2023-01-20, 18:56
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido
Jasså??!!

Förklara annars gärna på vilket vis ditt inlägg var relaterat/ett svar på mitt, för jag ser då inte sambandet?
Citera
2023-01-20, 19:03
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Hon hade känsloutbrott som inte lär varit värre än resten av ungdomar i hennes ålder. Kanske AdHD-diagnos. Ändå skötte hon sig heeeelt själv. Soc hade ju som vanligt lagt ut det på annan instans som skötte det. Attendo tror jag. De är oseriösa mellanhänder som motiverar så hög betalning som möjligt som de kan snylta på. Som 4-5 åringen som drunknade i somras. Också en mellanhand som endast vill ha pengar. Soc betalar och friskriver sig från ansvar. Privatiseringen av vård- och omsorg för skattebetalarnas bekostnad.
Tyder omvårdnadskostnaderna på detta? Summan som betalas tycks innebära att Donia behövde väldigt mycket tillsyn och vård...?
Citera
2023-01-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Varför blev Donia omhändertagen?

Hon blev omhändertagen pågrund av hennes mamma hamnade på sjukhus efter en traumatisk händelse och socialen hade utredning på de då.
Citera
2023-01-20, 20:12
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone232
Hon blev omhändertagen pågrund av hennes mamma hamnade på sjukhus efter en traumatisk händelse och socialen hade utredning på de då.
Var har du fått detta ifrån?
Citera
2023-01-20, 20:17
Medlem
Citat:
Tyder omvårdnadskostnaderna på detta? Summan som betalas tycks innebära att Donia behövde väldigt mycket tillsyn och vård...?

Jag läste i Ystads Allehanda (låst men tre månaders prenumeration kostar 3 kr för tillfället) att Donia bedömdes kräva extra omsorg och därför var dygnsarvodet drygt 2 800 kr. Utgår från att det är lägre vanligtvis. Utifrån det jag vet om Donia verkar hon kräva mindre tid, energi och kosta mindre än min unge. Går mycket back på min unge som ger MIG hushållsarbete jag inte får betalt för. En diff på minst 120 000 kr/månad mellan mig/min unge och häxan/Donia.
Citera
2023-01-20, 20:43
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Jag läste i Ystads Allehanda (låst men tre månaders prenumeration kostar 3 kr för tillfället) att Donia bedömdes kräva extra omsorg och därför var dygnsarvodet drygt 2 800 kr. Utgår från att det är lägre vanligtvis. Utifrån det jag vet om Donia verkar hon kräva mindre tid, energi och kosta mindre än min unge. Går mycket back på min unge som ger MIG hushållsarbete jag inte får betalt för. En diff på minst 120 000 kr/månad mellan mig/min unge och häxan/Donia.
2800 kr per dag FÖR VAD? Vad är det som kostar så sjukt mycket?

Edit: 2800 kr tycks vara strax över den lägsta kostnaden på 2000 kr/dygn som kan begäras.
Senast redigerad av Tjena_67 2023-01-20 kl. 21:04.
Citera
2023-01-20, 21:46
Medlem
Citat:
2800 kr per dag FÖR VAD? Vad är det som kostar så sjukt mycket?

Edit: 2800 kr tycks vara strax över den lägsta kostnaden på 2000 kr/dygn som kan begäras.

Men inte vet jag 🙃 Arbetsbördan? Kostnader för ett barn.Man kan alltså tjäna 60 000 kr/månad på att ha ett barn placerat i sitt hem. Jag vet en som har varit uppe i 5 barn samtidigt. Med tanke på hur kassa så många familjehemsföräldrar är borde barnbidraget för egna barn höjas till minimum 2 000 kr/dygn. De flesta tar i alla fall hand om sina egna barn.
Citera
2023-01-20, 22:39
Avslutad
Sjukaste rättegångsdagen idag.

Vittnena för 'åklagarsidan' var ju helt otroliga och oseriösa, vilket skämt. Finns ju inget av substans, lär bli friande dom.
Citera
2023-01-20, 22:47
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoySnitch
Sjukaste rättegångsdagen idag.

Vittnena för 'åklagarsidan' var ju helt otroliga och oseriösa, vilket skämt. Finns ju inget av substans, lär bli friande dom.
Berätta mer? Tack

Framkom det varför D var LVU:ad?
Citera
2023-01-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone232
Hon blev omhändertagen för att mamman lämnade landet när det uppdagades att systern på 12 år blivit gravid med sin halvbror , finns det ingen anhörig tillgänglig så blir det placering
Citera
2023-01-21, 02:26
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon blev omhändertagen för att mamman lämnade landet när det uppdagades att systern på 12 år blivit gravid med sin halvbror , finns det ingen anhörig tillgänglig så blir det placering
Just detta behöver vi klura ut om det stämmer. Det är fullt möjligt men jag undrar vilka bevis vi kan hitta som verifierar detta?
Citera
2023-01-21, 10:24
Medlem
Citat:
Just detta behöver vi klura ut om det stämmer. Det är fullt möjligt men jag undrar vilka bevis vi kan hitta som verifierar detta?
Adina liksom Sokolova verkar ha stor insikt i familjen och skriver hela tiden till deras fördel.
Vi ska trots allt komma ihåg att det handlar om ett barn som vanvårdats så illa att hon dog.
Sen att foster”mamman” nu gått ut med att det är hon som är offret i detta gör hela historien ännu mer absurd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in