2023-01-21, 18:40
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Så din teori är alltså att JJ kanske slog T med en hantel men att hon troligen inte gjorde det pga att hon inte har så mycket muskler men att hon då mera sannolikt nyttjade ett handfat (som väger mera och är betydligt svårare att hantera)? 🤔

Som sagt, det är MIN teori. Handfatet väger mellan 5-7 kg.

Jag har svårt att förstå varför grannen säger att det lät som, typ, 50 kg som dunsade.

Kanske en mindre vikt som bankade kraftigt flera (3) gånger.
En stekpanna? En köttklubba? En yxa?

Något som gjorde detta kraftiga ljud i alla fall.

Jag kommer inte på vad annat som jag hemma i mitt hem i alla fall.

Som sagt det är ju enbart teorier...

Vilka ljud kan du göra hemma hos dig så att dina grannar känner av det?

Kanske stampa som en galning med skorna på?
Citera
2023-01-21, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Så din teori är alltså att JJ kanske slog T med en hantel men att hon troligen inte gjorde det pga att hon inte har så mycket muskler men att hon då mera sannolikt nyttjade ett handfat (som väger mera och är betydligt svårare att hantera)? 🤔

😂 Tror ts drog slutsatsen att J inte använder hantlar till träning eftersom hon har klena armmuskler, och då inte har några hemma?

Handfatet har både ts och jag själv blivit skojade med, för vi tror att dom kastat detta på henne. Men det är faktiskt inte helt orimligt.
Citera
2023-01-21, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital

Jag har svårt att förstå varför grannen säger att det lät som, typ, 50 kg som dunsade.

Ett sånt där gammalt klassiskt handfat som du postade en bild på tror jag väger mer, 12-15 kg.
Kastar man det i golvet kan det säkert uppfattas som en jättehög duns, från något som väger 50-100 kg.

Jag köper din teori!

Tillägg. Nu blir det väl ännu värre. Men med tanke på badrumsrenoveringen kanske den gamla toastolen stod kvar (toastolar är skit tunga). Byggaren kanske inte hade möjlighet att slänga allt innan helgen.
Senast redigerad av Heretic77 2023-01-21 kl. 18:55.
Citera
2023-01-21, 18:55
Medlem
Citat:

Stekpanna?
Citera
2023-01-21, 19:14
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ett sånt där gammalt klassiskt handfat som du postade en bild på tror jag väger mer, 12-15 kg.
Kastar man det i golvet kan det säkert uppfattas som en jättehög duns, från något som väger 50-100 kg.

Jag köper din teori!

Tillägg. Nu blir det väl ännu värre. Men med tanke på badrumsrenoveringen kanske den gamla toastolen stod kvar (toastolar är skit tunga). Byggaren kanske inte hade möjlighet att slänga allt innan helgen.

Ja nu har jag tänkt om.

Med tanke på att JJ rider ganska mycket så har hon ju ganska kraftiga lårmuskler.
Så det räcker ganska mycket att hon stampar kraftigt i golvet, kanske med skor på.
Då smäller det mycket hos grannen.

Jag har precis testat det med grannen under. Jag har ju idrottat hela mitt liv, mest med tennis.
Hon sade att det lät som om jag välte hela huset när jag stampade tre gånger i golvet.

Så visst. Bra benmuskler och stampa i effekt kan låta ganska kraftigt.
Speciellt den som rider ofta. Även hockeyspelare, fotbollsspelare och skidåkare.
De har muskler så det räcker så de river huset.
Citera
2023-01-21, 19:16
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Stekpanna?

Nja, jag drog till lite extra förstås...
Citera
2023-01-21, 19:22
Medlem
BeppoYapps avatar
Citat:
Den här tråden är väldigt stor nu.

När det gäller hur mordet gick till så tror jag fortfarande hur det gick till.

Tre kraftiga dunsar som en granne hörde.
Sedan 5-10 kraftiga slag sidan om dörren (badrummet?) där ingen öppnade.
Dörren öppnades och stängdes två gånger, enligt grannen.
Sedan kom JJ ut och sade att hennes mamma skulle skjutsa henne till Donken vilket då grannen erbjöd skjuts.

Sedan cykeln med en röd påse (soppåse) som JJ tog med sig.

Summa summarum så tror jag att JJ använde antingen ett tvättställ ELLER en hantel och bankade TT medvetslös för att avsluta med ett strypgrepp.

En hantel tror jag dock inte på med tanke på att JJ inte har några större muskler på armarna.

JJ - muskler:
https://imgur.com/a/1Aofgqe

Tvättställ under renoveringen av badrummet:
https://imgur.com/a/5n67MXI

Som sagt - Min Teori!

Jaja... Vi får snart veta...

Tvättställ hänger man väl tvätt på?
Handfat tvättar man händerna i...
Tror du att en hästtjej på 1.80 inte orkar att lyfta en hantel?
Märkliga teorier enligt mig!
Citera
2023-01-21, 19:28
Medlem
Citat:
Ja nu har jag tänkt om.

Med tanke på att JJ rider ganska mycket så har hon ju ganska kraftiga lårmuskler.
Så det räcker ganska mycket att hon stampar kraftigt i golvet, kanske med skor på.
Då smäller det mycket hos grannen.

Jag har precis testat det med grannen under. Jag har ju idrottat hela mitt liv, mest med tennis.
Hon sade att det lät som om jag välte hela huset när jag stampade tre gånger i golvet.

Så visst. Bra benmuskler och stampa i effekt kan låta ganska kraftigt.
Speciellt den som rider ofta. Även hockeyspelare, fotbollsspelare och skidåkare.
De har muskler så det räcker så de river huset.

Engagemanget i tråden är imponerande! Alltid bra med praktiska referenser. För nån månad sedan var det en pappa som bar ner sin tonårsdotter på ca 65 kg om jag minns rätt, nedför trappan. För att ta reda på om man orkade bära ner Toves vikt för trappor. (Han klarade det)

Och nu vet vi att du kan stampa högt som en elefant, så det lät som hela huset välte!
Ja, jag kanske får tänka om då. Har varit fast besluten att något tung och hårt åkt i golvet 2-3 gånger.
Citera
2023-01-21, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Ja verkligen hoppas innerligt att den sanningen kommer fram i rättegången. Men som i övriga fall är väl åklagaren inte intresserad av det 😡

Jag tror de drogade henne för att följa med
Citera
2023-01-21, 19:33
Medlem
Citat:
Jag fick en förfrågan ang. JJ.

Här kommer det:

https://imgur.com/a/HyU6Edf

https://imgur.com/a/xQ2tq45

Citat:
Nu fick jag en ny förfrågan ang. den där förbenade grepen. Suck...

Här kommer de:

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=514388&n=6356789&z=15&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false&name=Grepen&category=Fota d%2016%20okt%2016%3A27

Grepen återigen:
https://imgur.com/a/nByN188

https://imgur.com/a/xQ2tq45

Undrar varför den är Så intressant?

Ser ingenstans att du fått förfrågan om att lägga upp "den förbenade grepen" igen eller bilder på JJ och hennes familjemedlemmar.

Ser mest ut som att du pratar med dig själv.

Och i dina teorier så nämner du en teori som du sedan spräcker hål på och pratar emot dig själv i samma inlägg

Vart vill du komma? Har hon brukat hantlar eller inte? Är det ett tvättställ eller ett handfat?
Tvättstället väger för lite?(5-7kg) men en stekpanna på 500gram låter rimligare?🤔

Tillägg:
Hoppas du förklarade noga för grannen vad det handlade om, väldigt onormalt beteende annars att stampa som en galning i golvet och sen springa ner till grannen och fråga hur det lät
Senast redigerad av smalandsbo 2023-01-21 kl. 19:37.
Citera
2023-01-21, 19:41
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Ser ingenstans att du fått förfrågan om att lägga upp "den förbenade grepen" igen eller bilder på JJ och hennes familjemedlemmar.

Ser mest ut som att du pratar med dig själv.

Och i dina teorier så nämner du en teori som du sedan spräcker hål på och pratar emot dig själv i samma inlägg

Vart vill du komma? Har hon brukat hantlar eller inte? Är det ett tvättställ eller ett handfat?
Tvättstället väger för lite?(5-7kg) men en stekpanna på 500gram låter rimligare?🤔

Jag har SMS, Email, Telefon, Whatsapp, Skype, Signal, Meet, Proton, osv, osv...
Tror Du att de syns här inne?
Citera
2023-01-21, 19:41
Medlem
argusmaximuss avatar
För ordningens skull.

Vi vet inte om MH sov, eller ens vilade. Det finns bara två personer som säger det - MH och JJ. D v s samma personer som sade att TT lämnade lägenheten levande.

Ändå verkar detta blivit en sanning i tråden.

Tvärtom, det logiska är att hon inte sov eller vilade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in