2023-01-22, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Varför skulle det INTE kunna stämma? Jag var mobbad hela skoltiden själv, så jag vet hur jävliga barn kan vara. Finns liksom inga gränser där alls.
Satungar är vad många av dem är. Nu gällde det dock lågstadiebarn som skulle ha grävt en stor grop med vassa pinnar som de skulle slänga ner honom i. Man frågar sig om en vuxen var inblandad eller om han överdriver eller kanske till och med ljuger. Jag tycker inte att han verkar ha särskilt mycket glädje i sig så jag tror han har gått igenom mycket ondska.
Citera
2023-01-22, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Varför skulle det INTE kunna stämma? Jag var mobbad hela skoltiden själv, så jag vet hur jävliga barn kan vara. Finns liksom inga gränser där alls.

Håller med och tycker det var modigt av Jon Henrik att dela med sig av sin historia. Skolan är riktigt hemsk för många barn i Sverige.
Citera
2023-01-22, 10:07
Medlem
Telepatisks avatar
Det där känns inte genuint. Tyckte att han verkade schysst tidigare men det är som att kändisskapet har tagit överhand.

Han har ett utseende dessutom som gör honom mer "trovärdig", han ser bra och snäll ut.

Han har påstått att han haft ett missbruk tidigare och han har utan tvekan tryckt i sig en massa anabola steroider. Senare gått ut med att han har psykisk ohälsa. Han har utan tvekan varit mobbad, men mordplaner, det tror jag inte på.
Citera
2023-01-22, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assar-Korv
Funäsdalen är inte samiskt. Byn han bodde i är det däremot, men det är 2 mil från Funäsdalen.
En hel del rednecks/WT som inte gillar samer eller invandrare i byarna däromkring
Detta visste adoptivföräldrarna om och ändå adopterade de bruna barn från andra sidan jordklotet. Illa.
Citera
2023-01-22, 10:13
Medlem
Har inte sett programmet. Minns själv lågstadiet. Det fanns folk som var helt galna.

Att ungar kan gräva en gropp är inget konstigt, den var säkert inte så djup men ungar är inte dumma i huvet. En spik och hammare är heller inget konstigt när farsan har verkstad hemma osv.
Citera
2023-01-22, 10:14
Medlem
Isnatts avatar
Att hunden hans springer runt i bygden och ställer till jävulskap(?) och därmed blir skjuten är ju hemskt, men vad gjorde hunden? Jagade och försökte döda en katt, slogs med en annan hund, utrotade en familjs hönsgård? Jagade boskap så dom kastade sina foster? Anledningen till att människan inte gillade Jon Henrik kanske var att hundens han ställt till bekymmer upprepade gånger. Tror inte hunden gick fram som en from Ferdinand.
Citera
2023-01-22, 10:24
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Det är skillnad på vart man växer upp, medans du letade efter batterier till din leksak var dessa ungar alltid ute och lekte och i deras närområde har det alltid funnits varggropar, ungefär lika tätt som du hade till din närmaste leksaksbutik. Varenda 7 åring i mittådalen vet hur en fångstgrop byggs och för bästa resultat med spjut i botten av gropen.

95% av Sveriges befolkning har inte ens sett en fångstgrop, vissa har nog endast sett fångstgropen i filmen Emil i Lönneberga och därför låter hela berättelsen inte speciellt trovärdig.

När dom adopterades så var tidningarna där och gjorde reportage om familjen och däruppe så är mentaliteten ännu större att du ska inte tro att du är något. Så det är nog många föräldrars avundsjuka som spiller över på deras barn som sen började mobba Mr Fjällgren.

Både jag och min fru älskar områden som mittådalen och vi hade mer än gärna varit kompisar med Jon Hendrik och hans familj.

Oavsett kunskaper vid den åldern eller inte, så finns det inte en chans att de gjort detta på ett bemannat fritidshem (det var på fritids enligt hans berättelse, inte hemma). Haha roligt scenario när barnen gräver dödsfällor på gården och pedagogerna tycker de har slagkraftiga elever

Nej, jag tvivlar inte på att mobbing pågick per se, men jag uppfattar detaljerna som tillkryddade.
Citera
2023-01-22, 10:28
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Satungar är vad många av dem är. Nu gällde det dock lågstadiebarn som skulle ha grävt en stor grop med vassa pinnar som de skulle slänga ner honom i. Man frågar sig om en vuxen var inblandad eller om han överdriver eller kanske till och med ljuger. Jag tycker inte att han verkar ha särskilt mycket glädje i sig så jag tror han har gått igenom mycket ondska.

Läste en artikel nyss där det står att han också ska ha varit utsatt för sexuella övergrepp som barn. Det är liksom ingen hejd. Vad har han INTE varit med om?
Citera
2023-01-22, 10:29
Medlem
needAlifes avatar
SSIH2023. Alltså sure att ungar ofta gör mycket skit men det att gräva varjgropar med pålar och att mörda folk? Nej, det finns inte på kartan.
Citera
2023-01-22, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Helt rätt! Har läst/hört honom dra sååå många snyfthistorier om allt möjligt (det är väl så för att karljäveln helt saknar intigritet och upplever att han måste skapa intresse runt sin person när karriären inte klarar av att ge det). Var t.ex. han själv som gick ut och berättade att han lämnat mamman till sitt nyfödda barn. Vilken omogen jävel gör så? Han borde släpas efter en ren över stock och sten....
Kändes inte som att han var riktigt ärlig när han berättade om kvinnan och barnet. Som om han ville hasta förbi det.

Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
'Sjuk' i den bemärkelsen att han är mytoman. Han behöver hjälp med att sluta skapa intresse för sin person medelst att ljuga och hitta på historier. Jag såg inte programet igår men undrar, berättade han om alla sina "sjukdomar" och "diagnoser"?
Han berättade att han var helt utmattad men tvingades att ställa upp på konserter etc ändå. Sen när det var klart så var han med i Let's dance. Tycker att det verkade märkligt.

Här kan du se programmet:
https://www.svtplay.se/video/eoz19qa/stjarnorna-pa-slottet/jon-henrik-fjallgrens-dag?id=eoz19qa

Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Hörde bara den osammanhängande berättelsen i rutan ”det kan jag inte tala om” om mobbarna, dumt att hänga ut enskilda i TV, nästan lika dumt som att hänga ut en hel by!
Och du vet väl talesättet, enda gången två lappar är sams, det är när dom ska ha ihjäl den tredje!
Låter som att samer inte bara har lätt för att mörda djur utan även människor.
Citera
2023-01-22, 10:35
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Oavsett kunskaper vid den åldern eller inte, så finns det inte en chans att de gjort detta på ett bemannat fritidshem (det var på fritids enligt hans berättelse, inte hemma). Haha roligt scenario när barnen gräver dödsfällor på gården och pedagogerna tycker de har slagkraftiga elever

Nej, jag tvivlar inte på att mobbing pågick per se, men jag uppfattar detaljerna som tillkryddade.

Felet du gör och som mobbarna också gör, du utgår ifrån dig själv!

Det är den som blir utsatt som vet om det är mobbing eller ej, hade alla dom som tittat på ansett att det är mobbing så hade det aldrig existerat i Sverige. Dom som står bredvid tycker bara att det är lite retning som barn alltid har gjort.

Sen har det hänt mycket värre saker på ett fritidshem än att några barn bygger en grop med pinnar i, det kan barn bygga varje dag utan att någon reagerar. Gropen är inte så djup som du föreställer dig.

Din fantasi skenar iväg för mycket om den 24 meter djupa gropen med sylvassa armeringsjärn i.

Gissar att du bor söder om Dalälven eller så är du en av dom som mobbat Mr Fjällgren och därav försöker förminska hans berättelse. Det du gör är att förstärka så att han ska må dåligt så sluta upp med det.

Hoppas namnet på han som sköt hunden kommer fram, kan sluta med att han får smaka på egen medicin med tanke på hur många dårar det finns i landet.
Citera
2023-01-22, 10:35
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Mjo fast varför? Om det nu skulle stämma måste man fråga sig varför. Att begrava någon ovanpå pålar är inget man direkt gör i första taget. Jag önskar inte ens min värsta fiende att dö så. Hela grejen känns sjukt långsökt även om jag också vet om att ungar är jävliga. Men att gräva varjgropar låter för sjukt för att vara sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in