2023-01-21, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Jag fattar inte ditt problem.

Dumpens fiskare agerar på de som kontaktar deras barnkonton. Enda undantaget är om de får tips om en gädda som hugger på barn så söker barnkontot kontakt.

En 19-åring har till skillnad mot en 50-åring andra kontaktvägar att nå barn då deras sociala nätverk innehåller yngre. Därför är det troligt att de inte hamnar i dumpenfiskarnas garn i samma omfattning.

Kan du sova i natt nu?

Jodå jag sover gott om nätterna tack som frågar

Jag skulle nog säga att S och P skiter i att hänga ut 19 åringar för att de inte har samma agg emot dem. Det är bara vad jag tror.
Citera
2023-01-21, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Hittar inte en enda ”gädda” på 18-19 år..
Nä, och det beror på att de inte kontaktar Dumpens fiskare. De hittar nog sina barn i deras egen IRL vänkrets eller omedelbara omgivning.
Citera
2023-01-21, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Jag har talat om för dig ovan varför, förstod farbror inte? Ska jag gå in på demografiska skillnader när det kommer till nyttjandet av digitala verktyg och sociala media? Dumpen agerar och fångar där de kan agera, varje fångst är en vinst för vårt samhälle oavsett. Det är klart att om det finns horder av unga pedofiler som härjar ostört är det skit, men vem som nappar är mindre viktigt än att det nappar och det nappar, jävlar vad det nappar.

Håller inte med,jag tror att dumpen kan få napp på 19 åringar fast väljer att inte göra det.
Citera
2023-01-21, 16:07
Medlem
Citat:
Jodå jag sover gott om nätterna tack som frågar

Jag skulle nog säga att S och P skiter i att hänga ut 19 åringar för att de inte har samma agg emot dem. Det är bara vad jag tror.
Sicket skitsnack du för.
Dumpen skyddar ingen som angriper barn.
Citera
2023-01-21, 16:09
Bannlyst
Citat:
Sicket skitsnack du för.
Dumpen skyddar ingen som angriper barn.

Tydligen så gör de väl det?De väljer efter deras preferenser och tydligen vill de bara hänga ut äldre män med ölmage.
Citera
2023-01-21, 16:13
Medlem
Citat:
Tydligen så gör de väl det?De väljer efter deras preferenser och tydligen vill de bara hänga ut äldre män med ölmage.
Nu får du nog allt ha lite mer på fötterna i dina påståenden. Räcker inte med något osäkert ”tydligen” påföljd av ditt svammel.
Har du ölmage?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-01-21 kl. 16:15.
Citera
2023-01-21, 16:18
Medlem
Citat:
Varför hamnar de inte på kroken?Kan de va så att de inte bryr dig om dessa?

Därför att de i den åldern ser till att inte chatta med falska barn och framför allt att inte träffa falska barn. Jag skrev ju just det ovan, läser du inte tråden?
Citera
2023-01-21, 16:19
Bannlyst
Citat:
Nu får du nog allt ha lite mer på fötterna i dina påståenden. Räcker inte med något osäkert ”tydligen” påföljd av ditt svammel.
Har du ölmage?

Jag tror dock aldrig att S och P skulle hängs ut en 19 åring.En del 14 åringar är faktiskt ihop med killar och tjejer för den delen i den åldern,och även om det är ömsesidigt så är det lika olagligt som att en på 60+ kontaktar denna tjej.Nej däremot jag ett sex pack, vill du slicka ?
Senast redigerad av 60minuter 2023-01-21 kl. 16:22.
Citera
2023-01-21, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Därför att de i den åldern ser till att inte chatta med falska barn och framför allt att inte träffa falska barn. Jag skrev ju just det ovan, läser du inte tråden?

Jodå fast jag menar att ingen bryr sig om dessa även om de skulle veta något. Däremot skulle många bry sig om killen i stället va runt 25.
Citera
2023-01-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Jag har talat om för dig ovan varför, förstod farbror inte? Ska jag gå in på demografiska skillnader när det kommer till nyttjandet av digitala verktyg och sociala media? Dumpen agerar och fångar där de kan agera, varje fångst är en vinst för vårt samhälle oavsett. Det är klart att om det finns horder av unga pedofiler som härjar ostört är det skit, men vem som nappar är mindre viktigt än att det nappar och det nappar, jävlar vad det nappar.

Exakt. Och när lagen ändras så kan nog polisen med alla möjligheter de har förutom att chatta med dem så kommer en hel del av dessa också att åka dit. Det är ditåt Dumpen strävar och det är ju därför Dumpen gör ett jävla bra jobb.
Citera
2023-01-21, 16:24
Medlem
Citat:
Jodå fast jag menar att ingen bryr sig om dessa även om de skulle veta något. Däremot skulle många bry sig om killen i stället va runt 25.

Tror faktiskt att alla tycker att en våldtäkt är en våldtäkt är en våldtäkt.

Och det är fel med våldtäkter. Men sen så brukar dessa inte dömas för våldtäkt om de är i näraliggande ålder och har ett förhållande. Kommer inte ihåg hur många år det kan skilja. Men det är då inte en våldtäkt.
Citera
2023-01-21, 16:25
Medlem
Citat:
Jag tror dock aldrig att S och P skulle hängs ut en 19 åring.En del 14 åringar är faktiskt ihop med tjejer i den åldern,och även om det är ömsesidigt så är det lika olagligt som att en på 60+ kontaktar denna tjej.
Om en 19-åring söker kontakt med Dumpens barnkonton i sexuellt syfte så skulle de konfronteras på precis samma sätt oavsett ålder.

Det du skriver om nu, relationer utanför nätet, dit når inte Dumpens fiskare.

Förstår du skillnaden?

Undrar fortfarande, har du ölmage?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in