2023-01-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Varför hamnar de inte på kroken?Kan de va så att de inte bryr dig om dessa?

Därför att de i den åldern ser till att inte chatta med falska barn och framför allt att inte träffa falska barn. Jag skrev ju just det ovan, läser du inte tråden?
Citera
2023-01-21, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Nu får du nog allt ha lite mer på fötterna i dina påståenden. Räcker inte med något osäkert ”tydligen” påföljd av ditt svammel.
Har du ölmage?

Jag tror dock aldrig att S och P skulle hängs ut en 19 åring.En del 14 åringar är faktiskt ihop med killar och tjejer för den delen i den åldern,och även om det är ömsesidigt så är det lika olagligt som att en på 60+ kontaktar denna tjej.Nej däremot jag ett sex pack, vill du slicka ?
Senast redigerad av 60minuter 2023-01-21 kl. 16:22.
Citera
2023-01-21, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Därför att de i den åldern ser till att inte chatta med falska barn och framför allt att inte träffa falska barn. Jag skrev ju just det ovan, läser du inte tråden?

Jodå fast jag menar att ingen bryr sig om dessa även om de skulle veta något. Däremot skulle många bry sig om killen i stället va runt 25.
Citera
2023-01-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Jag har talat om för dig ovan varför, förstod farbror inte? Ska jag gå in på demografiska skillnader när det kommer till nyttjandet av digitala verktyg och sociala media? Dumpen agerar och fångar där de kan agera, varje fångst är en vinst för vårt samhälle oavsett. Det är klart att om det finns horder av unga pedofiler som härjar ostört är det skit, men vem som nappar är mindre viktigt än att det nappar och det nappar, jävlar vad det nappar.

Exakt. Och när lagen ändras så kan nog polisen med alla möjligheter de har förutom att chatta med dem så kommer en hel del av dessa också att åka dit. Det är ditåt Dumpen strävar och det är ju därför Dumpen gör ett jävla bra jobb.
Citera
2023-01-21, 16:24
Medlem
Citat:
Jodå fast jag menar att ingen bryr sig om dessa även om de skulle veta något. Däremot skulle många bry sig om killen i stället va runt 25.

Tror faktiskt att alla tycker att en våldtäkt är en våldtäkt är en våldtäkt.

Och det är fel med våldtäkter. Men sen så brukar dessa inte dömas för våldtäkt om de är i näraliggande ålder och har ett förhållande. Kommer inte ihåg hur många år det kan skilja. Men det är då inte en våldtäkt.
Citera
2023-01-21, 16:25
Medlem
Citat:
Jag tror dock aldrig att S och P skulle hängs ut en 19 åring.En del 14 åringar är faktiskt ihop med tjejer i den åldern,och även om det är ömsesidigt så är det lika olagligt som att en på 60+ kontaktar denna tjej.
Om en 19-åring söker kontakt med Dumpens barnkonton i sexuellt syfte så skulle de konfronteras på precis samma sätt oavsett ålder.

Det du skriver om nu, relationer utanför nätet, dit når inte Dumpens fiskare.

Förstår du skillnaden?

Undrar fortfarande, har du ölmage?
Citera
2023-01-21, 16:27
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Jag tror dock aldrig att S och P skulle hängs ut en 19 åring.En del 14 åringar är faktiskt ihop med killar och tjejer för den delen i den åldern,och även om det är ömsesidigt så är det lika olagligt som att en på 60+ kontaktar denna tjej.Nej däremot jag ett sex pack, vill du slicka ?

Får mig att tänka på när jag var 16 år blev jag tillsammans med min första flickvän som var 14 år. Varken hennes eller mina föräldrar höjde på ögonbrynen för det.
Citera
2023-01-21, 16:29
Bannlyst
Citat:
Om en 19-åring söker kontakt med Dumpens barnkonton i sexuellt syfte så skulle de konfronteras på precis samma sätt oavsett ålder.

Förstår du skillnaden?

Japp börjar hänga med nu och nej ingen ölmage här Har däremot ett annat typ av sex pack om du vill slicka?
Citera
2023-01-21, 16:29
Medlem
Citat:

Förstår du skillnaden?

Det kan också vara lättare för de yngre gäddorna att känna igen ett riktigt barn, ha rätt kontrollfrågor. Alla fiskare kanske inte är så insatta i barns intressen i den åldern 10-14.

Gubbarna ställer ju rent gubbiga frågor och säger gubbiga saker. De märker inte så lätt att det är Dumpens fiskare de pratar med.
Citera
2023-01-21, 16:30
Medlem
Citat:
Japp börjar hänga med nu och nej ingen ölmage här Har däremot ett annat typ av sex pack om du vill slicka?
Nej för fan 🤮
Citera
2023-01-21, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Får mig att tänka på när jag var 16 år blev jag tillsammans med min första flickvän som var 14 år. Varken hennes eller mina föräldrar höjde på ögonbrynen för det.

Föräldrarna hade inte höjt ögonbrynen om du va 19 heller. Även om de är precis lika olagligt som att Bosse 62 hade dejtat henne.
Citera
2023-01-21, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson

Du skulle aldrig bli dömd för det som det är i dag. Är man i näraliggande ålder och har en relation så är det inget som gör att någon blir dömd för våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in