2023-01-21, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohmygood1
Adina liksom Sokolova verkar ha stor insikt i familjen och skriver hela tiden till deras fördel.
Vi ska trots allt komma ihåg att det handlar om ett barn som vanvårdats så illa att hon dog.
Sen att foster”mamman” nu gått ut med att det är hon som är offret i detta gör hela historien ännu mer absurd!
All information finns i den ursprungliga tråden dock har det inte något med utfallet i denna rättegång att göra eftersom den handlar om agerandet när flickan blev sjuk. Pappan borde vara berättigad till skadestånd med tanke på allt som hänt innan och efter flickan omhändetogs
Citera
2023-01-21, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
All information finns i den ursprungliga tråden dock har det inte något med utfallet i denna rättegång att göra eftersom den handlar om agerandet när flickan blev sjuk. Pappan borde vara berättigad till skadestånd med tanke på allt som hänt innan och efter flickan omhändetogs

Att j@@n@ är en mycket elak kvinna kan alla i ridsporten intyga. Fler än ett ponnybarn har blivit attackerat av denna häxa. Kom även ihåg misshandelsdomen från 2020 där j@@n@ tagit strypgrepp på en för henne okänd 18 årig flicka. Kom ihåg att när donia hittades fanns liknande blåmärken även på henne
Citera
2023-01-21, 11:37
Medlem
Citat:
Adina liksom Sokolova verkar ha stor insikt i familjen och skriver hela tiden till deras fördel.
Vi ska trots allt komma ihåg att det handlar om ett barn som vanvårdats så illa att hon dog.
Sen att foster”mamman” nu gått ut med att det är hon som är offret i detta gör hela historien ännu mer absurd!
Edit; Jag menar god insikt i fosterfamiljen Alv@sparr naturligtvis.
Citera
2023-01-21, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido
Att j@@n@ är en mycket elak kvinna kan alla i ridsporten intyga. Fler än ett ponnybarn har blivit attackerat av denna häxa. Kom även ihåg misshandelsdomen från 2020 där j@@n@ tagit strypgrepp på en för henne okänd 18 årig flicka. Kom ihåg att när donia hittades fanns liknande blåmärken även på henne
Har ingen åsikt om hur denna familjehemsmamma är som person.
Vittnena till fördel för mamman var tydligen inget som tillförde något .
Var finns några uppgifter om blåmärken uppenbarligen är det inget som kommit fram vid obduktionen
Citera
2023-01-21, 11:57
Medlem
Citat:
Edit; Jag menar god insikt i fosterfamiljen Alv@sparr naturligtvis.
Jag har ingen som helst insyn i familjehemmet eftersom det inte är meningen att allmänheten ska ha insyn i familjehem och inte heller veta något om familjehemsplacerade barn förutom det som finns i allmänna handlingar .
Nu i och med denna rättegång framgångar det varför flickan var placerad i förstärkt familjehem något som ingen privatperson tidigare visste
Citera
2023-01-21, 12:29
Medlem
Lostsoul78s avatar
Citat:
Hon blev omhändertagen för att mamman lämnade landet när det uppdagades att systern på 12 år blivit gravid med sin halvbror , finns det ingen anhörig tillgänglig så blir det placering

Nej det stämmer inte. Och vadå gravid med sin halvbror??!! 🤦🏻‍♀️
Nej?? Man misstänker att familjehemmets biologiska son våldtog henne och att hon EV var gravid när hon dog!! Snacka inte om sånt du inte vet tack 🤦🏻‍♀️
Jag känner mamman och hon hann inte ta med sig D! De skulle lämna landet alla tre, men pga att det var skolavslutning etc så sket det sig.
Hon fick välja. Ett barn eller inget barn. De åkte utomlands den dagen och jag kan bara föreställa mig känslan att att behöva lämna sitt barn 😔
Mamman var en BRA mamma som blev ett offer för soc för att hon hade problem med ryggen 🫡
Så jävla sjuka de är…
Hennes storasyster är jättefin, konstigt om hon växt upp med en så hemsk mamma… 😏
Citera
2023-01-21, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostsoul78
Nej det stämmer inte. Och vadå gravid med sin halvbror??!! 🤦🏻‍♀️
Nej?? Man misstänker att familjehemmets biologiska son våldtog henne och att hon EV var gravid när hon dog!! Snacka inte om sånt du inte vet tack 🤦🏻‍♀️
Jag känner mamman och hon hann inte ta med sig D! De skulle lämna landet alla tre, men pga att det var skolavslutning etc så sket det sig.
Hon fick välja. Ett barn eller inget barn. De åkte utomlands den dagen och jag kan bara föreställa mig känslan att att behöva lämna sitt barn 😔
Mamman var en BRA mamma som blev ett offer för soc för att hon hade problem med ryggen 🫡
Så jävla sjuka de är…
Hennes storasyster är jättefin, konstigt om hon växt upp med en så hemsk mamma… 😏
Den äldre dottern blev gravid med sin halvbror och då hon sökte hjälp på UM uppdagades detta , stod tydligt i utredningen angående LVU samt artikel Expressen/Kvällsposten samt lokala tidningar i Skåne som tog upp detta när han dömdes för detta , vem som helst kan hitta artikeln .

Mamman stack utomlands vid den tiden och barnen omhändertogs , kom tillbaka och försökte få med sig båda barnen dock så ville inte den yngre flickan följa med .
Efter att de stack utomlands kunde ingen få kontakt med mamman trots att det gjordes ordentliga försök
Inte minst för att D saknade sin familj och kände sig helt övergiven .
Senast redigerad av adina 2023-01-21 kl. 12:41.
Citera
2023-01-21, 12:41
Medlem
Lostsoul78s avatar
Citat:
Den äldre dottern blev gravid med sin halvbror och då hon sökte hjälp på UM uppdagades detta , stod tydligt i utredningen angående LVU samt artikel i Sydsvenskan som tog upp detta när han dömdes för detta , vem som helst kan hitta artikeln .

Mamman stack utomlands vid den tiden och barnen omhändertogs , kom tillbaka och försökte få med sig båda barnen dock så ville inte den yngre flickan följa med .
Efter att de stack utomlands kunde ingen få kontakt med mamman trots att det gjordes ordentliga försök
Inte minst för att D saknade sin familj och kände sig helt övergiven .

Jag vet inte var du får dina uppgifter ifrån, men de är SÅ fel..
Jag KÄNNER mamman mer än väl
och nej, ingenting av det du skriver stämmer 😑
Citera
2023-01-21, 12:47
Medlem
Lostsoul78s avatar
Men snälla sluta skriv om saker du inte vet något om. Jag har känt dessa människor du pratar om halva mitt liv. De står mig väldigt nära. Men kommer inte svara dig mer nu. Har trots allt ett liv.
Ha en bra dag.
Citera
2023-01-21, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoySnitch
Sjukaste rättegångsdagen idag.

Vittnena för 'åklagarsidan' var ju helt otroliga och oseriösa, vilket skämt. Finns ju inget av substans, lär bli friande dom.

Intressant. Berätta!
Citera
2023-01-21, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostsoul78
Jag vet inte var du får dina uppgifter ifrån, men de är SÅ fel..
Jag KÄNNER mamman mer än väl
och nej, ingenting av det du skriver stämmer 😑
Hade du läst lvu utredningen som lagts ut för flera år sedan så hade du vetat detta.
Kände du mamman 2007 så borde du veta detta eftersom det var då domen föll mot halvbrodern föll .
Sjukhusvistelsen när flickorna omhändertogs var relaterat till sammanbrott pga detta inte för ryggproblem
Citera
2023-01-21, 14:53
Medlem
Tjena_67s avatar
Kanske redan har postats:

Citat:
Rättegången där Donia Hassans fosterföräldrar står tilltalade för dråp fortsatte på tisdagen. Denna dag nummer tre, av åtta avsatta förhandlingsdagar, stod fosterföräldrarna i fokus.

Efter att ha varit placerad i flera andra familjer hamnade Donia Hassan i familjehemmet i Lunds kommun i december 2011. Under våren 2012 blev Donia sjuk. Det började som en vanlig förkylning men förvärrades. Den 10 april bokade familjehemmet en akut läkartid. Diagnosen som ställdes var körtelfeber.
Annons

Under hela förmiddagen fick fostermamman svara på frågor om hur det var när Donia placerades i familjehemmet och om sjukdomstiden.

Bland annat fick hon frågan: Varför blev det inte fler läkarbesök?

– Hon var inte sjukare än hon var när vi var hos läkaren den 10 april. Läkaren hade sagt att det kunde ta tid. Vi tyckte att hon mådde bättre. Det tyckte Donia själv också.

Fostermamman berättade under förhandlingen också om tiden efter Donias död.

– Vi har kallats mördare och hotats till livet. Det var kaos. Vi vågade inte gå ut. Det var fruktansvärt tragiskt det som hänt. Hur skulle vi kunna skydda de andra barnen, berättade mamman.

– Hoten har fortsatt nu när rättegången är igång. Vardagen kommer aldrig att bli den samma. Vi kommer inte att ta emot fler barn. Vi kan inte utsätta oss för det igen.

I en paus gjorde Jonas Carlsson, fosterpappans försvarare, en frustrerad reflexion:

– Hittills har det mest handlat om en massa kringbevisning och rent av smutskastning av våra klienter. Det här borde handla om huruvida fosterföräldrarna borde ha reagerat. Det är väl det som är huvudfrågan i hela rättegången?
Läs på Ystadsallehanda.se
Läs mer: Försvaret: Varken fosterföräldrarna eller kommunen är ansvariga för Donias död
Försvaret: Varken fosterföräldrarna eller kommunen är ansvariga för Donias död

Under de återstående fem förhandlingsdagarna har dödsboet kallat 18 olika vittnen. Allt från Donias vänner till läkare och obducenten. På försvararnas vittneslista står ett enda namn.

– Vi har kallat den person som kan vittna om hur Donia verkligen mådde. Vittnet träffade henne dagar före hennes död och hon kan göra en professionell bedömning av Donias hälsa. Det är det enda relevanta vittnesmålet, säger Jonas Carlsson.
Annons

Huvudförhandlingen fortsätter spridda dagar under ett par veckor framöver. En bit in i mars är det slutpläderingar
https://www.meraosterlen.se/simrishamn/fostermamman-vi-har-kallats-mordare-och-hotats-till-livet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in