2023-01-21, 18:17
Medlem
Slettsnokens avatar
Politiet i Norge har ikke lov til å lyve i avhør, så det er utenkelig at det var politiet som fant på dette med kallenavnet. Alt blir spilt inn, så man slipper ikke unna med løgn.

«I påtaleinstruksen § 8-2 står det at politiet i avhør ikke skal bruke "Løfter, uriktige opplysninger, trusler eller tvang".
Citera
2023-01-21, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tenkte, kanskje er dette en provokasjon som alle barna ble utsatt for i hvert sitt avhør.
I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «XXXXXXX».
Og at HHB2 da hun sa ... Sannheten er stikk motsatt. ... mente at hun ikke hadde bekreftet ...osv.

Altså, at politiet hadde spurt HHB2 om det var sant at TH hadde bedt barna om å kalle AE XXXXXXX, og at HHB2 hadde svart NEI, det er IKKE sant.

Det er selvfølgelig sant. Men, HHB2 unngikk å gå i tilsvarende felle som HHB1 fortalte om. Og som det ser ut som om HHB1 kan ha gått i, og bekreftet at TH hadde bedt barna kalle AE XXXXXXX.

Det er så kronglete skrevet. Det er ikke rart at det blir vanskelig å forstå hva HHB2 egentlig mener.

Hun har vel arvet formuleringsevnen etter sin far som også er håpløs å forstå.
Citera
2023-01-21, 18:27
Medlem
I første omgang kan det høres ut som om den som avhørte hestedattera var i behov av å vaske øra. Det kan være samme person som senere avhørte presten og forela henne det den hadde oppfattet i avhøret med hesten. Eller at vedkommende som gjorde det har lagt til grunn hva denne har hørt eller lest av den som avhørte hesten.

Slik jeg tolker det er hesten konfrontert med at deres far har oppfordret dem til å bruke et negativt ladet kallenavn på sin mor. Dette har hun benektet at han gjorde. Presten har så blitt konfrontert med at hesten har bekreftet at dette har han gjort. Hun konfronterer igjen sin søster med dette. Begge blir opprørte pga dette og flere ting som har opprørt dem ved politiets oppførsel i saken. Den ene så opprørt at tastaturet blir benyttet for å få det hele ut og ned på papiret.

Politiets rolle i dette røret er foreløpig noe uviss. Men at det begås feil der er vel for like sikkert å regne som at det begås til stadighet feil i ulke andre sammenhenger.
Senast redigerad av Kokadu 2023-01-21 kl. 18:44. Anledning: Tillegg
Citera
2023-01-21, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Politiet i Norge har ikke lov til å lyve i avhør, så det er utenkelig at det var politiet som fant på dette med kallenavnet. Alt blir spilt inn, så man slipper ikke unna med løgn.

«I påtaleinstruksen § 8-2 står det at politiet i avhør ikke skal bruke "Løfter, uriktige opplysninger, trusler eller tvang".

OK. Ett av barna har fortalt at TH har bedt barna kalle AE XXXXXXX.

Og de to andre barna ble spurt om de kunne bekrefte at dette er sant.

Det var også separate avhør som foregikk samtidig. Så ett av barna må ha fortalt om kallenavnet i en tidligere forklaring.

Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hun har vel arvet formuleringsevnen etter sin far som også er håpløs å forstå.

Ja. Det kan man si.

Jeg synes det er helt tydelig at HHB2 var i psykisk ubalanse da hun skrev brevet høsten 2019.

Jeg synes det er rart at brevet ikke ble "rettet" eller "korrigert" eller i hvert fall gjort entydig og klart, før det ble offentliggjort sommeren 2020.

Offentliggjøring av brevet må Kihle ta ansvaret for. Han skal jo være bistandsadvokat for barna.
Citera
2023-01-21, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Lurer på hun egentlig mener med det der, stikk motsatt må da bety at barna har kalt henne nullet da og at TH har oppfordret dem til ikke å bruke det ordet.

Jeg blir ikke klok på de der.

Jeg lurer på dette.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2023-01-21, 18:39
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
OK. Ett av barna har fortalt at TH har bedt barna kalle AE XXXXXXX.

Og de to andre barna ble spurt om de kunne bekrefte at dette er sant.

Det var også separate avhør som foregikk samtidig. Så ett av barna må ha fortalt om kallenavnet i en tidligere forklaring.
Ja, det kan være tilfelle. Kallenavnet eksisterte uansett, og det var TH som innførte det.
Citera
2023-01-21, 18:41
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jeg lurer på dette.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Vås. «Mimmi» er ikke et negativt kallenavn, og det var TV2 som sladdet det av hensyn til AE/familien.
Citera
2023-01-21, 18:42
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Den lønnsansvarlige på Futurum må ha vært helt nyansatt da stillingen som lønns og regnskapsarbeider ble utlyst 22 mai 2018

https://imgur.com/a/lS4sriF

Tack! Men var det sen inte tal om att MB började jobba där igen? MB var ju iallafall uppenbarligen där då mordet/"kidnappningen" skedde.
Citera
2023-01-21, 18:45
Medlem
Citat:
Ja, det kan være tilfelle. Kallenavnet eksisterte uansett, og det var TH som innførte det.

Ja. Ett av barna, eller, et annet vitne, har fortalt politiet om kallenavnet.

Og så ble barna konfrontert, under de samtidige og separate avhørene i august 2019.
Citera
2023-01-21, 18:46
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
I første omgang kan det høres ut som om den som avhørte hestedattera var i behov av å vaske øra. Dersom dette var samme person som senere avhørte presten kan det virke som om vedkommende ikke har gått igjennom annet enn sine skriftlige notater før dette avhøret.

Slik jeg tolker det er hesten konfrontert med at deres far har oppfordret dem til å bruke et negativt ladet kallenavn på sin mor. Dette har hun benektet at han gjorde. Presten har så blitt konfrontert med at hesten har bekreftet at dette har han gjort. Hun konfronterer igjen sin søster med dette. Begge blir opprørte pga dette og flere ting som har opprørt dem ved politiets oppførsel i saken. Den ene så opprørt at tastaturet blir benyttet for å få det hele ut og ned på papiret.

Politiets rolle i dette røret er foreløpig noe uviss. Men at det begås feil der er vel for like sikkert å regne som at det begås til stadighet feil i ulke andre sammenhenger.

Syntes det hele virker pussig. Man kan vel gå gjennom å få redigert hvis man mener at noe er feil, før at man skriver under. Og hvis det hele er på lydopptak, så skal jo ikke dette være noe stort problem.
Får litt følelse av at politiet har lurt ut mer opplysninger av barna en de egentlig ville.
Når datteren skjønte hva dette skulle brukes til, så beskylder hun dem for å ha vridd på det hun sa.
Å redigere før man skriver under, skal være mulig.
Å slette ting man har sagt, blir noe annet.
F.eks. det som TH sa om den mørkhudede taxisjåføren (hvis det er sant), ble ikke slettet.
TH bruker dette som argument for å nekte å skrive under.
Citera
2023-01-21, 18:48
Medlem
Citat:
Vås. «Mimmi» er ikke et negativt kallenavn, og det var TV2 som sladdet det av hensyn til AE/familien.

Så er det kanskje N tross alt.
Citera
2023-01-21, 18:50
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Tror jeg og. Typisk psykopater å sette barna opp mot moren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in