Citat:
Ursprungligen postat av
Vagunder
För mig var den här teorin ännu en skrämselgrejj som florerade/florerar på nätet. Man vill egentligen polarisera och vända människor mot varann i så hög grad som möjligt. Söndra och härska. Vaccinerade går runt och tror alla har COVID och ovaccinerade går runt och nojjar för shedding. Jösses..
I mitt tycke är detta BS. Jag tror inte ens på "germ theory" längre. Utan tror "terrain model" är närmre sanningen. Vilket motsäger argumentet om smittspridning mellan kroppar.
(Men ponera att jag har fel. Tänker aldrig leva mitt liv i rädsla. Speciellt inte mot andra människor då majoriteten av mina vänner och släktingar är vaxxade. Då är jag lika hycklare som när de vaxxade var livrädda för de ovaccinerade).
Vad nu än vaccinen innehåller för skit så måste du ta vaccinsprutan för att få det i dig. Det var därför de hetsade så mycket som möjligt för att få folk att vaccinera sig. Hade systemet fått välja så hade de viljat haft en 100% vaccintäckning på populationen.
I likhet med dig är jag inne på terrängteorins principer i mikroorganismers roll.
Störande mikrober är en effekt av sjukdomstillstånd, inte orsaken.
Jag påstår att dessa injektioner verkar på ett helt annat plan. Det är oklart om det är partiklar eller någon form av radiering som besprutade människor alstrar till sin omgivning. Omständigheter tyder på att ovaccinerade kan utveckla tillfälliga symptom efter längre, avskärmat umgänge med besprutade.
Föreställningen om smittspridning av virus och bakterier däremot är nåt som man aldrig bör oroa sig över, ty terrängen är allting.