
2023-01-22, 19:44
Avstängd
Citat:
Varför skulle det vara en bra jämförelse? Ytterst få svenskar ser vår flagga som något heligt som man inte får bränna.

Vad andra tycker är heligt skiter jag i, det får inte begränsa min frihet. Koranen är inte en specifik persons egendom, till skillnad från en matlåda. Koranen är en symbol, liksom flaggan. Att förstöra eller stjäla någons egendom är ett brott i det här landet, men att bränna en bok eller en lövhög är det oftast inte (om det inte är brandfara).
Citera
2023-01-22, 19:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Vad andra tycker är heligt skiter jag i, det får inte begränsa min frihet. Koranen är inte en specifik persons egendom, till skillnad från en matlåda. Koranen är en symbol, liksom flaggan. Att förstöra eller stjäla någons egendom är ett brott i det här landet, men att bränna en bok eller en lövhög är det oftast inte (om det inte är brandfara).

Så nån form av grundläggande respekt för vad andra anser heligt är inget som du tycker vi ska ha i samhället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in