Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
Jag har sedan tidigare vetat att det är ukrainska legionärer och Azov bataljonen som hållit den ukrainska fronten alldeles söder om Bakhmut. Det var faktiskt på liveupmap (ukrainsk) jag först såg att ryssarna (Wagner) gjorde stort snabbt genombrott mot huvudvägen sydvästut fårn den nu så länge omstridda saken.
Uhm. du vet att ryssen officelt drog igång the battle for bakhmut 1 augusti ?
anledningen till att man drar sig tillbaks från ukrainskt håll är för att man får närmar sig 1:4 i ratio. från 1:8 - 1:10.
Man tjänar inget på att övertid ha sämre än 1:4+ på ryssarna.
Eller är du ny i tråden, det här har trottsallt pågott i snart 1 år.
Citat:
Det är tyvärr så att de flesta Nato-fjantarna i tråden följer halvfigurer (Grägg, Wilderäng, ukrainska säkerhetstjänsten) som inte vet eller inte vill veta vad som händer i kriget.
Hahaha, säger en efterbliven vatnik som inte kvalificerar sig för något annat än att reposta "shit" från telegram trollkoton som i objektiv mening omgående visar sig ha fel....
Citat:
De flesta Nato-fjantarna i tråden vet knappt var Ukraina ligger och jag tycker faktiskt att det blir mer givande att svara folk som intresserar sig för detta krig och de råkar vara mer eller mindre meningsfränder till mig.
Så sött, du är efterbliven så alla andra måste vara det oxo... verkligen ett solitt argument....
Citat:
Det finns faktiskt ganska gott om rapporter och intervjuer från den ukrainska sidan som uttalar sig om och rapporterar från kriget seriöst - ni Nato-fjantar bryr er i största allmänhet inte om att ens lyssna på dem.
Ja, det är ju de jag utgår ifrån, under förutsättning att de är i linje , inte tvärtemot objektiv verklighet.