2023-01-21, 20:34
Medlem
zugfahrers avatar
När FUP kommer, så blir det ett glas vin, läsa den lugnt och metodiskt. Skall bli intressant att läsa svar från förhör och rörelsemönster, från både MH och JJ. Få det bekräftat att något faktiskt hände 02:30, att det faktiskt gick ut ett nödsamtal via Apple watch till TT's PV.

Även vilken del i bevisningen som gjorde att det brände lite för mycket, för JJ att ändra sin inställning. Sedan får man tända ett ljus i respekt till TT med familj. Jag såg en bild Från JJ's lägenhet, tror det var från objekt från hennes market-place. Där finns det en glödlamps-ljusslinga på sängen. Skulle inte bli förvånad om den faktiskt användes i att kväva TT. De pratar ju om sängen både JJ och MH så någonting har ju förmodligen hänt där.
Senast redigerad av zugfahrer 2023-01-21 kl. 20:39.
Citera
2023-01-21, 21:09
Medlem
Tove såg nog inga risker med att följa med hem till JJ. Även om de haft en konflikt. Hon kunde ju självklart inte föreställa sig att bli mördad.

JJs arbetsgivare sa ju i en intervju med Vetlandaposten att hon var en omtyckt medarbetare. Ingen trodde väl att hon var kapabel till detta. Dessutom brukade hon väl dricka måttligt vilket minskar risken för sk 'fyllleslagsmäl' som urartar.

MHs diagnoser och psykiska ohälsa i kombination med alkohol etc kunde ju vara en riskfaktor. Men hon hade väl tidigare bara försökt skada sig själv. Så TT var nog inte rädd för henne.

Att det uppstår tjafs och konflikter mellan tjejer i tjugoårsåldetm är ju inte ovanligt. Men denna utgången är helt maakaber. Stackars Tove hade inte kunnat ana detta.

Själv tror jag även att de MGM inte haft denna plan från början. Åklagaren verkar inte tycka att motivet är intressant men jag undrar var det eventuella besinningslösa hatet kom ifrån? Jag undrar också om MH var väldigt påtänd?
JJ kunde ju uppenbarligen köra bil så kan ju inte varit för påverkad.
Citera
2023-01-21, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja vi är nog många som är sugna på att närvara
Hadde vart riktigt trevligt om vi flachbackgänget kunde samlas som grupp där och såklart med lite fika

Får man reda på det innan om det kommer vara öppna dörrar?
Hade varit kanon att närvara isf.
Citera
2023-01-21, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Jag frågar mig själv samma sak… får inte ihop det varför hon går med… hon kan inte varit så godtrogen väl att hon trodde JJ ville prata o lösa det…?!?! Eller hade hon så dåligt samvete för att hon slog till JJ att hon därför följde med när JJ ” förlät örfilen ” och erbjöd att bli sams o prata om det?
Kanske inte svårare än så?

Kanske långsökt men:

JJ kan ha tagit TTs telefon, och hon ville såklart ha tillbaka den. Det kan isf förklara den eventuella örfilen och varför TT följde med hem till JJ.

Det som talar emot det är att vittnen väl sett dem gå hem tillsammans - hade JJ haft TTs telefon hade TT väl försökt rafsa runt hela JJ för att få tillbaka den och inte följt med lugnt.

Men jag kan verkligen inte förstå hur man först örfilar någon (om det nu är sant) och sedan går med personen hem.
Citera
2023-01-21, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Engagemanget i tråden är imponerande! Alltid bra med praktiska referenser. För nån månad sedan var det en pappa som bar ner sin tonårsdotter på ca 65 kg om jag minns rätt, nedför trappan. För att ta reda på om man orkade bära ner Toves vikt för trappor. (Han klarade det)

Och nu vet vi att du kan stampa högt som en elefant, så det lät som hela huset välte!
Ja, jag kanske får tänka om då. Har varit fast besluten att något tung och hårt åkt i golvet 2-3 gånger.
Ytterligare en referens då, vårt hus är rätt så lyhörd också och när grannens unge på ovanvåningen hoppar i golvet så låter det jäkligt högt och dånar så man blir rädd det blir hål rakt igenom taket. Skulle gissa på ungen väger 20 kg. Taklampan står dock stilla så ungens dunsar få inte riktigt mitt tak att skaka, det JJs grannar har hört känns som något tyngre än 20 kg. Tror det är Toves kropp.

Jag funderar över varför dunsarna måste vara från själva ”kampen”? Jag förstår det är det mest logiska och antagligen det som stämmer (med tanke på de sparkar som hördes när grannen knackade på) men ibland undrar jag om dunsarna inte är efteråt, när JJ och MH försökte lyfta över Ts kropp på ett lakan och sedan vända på sidorna och släppa ned för att linda in henne. En livlös kropp på 60 kg som släpps i golvet på det sättet kan nog få taket hos grannarna att skaka. Vissa människor kan få så grova panikattacker att de närmst få epileptiska utbrott (med så mycket skakningar), så då kanske ”sparkarna” är skakningar från exempelvis MH, medan JJ försöker få henne att vara tyst och inte låta för mycket.
Vet att det låter långsökt men detta fallet är så sjukt så man vet aldrig.
Citera
2023-01-22, 01:26
Medlem
Beck86s avatar
Var finner man bild som på Toves cykel?
Citera
2023-01-22, 01:28
Medlem
Beck86s avatar
Obs!!! Jag hittade bilden.
Jag tror att det är den som står utanför hennes hemadress.
Citera
2023-01-22, 03:12
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Obs!!! Jag hittade bilden.
Jag tror att det är den som står utanför hennes hemadress.
Ladda upp den då.
Citera
2023-01-22, 03:13
Medlem
Teoretiskt har detta händelseförlopp inträffat? Offret var förgrymmad över att jj hade "något" som hon
ville ha tillbaka. Därför följde med till lägenheten för att återfå det. Men på grund av vissa orsaker kunde
inte jj ge tillbaka det. Vilket medförde att Tove förgrymmad tänkte lämna lägenheten och polisanmäla henne. Samt berätta om det till gemensamma vänner.

I samband med detta, så blev Tove attackerad och hamnade i ryggläge. I panik över dunsar som hördes ifrån Toves kropp som desperata rörelser, placerade mgm armen över strupen. Samtidigt som den andre
personen höll fast i huvudet med åtföljande hårbortfall.
Enligt obduktionen fanns det inga inga avtryck på halsen eller synbara blånader på kroppen.

Vilket är teoretiskt möjligt att det inträffat. Men bevismässigt blir det desto svårare på grund av olika omständigheter. Bland annat att likstelheten inträffat och några dagar passerats sedan hon hittades.
Plus alla olika versioner ifrån de misstänkta.

Hade bägge varit klara i sinnet, skulle de agerat på följande sätt.
1. Efter någon timmas överläggning och samkört sina versioner om händelseförloppet.
2.Sedan kontaktat polismyndigheten och sagt att de var i chocktillstånd över det inträffade.
3.Där hade bägge uppvisat ånger och ensidigt framhållit sina samkörda versioner om vad som
inträffat.

Allt annat än mord är, p.g.a.ovanstående brister, skulle jag bli förvånad om de blir friade för mord.
Fortfarande " valsar " de med olika versioner som förändras i samband med tydliga bevis om händelseförloppet vid varje förhör.
Hur kan deras trovärdighet för milda och lindra själva gärningen till att bli ett dråp?
Men tyvärr är inte lagstiftningen skriven på ett logiskt resonemang utan 100% bevisade anklagelser
gentemot de misstänkta. Därför kan det nog ej bli rättvis dom de blir fällda för?
Trösten är att deras namn som närvaro är körd för lång tid framöver i Vetlanda.
Citera
2023-01-22, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Får man reda på det innan om det kommer vara öppna dörrar?
Hade varit kanon att närvara isf.
Jag vet inte
Kanske någon annan som har koll på det?
Citera
2023-01-22, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Teoretiskt har detta händelseförlopp inträffat? Offret var förgrymmad över att jj hade "något" som hon
ville ha tillbaka. Därför följde med till lägenheten för att återfå det. Men på grund av vissa orsaker kunde
inte jj ge tillbaka det. Vilket medförde att Tove förgrymmad tänkte lämna lägenheten och polisanmäla henne. Samt berätta om det till gemensamma vänner.

I samband med detta, så blev Tove attackerad och hamnade i ryggläge. I panik över dunsar som hördes ifrån Toves kropp som desperata rörelser, placerade mgm armen över strupen. Samtidigt som den andre
Enligt obduktionen fanns det inga inga avtryck på halsen eller synbara blånader på kroppen.

Vilket är teoretiskt möjligt att det inträffat. Men bevismässigt blir det desto svårare på grund av olika omständigheter. Bland annat att likstelheten inträffat och några dagar passerats sedan hon hittades.

1. Efter någon timmas överläggning och samkört sina versioner om händelseförloppet.
2.Sedan kontaktat polismyndigheten och sagt att de var i chocktillstånd över det inträffade.
3.Där hade bägge uppvisat ånger och ensidigt framhållit sina samkörda versioner om vad som
inträffat.

Allt annat än mord är, p.g.a.ovanstående brister, skulle jag bli förvånad om de blir friade för mord.
Fortfarande " valsar " de med olika versioner som förändras i samband med tydliga bevis om händelseförloppet vid varje förhör.
Hur kan deras trovärdighet för milda och lindra själva gärningen till att bli ett dråp?
Men tyvärr är inte lagstiftningen skriven på ett logiskt resonemang utan 100% bevisade anklagelser
gentemot de misstänkta. Därför kan det nog ej bli rättvis dom de blir fällda för?

Var har du fått infon om att det saknades håtestar på T,s huvud? Och att det inte finns några strypmärken på halsen?
Citera
2023-01-22, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken

inträffat.

Har du läst obduktionsrapporten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in