2023-01-20, 16:35
Medlem
PK-befriads avatar
Så fort det finns möjlighet att manipulera opinionen så kommer ni vet vem med ni vet vilken näsform göra sitt bästa för att manipulera och censurera diskussionen. Man måste aktivt verka för yttrandefrihet för att skapa lite andrum under PK-filten men det är inget som lärs ut på universiteten idag.
Citera
2023-01-20, 17:14
Medlem
Enda roliga med Reddit är att det är så otroligt lätt att trolla folk. Posta något halvt kontroversiellt enligt gällande PK och se horderna flockas. Perfekt i 5-minutersburstar då och då.
Citera
2023-01-20, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Enda roliga med Reddit är att det är så otroligt lätt att trolla folk. Posta något halvt kontroversiellt enligt gällande PK och se horderna flockas. Perfekt i 5-minutersburstar då och då.

Det finns en hel del konton på Youtube/Tiktok som bara ägnar sig åt att göra en video där de läser upp någon populär tråd från Reddit. Det sjuka är att alla bara utgår från att det är en sann historia. Då menar jag typ såna "confession" trådar. Ofta helt uppenbart att historian är påhittad.

En gång gjorde jag en troll tråd om vad jag borde ha i lön som discord mod på personalfinance.
Citera
2023-01-20, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagunitas1
Skrev något liknande förut. Att jag inte tycker om sex med kondom och att jag hellre avstår sex än ha det med kondom.

Det var inte populärt bland småungarna på r/sweden, blev down-votad bara för jag uttrykte min högst egna personliga åsikt.
Ok haha. Jag skrev på engelskspråkiga, därav det stora antalet negativa klick skulle jag tro.
Citera
2023-01-20, 17:31
Medlem
Trontie123s avatar
Hatar att alla verkar vara autister där då man måste alltid skriva "/s" som står för sarkasm. Det förstör liksom skämtet lite.
Citera
2023-01-20, 17:37
Medlem
Gav upp efter ha blivit bannad på fyra konton. Riktigt skitställe med en enorm åsiktskorridor är vad det är.
Citera
2023-01-20, 17:51
Medlem
Zeeeeetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eduard
Väljer ej att använda sidan då åsiktskorridoren är alldeles för smal. Hela deras karma-system grundar sig i att anpassa sin kommentar efter den stora massan och förhoppningsvis bli belönad. Alla säger samma sak fast med andra ord, och detta skapar en hord av ryggradslösa kräk. Svenska sidan är praktexempel av detta.

Har märkt av precis detta. Sidan skapar ryggradslösa vuxenbebisar då "kontroversiella" åsikter (dvs. åsikter som avviker minsta lilla mot ett etablerat konsensus) inte bara blir begravda, utan även i många fall rentutav borttagna direkt av makthungriga moderatorer som inte tål att se sin lilla bubbla bli hotad. Det skapar en cirklejerk av idioter som verkar tro att hela världen tycker som dem, och det dem diskuterar i deras lilla hörn av internet är vad gemene man i samhället också tycker. Vet inte hur många gånger jag märkt att folk från dessa kretsar blir helt ställda mot väggen när man konfronterar deras åsikter och tvingar dem till argumentation när dem befinner sig i någon annan krets som inte är reddit. Det blir liksom "deer in headlights" på dem, dem vet inte hur dem ska navigera en situation som inte längre tillåter dem att enbart falla tillbaka på inpräntad ideologi, utan istället tvingar dem till att använda sin egna hjärna. Tidigare har dem aldrig behövt argumentera för sin sak på riktigt, då reddit moderatorer och karmasystemet har besparat dem ett sådant besvär genom att helt enkelt ta bort allt annat som kan tänkas strida mot deras konensusbild av verkligheten. De har skapat sitt egna intellektuella "safespace".
Senast redigerad av Zeeeeeta 2023-01-20 kl. 17:59.
Citera
2023-01-20, 18:15
Medlem
Badassmfokas avatar
HA hur kan man vilja se något annat anonymt forum än FLASHBACK?!
Citera
2023-01-20, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontie123
Hatar att alla verkar vara autister där då man måste alltid skriva "/s" som står för sarkasm. Det förstör liksom skämtet lite.

Så sant. Glömde du /s? Räkna ner mängder med nedduttar. Ibland kommer någon in och skriver något om att det nog är ett skämt. Någon autist brukar då triggas och dra igång
Citera
2023-01-20, 19:58
Medlem
PumpkinKings avatar
Älskar Reddit. Nyheter, subforum som rör världens mest random saker där man kan lära sig massor, lösningar på diverse problem, roliga videos. You name it. Hängde mycket i Leaves forumet när jag försökte sluta röka gräs och fick sånt stöd, inte bara genom att posta men även läsa andras berättelser.

Vill jag läsa bittra människors åsikter och allmänt klagande på allting så hoppar jag över hit, inga problem liksom. 🤗
Citera
2023-01-20, 20:16
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Så sant. Glömde du /s? Räkna ner mängder med nedduttar. Ibland kommer någon in och skriver något om att det nog är ett skämt. Någon autist brukar då triggas och dra igång
Ja appropå det skrev jag i forat för world of warcraft att mythic 20+ dungeons borde vara så svåra att man i princip måste vara autistisk för att klara dem.
Med det menade jag, helt uppenbart, att uttrycket autistisk avsåg någon som är extremt, och möjligen alldeles för, hängiven något men också blivit extremt duktig på det.

Blev bannad för att det ansågs som någon sorts hatbrott, fastän jag inte sade något ont alls om autister.
Försökte häva bannen genom att förklara att jag inte menade något ont, utan just det jag angav ovan, och blev då permanent IP-bannad på hela reddit.

Moderatorerna på Reddit är helt klart dumma i huvudet, även om vissa aspekter (t.ex. memes och tekniknyheter) är klart önskvärda.
Citera
2023-01-20, 20:56
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Haha jag är 100% med dig.

Min hjärna går sönder varje gång jag besöker sidan på grund av hur hjärndöda alla är.

Ingen vågar skriva någonting eget utan allt ska vara sådant som man vet att alla redan håller med om. Händer ofta att falska påståenden sprids som folk tror är sanna för att de är uppröstade och alla som säger emot blir nedröstade, vilket gör att ännu fler nu tror att påståendet stämmer så nästa gång någon kommer med samma påstående är effekten ännu större.

Sen får man tänka på några andra grejer:

Barn hänger där också, man vet aldrig om man pratar med en 12-13 åring.

Det är i princip den enda sidan på internet där vänstern dominerar, på grund av röstningssystemet samt censur av högeråsikter från admins håll.

Blev själv permanent bannad från hela Reddit för att jag skrev ett kritiskt inlägg om feminism som blev ganska populärt.

Samma erfarenhet som du. Tacka vet jag Flashback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in