Citat:
Ursprungligen postat av
Peripheryy
Att hänga ut folk på detta viset är helt bakåtsträvande, men visst, det tycker väl inte du.
Du verkar ju inte förstå att det kanske inte ens skett ett övergrepp tidigare i det här fallet, men mannens framtid har raserats i vilket fall. Visst att Patrik och hans gäng sitter och lurar gubbar på det här viset, men det är fel att lägga upp det för allmän beskådan.
Patrik och co. borde ju självfallet lämnat över detta till polisen i tidigt skede eller låtit polisen möta upp och ta gubben direkt.
Hur skulle det se ut om vi agerade på det här viset när det gäller andra händelser än detta?
Vilket sjukt jävla samhälle vi lever i nu. Nu blir man dömd utan att ens vara dömd.
Folk jagar likes på olika sätt. Till och med en avdankad idrottare kan lyckas. Med andra ord är Patrik en neandertalare när det gäller att följa ett rättssamhälle.
Nej det tycker inte jag.
På vilket sätt skulle det vara bakåtsträvande?
När i modern tid har vi haft offentlig uthängning på människor som jagar barn?
Jag hoppas faktiskt att han aldrig utsatt någon men samtidigt vet jag att han redan tagit sexuella kontakter med barn på nätet.
Det är också övergrepp.
Du verkar ha missat att det blev överlämnat till polisen på platsen.
Det betyder fortfarande att det är viktigt att varna för aset för man vet inte när han slår till igen.
Och nej han är inte dömd
Han får svara för det han faktiskt gjort vilket är att ta kontakt på nätet med vad han tror är en trettonåring