2023-01-19, 23:47
Medlem
Jag tycker att bas är helt onödigt i ett band. Instrumentet alltså.
Citera
2023-01-20, 00:03
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Hugaligen!

Malta - Här kommer sol
https://youtu.be/Xd843toM1E8

Å vill du hitta mera så se till att köpa denna LP
Who Will Buy These Wonderful Evils Vol. 5 - Beatles På Svenska
https://www.discogs.com/release/9543739-Various-Who-Will-Buy-These-Wonderful-Evils-Vol-5-Beatles-P%C3%A5-Svenska
Citera
2023-01-20, 00:49
Medlem
TUKs avatar
Oasis platta Definitely Maybe är det bästa debutalbumet någonsin.

Frank Zappa är en enormt underskattad gitarrist.

The Dark Side of The Moon är ingen höjdare, när man är nykter.

Benjamin Ingrosso låter som en smurf.

Henrik Berggren > Håkan Hellström

Kent borde lagt ner 2005 efter Du och Jag Döden.

Jag skäms att jag är svensk när jag hör Abba på radion.

Pudelrocken var enbart en parodi på rockgenren.

The Eagles är gubbrockens gubbrocksband nr 1.

Tom Petty > Springsteen

Rysslands nationalsång ger mig gåshud.

Sverige borde byta nationalsång till Nämner du Sverige med Jussi Björling.

Woodstock 1969 > Månlandningen 1969

Dagens musikbransch är tokkorrupt.
Citera
2023-01-20, 11:00
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
The Eagles är gubbrockens gubbrocksband nr 1.
*HOST* Status Quo *HOST*
Citera
2023-01-20, 13:45
Medlem
TUKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
*HOST* Status Quo *HOST*

Status är ju ändå lite mer rock'n roll och attityd enligt mig. Creedence är också ett gubbrockband, men även de hade attityd och ett lite råare sound.

Eagles har ju riktigt bra musiker och hög potential, hotel california är ju ett mästerverk. Men överlag så har de ett enligt mig extremt intetsägande och alldeles för förutsägbart sound samt känns alldeles för polerade och slätstrukna. Otroligt tråkig musik som enligt mig bara är meh...

Många från den något äldre generationen nämner ofta eagles i samma sammanhang som led Zeppelin, floyd osv. vilket enligt mig är helt fel då eagles rent musikaliskt mer påminner om typ fleetwood Mac och Chicago.
Citera
2023-01-20, 14:00
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Quest for fire, Charlotte the harlot och Gangland är tre av Iron Maidens bästa låtar.
Citera
2023-01-20, 14:16
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Status är ju ändå lite mer rock'n roll och attityd enligt mig. Creedence är också ett gubbrockband, men även de hade attityd och ett lite råare sound.

Eagles har ju riktigt bra musiker och hög potential, hotel california är ju ett mästerverk. Men överlag så har de ett enligt mig extremt intetsägande och alldeles för förutsägbart sound samt känns alldeles för polerade och slätstrukna. Otroligt tråkig musik som enligt mig bara är meh...

Många från den något äldre generationen nämner ofta eagles i samma sammanhang som led Zeppelin, floyd osv. vilket enligt mig är helt fel då eagles rent musikaliskt mer påminner om typ fleetwood Mac och Chicago.
Eagles och Fleetwood Mac brukar definitivt placeras i samma fack, då båda förknippas med det där slicka amerikanska soundet som dök upp under 70-talet. Även Toto och Steely Dan brukar nämnas i sådana sammanhang. Det innebär dock inte per automatik att musiken blir gubbig. Tvärtom känns väldigt mycket av deras musik från i synnerhet Hotel California och The Long Run ganska ungdomlig än idag.

Status Quo och Creedence, och många andra gubbrockband, brukar utstråla attityd. Det gör även Eagles till och från (Joe Walsh bidrag, för sjutton!). Detta till trots är det svårt att undgå gubbsoundet hos i synnerhet Status Quo, vars musik byggs upp på boogiesväng och (oftast) tre ackord. Har man hört en Status Quo-låt, så kan man mallen för MÅNGA av deras låtar.
Förutsigbart? Definitivt. Men det funkar ändå.
Citera
2023-01-20, 14:36
Medlem
Adelaides avatar
70-talet var coolt men det kom mycket skräp också. Eagles och Fleetwood Mac har jag aldrig riktigt gillat, inte Led Zeppelin heller.

Nej, 60-talet var bästa årtiondet för musiken. Då var till och med popen bra. På 70-talet blev allt lite för polerat, AORigt och tråkprogigt.
Citera
2023-01-20, 18:13
Medlem
Svavelvinters avatar
The Beatles suger, Rolling Stones likaså.
Metallica och Iron Maiden är skitrist.
Citera
2023-01-20, 18:14
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Bortsett från The Beach Boys, så kan jag inte komma på något annat band med mer utsökt stämsång än Eagles. Helvete så bra deras röster går ihop.

Lyin' Eyes… Gah! Så bra!
Citera
2023-01-20, 18:20
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Quest for fire, Charlotte the harlot och Gangland är tre av Iron Maidens bästa låtar.

Du min herre har utsökt musiksmak!
Citera
2023-01-20, 19:34
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Du min herre har utsökt musiksmak!
Tackar! Jag gillar förvisso de flesta tidiga Maidenlåtar, men dessa tre verkar många andra fans ogilla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in