2023-01-21, 05:53
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
För att hon inte är en värdelös mamma.
Lukas är en värdelös pappa däremot.
Hon har inte dödat sitt barn
det har han gjort.
Hon är verkligen en värdelös mamma!
Om nu inte Bella och de andra i den FUP jag läst ljuger?
Citera
2023-01-21, 05:55
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Vi vet redan att Bella inte gjort det.
Däremot vet vi inte hur långt bevisen räcker mot Lukas.
Men det är enbart Lukas som kan ha dödat J.
Nej det vet vi ännu inte, sluta och ljuga!
Rättegången har inte ens startat!
Citera
2023-01-21, 05:58
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Han var inte hennes sambo
Han var inneboende och ett ex.
En vit lögn handlar om att inte skada människor
Och det var vad den syftade till.
Lukas är ju nämligen jävligt kontrollerande och dramatisk fast han är ett ex i den situationen.
Hon är inte en vidrig mamma utan ansvarskänsla.
Hon har däremot en del brister.
Men att hon inte lät Lukas diktera villkoren för hennes tillvaro är inte en av dom.
Hur kan du sitta och försvara Lukas som dödade ett barn i frustration över att han inte kunde styra Bella.
Inneboende som var barnvakt till hennes söner och djur, det var vad han var.
Varför tror du L fick barnpassa hennes ungar tror du?
Citera
2023-01-21, 06:02
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jo det vet vi
Vi vet att ingen av pojkarna hörde J skrika när Bella var hemma.
Huset är lyhört.
Så även om J sov från starten och Bella satte sin "plan" i verket så hade pojkarna hört J skrika
För när du plockar upp en bebis och börjar skaka den så kommer den att skrika.
Sluta skylla på Bella och inse att Lukas är svinet som dödade sitt barn för att hans ex hittat en annan.
Det är inte mer komplicerat än så.
Ännu värre, hon kanske dödade ungen, så hon kunde vara ihop med V, han som inte ville ha en stor familj, genom att skaka J till döds! Varför måste hon ha skrikit enligt dig?
Motiv har I mer än L!
Citera
2023-01-21, 07:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ännu värre, hon kanske dödade ungen, så hon kunde vara ihop med V, han som inte ville ha en stor familj, genom att skaka J till döds! Varför måste hon ha skrikit enligt dig?
Motiv har I mer än L!

Ja, sådant har hänt tidigare. Jag kommer t.ex. ihåg fallet Susan Smith i USA 1994. Hon hade hittat drömmannen - den unge ägaren till företaget hon jobbade på. Med honom kunde hon ha fått en drömtillvaro. Men så gjorde han slut, och sa att det var för att han inte kunde tänka sig styvbarn. Då satte hon sina två söner i bilen, körde ner den i en sjö så att de drunknade, och påstod att en svart man hade stulit bilen med pojkarna i.

Minns även ett annat fall - vet inte om det var i USA eller Storbritannien - där en mamma dränkte sin dotter i badkaret av samma orsak: hennes älskare ville inte ha ett styvbarn, och sedan försökte komma undan med att barnet drunknat av olyckshändelse. Kommer även ihåg en tyska - det måste vara ca 20 år sedan nu - som lämnade sin lille son att dö av törst i lägenheten, och flyttade till sin pojkvän som inte ville ha barnet boende hos sig. Så sådant händer, när kvinnor är egoistiska och helt utan moderskänslor!
Citera
2023-01-21, 08:33
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, sådant har hänt tidigare. Jag kommer t.ex. ihåg fallet Susan Smith i USA 1994. Hon hade hittat drömmannen - den unge ägaren till företaget hon jobbade på. Med honom kunde hon ha fått en drömtillvaro. Men så gjorde han slut, och sa att det var för att han inte kunde tänka sig styvbarn. Då satte hon sina två söner i bilen, körde ner den i en sjö så att de drunknade, och påstod att en svart man hade stulit bilen med pojkarna i.

Minns även ett annat fall - vet inte om det var i USA eller Storbritannien - där en mamma dränkte sin dotter i badkaret av samma orsak: hennes älskare ville inte ha ett styvbarn, och sedan försökte komma undan med att barnet drunknat av olyckshändelse. Kommer även ihåg en tyska - det måste vara ca 20 år sedan nu - som lämnade sin lille son att dö av törst i lägenheten, och flyttade till sin pojkvän som inte ville ha barnet boende hos sig. Så sådant händer, när kvinnor är egoistiska och helt utan moderskänslor!

Fruktansvärda kvinnor
Citera
2023-01-21, 10:59
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Du minns alltså två fall från andra länder som inträffade för 20-30 år sedan och tycker att det säger någonting som helst om det här fallet.
Du är sorgligare än jag trodde.
Men kör på den.
Bara förra året har du exempel på pappor som dödat barn i Sverige.
Lukas är inte ensam.
Citera
2023-01-21, 11:16
Medlem
Citat:
Du minns alltså två fall från andra länder som inträffade för 20-30 år sedan och tycker att det säger någonting som helst om det här fallet.
Du är sorgligare än jag trodde.
Men kör på den.
Bara förra året har du exempel på pappor som dödat barn i Sverige.
Lukas är inte ensam.

Jag tycker att du kommit med viktiga synpunkter på vissa detaljer i tråden tidigare som vi andra missat. Tack för det.

Dock så börjar till och med jag tröttna på ditt ändlösa jävla tuggande. Du är nedvärderande och provocerande i varenda inlägg i princip.

Lägg ner nu är du snäll. Du kan börja framföra dina åsikter på ett schysst sätt.
Citera
2023-01-21, 11:30
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Barnen
Grannana som hört men inte sett något
men kvinnan reagerar på att han inte klär barnet rätt
Då är barnet fem månader
Robin som hört men inte sett något och är kontant med ANNA som är halvsyster till Linus (och Lukas?)
Och den där på vårdcentralen som inte heller har träffat Bella utan tänkte rekommendera att Bella lärde Lukas hur barn ska vara klädda.
Och som reagerade på att Lukas inte svarade barnet utan fick säga till att när barnet tittar så söker det kontakt.
Då var barnet fyra eller fem månader (minns inte)
Säger vad Lukas säger.
Hans farmor gör inte det
Lukas ville nog inte ljuga för farmor.

Säger vad Lukas säger betyder inte berättar med egna ord utan just säger vad Lukas säger.
Det är ett starkt tecken på att det är inte självupplevt utan inmatat.
Dom som berättar "ljuger" inte dom berättar om något dom fått veta och det har blivit en "sanning".

Isabella spottar ut ungen och lämnar den med Lukas, han har aldrig haft barn och fick ju inte direktstöd utav den som BORDE veta hur man sköter barn, tycker jag att han nog skött uppgiften efter bästa förmåga. Att granne "klagat" på klädsel tyder inte på att han misskött den vidare värst. Tror nog grannen sagt det i all välmening, då hon väl visste att Lukas ensam fick ta ansvar över inte bara sitt eget utan andras barn också! Att han inte kunde barnets signaler är också förståeligt, han har hade ingen som kunde vägleda med barnet i vardagen, bara 20 min på bvc DÄR han faktiskt bad om råd!
Jag tycker synd om honom på ett sätt, han tycks vara smått efterbliven faktiskt, men kan de bevisa till 100% att han avsiktligt skadat Junie tar min empati för slut.
Citera
2023-01-21, 11:36
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
I förhören så är hon uppriktig om att hon drog vita lögner för att slippa besvär både från Lukas och från Victor.
Hon berättar om att situationen med Lukas var så jobbig att det blev enklare.
Att en person drar en vit lögn
Hennes lögner handlade inte om att någon kom till skada för att hon ljög utan tvärtom.
Det betyder inte att hon ljuger om allt hon säger.
Lukas ljuger däremot ganska mycket för att vinna egna fördelar.
Det är inte vita lögner.

Hon har dragit "vita lögner" hela sitt liv, det är inget nytt för henne. Att sen börja en ny relationer med att ljuga tyder på att hon inte är obekväm med det heller! Så vad som hände när Lukas var i duschen är bara Isabella som vet, tyvärr
Citera
2023-01-21, 12:00
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Isabella spottar ut ungen och lämnar den med Lukas, han har aldrig haft barn och fick ju inte direktstöd utav den som BORDE veta hur man sköter barn, tycker jag att han nog skött uppgiften efter bästa förmåga. Att granne "klagat" på klädsel tyder inte på att han misskött den vidare värst. Tror nog grannen sagt det i all välmening, då hon väl visste att Lukas ensam fick ta ansvar över inte bara sitt eget utan andras barn också! Att han inte kunde barnets signaler är också förståeligt, han har hade ingen som kunde vägleda med barnet i vardagen, bara 20 min på bvc DÄR han faktiskt bad om råd!
Jag tycker synd om honom på ett sätt, han tycks vara smått efterbliven faktiskt, men kan de bevisa till 100% att han avsiktligt skadat Junie tar min empati för slut.
Hur tror du det fungerar för andra förstagångsföräldrar?
Får dom med sig en assistent hem som lotsar dom rätt eller brukar det vara så att dom instruktioner och sen får dom testa sig fram själva.
Dessutom var Bella och inte Lukas hemma den första tiden.
Dom bytte av för att Bella fick erbjudande om bättre tjänst och Lukas inte trivdes på sitt jobb utan ville vara föräldraledig.
Ett gemensamt beslut alltså.
Har du inte läst förundersökningen?
Det var inte bara grannen som klagade på att han missade saker.
Det gjorde BVC också.
När det gäller att se och svara på bebisar signaler är det dessutom något som ligger naturligt hos dom flesta.
En bebis som tittar på någon på stan får normalt en bekräftelse i någon form även från totala främlingar med eller utan egna barn.
Till och med små barn svarar på bebisars signaler utan att man behöver säga till dom eller lära dom.
Har man haft ett barn i fem månader så borde man verkligen inte behöva "lära sig" det.
Det är Lukas som har tydliga brister från barnet var nyfödd och tills hon veckan före hon dör.
Från Huddinge
Personalen har en oro över pappans anknytning till barnet då han inte visar något intresse för
barnet. De bedömer inte att han har någon kris utan att det är ett ointresse för barnet.
Han
tittar inte på barnet, han ler inte eller visar någon kärlek de gångerna han ser på barnet. Han
ser bara på barnet de gångerna han måste göra något med barnet som att t.ex att byta blöja.

Vid både fyra och fem månaders kontrollen är hans fokus dessutom att beklaga sig om Bella som inte längre är kär i honom.
Citera
2023-01-21, 12:01
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Hon har dragit "vita lögner" hela sitt liv, det är inget nytt för henne. Att sen börja en ny relationer med att ljuga tyder på att hon inte är obekväm med det heller! Så vad som hände när Lukas var i duschen är bara Isabella som vet, tyvärr
Alla drar vita lögner faktiskt.
Undantaget är om det är något fel i huvudet på personen och den helt saknar social kompetens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in