2023-01-20, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Rebus till polisgäddan som groomade det han trodde var en 13-årig flicka som han bestämde träff med.

Efternamn:

Samma efternamn som en kvinnlig partiledare för socialdemokraterna vilken också varit nyligen varit stadsminister.

Förnamn: Samma som skådespelaren vilken spelade James Bond i filmen Älskade spion.

Mellan-namn: Han + s.

Född ett år efter 1950.

Var i Vara kan vara en ledtråd till adressen.

Stämmer bra med R.A, äger en Renault Captur.
Citera
2023-01-20, 16:45
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Att hänga ut folk på detta viset är helt bakåtsträvande, men visst, det tycker väl inte du.
Du verkar ju inte förstå att det kanske inte ens skett ett övergrepp tidigare i det här fallet, men mannens framtid har raserats i vilket fall. Visst att Patrik och hans gäng sitter och lurar gubbar på det här viset, men det är fel att lägga upp det för allmän beskådan.

Patrik och co. borde ju självfallet lämnat över detta till polisen i tidigt skede eller låtit polisen möta upp och ta gubben direkt.

Hur skulle det se ut om vi agerade på det här viset när det gäller andra händelser än detta?
Vilket sjukt jävla samhälle vi lever i nu. Nu blir man dömd utan att ens vara dömd.

Folk jagar likes på olika sätt. Till och med en avdankad idrottare kan lyckas. Med andra ord är Patrik en neandertalare när det gäller att följa ett rättssamhälle.
Nej det tycker inte jag.
På vilket sätt skulle det vara bakåtsträvande?
När i modern tid har vi haft offentlig uthängning på människor som jagar barn?
Jag hoppas faktiskt att han aldrig utsatt någon men samtidigt vet jag att han redan tagit sexuella kontakter med barn på nätet.
Det är också övergrepp.
Du verkar ha missat att det blev överlämnat till polisen på platsen.
Det betyder fortfarande att det är viktigt att varna för aset för man vet inte när han slår till igen.
Och nej han är inte dömd
Han får svara för det han faktiskt gjort vilket är att ta kontakt på nätet med vad han tror är en trettonåring
Citera
2023-01-20, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Damn! Här har vi social fallhöjd

Och vad är oddsen att en f.d kollega glider förbi och får ta del av konfrontationen? Kul att få se en annorlunda och intressant konfrontation.

Gäddan är superchill och bara bara godtar att det är slut. Patrik verkar lite irriterad över att gäddan inte är känslomässigt ur spel, men vad skulle det ge någon? Tror snutgäddan är intelligent, logisk och så erfaren att han vet det inte är någon idé att tappa ansiktet. Läget är som det är helt enkelt och ingenting blir bättre av att ställa till med en scen. Särskilt inte när f.d poliskollegor är på plats och ser honom.

Det här måste gammelmedia snappa upp snabbt och dreva vidare på.
Den här gäddan åkte direkt in i min självmordsbevakarmapp, för här har vi en kille som kan komma att försvinna ur systemen kommande veckor. Han konstaterar bara att loppet är kört och att han aldrig kommer att orka mecka med Preventell och sånt. Ensamstående, före detta polis (uppburet yrke), över sjuttio etc. Han vet att han aldrig mer kan visa sig på byn och att hela landet snart känner igen hans nuna. Han har säkert ändå haft ett bra liv. Jaktbössan eller bogserlinan kommer att åka fram redan under kommande helg, kanske efter en stänkare eller två. Och så blir det inte mer med det. Vägens ände var här.
Citera
2023-01-20, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Den här gäddan åkte direkt in i min självmordsbevakarmapp, för här har vi en kille som kan komma att försvinna ur systemen kommande veckor. Han konstaterar bara att loppet är kört och att han aldrig kommer att orka mecka med Preventell och sånt. Ensamstående, före detta polis (uppburet yrke), över sjuttio etc. Han vet att han aldrig mer kan visa sig på byn och att hela landet snart känner igen hans nuna. Han har säkert ändå haft ett bra liv. Jaktbössan eller bogserlinan kommer att åka fram redan under kommande helg, kanske efter en stänkare eller två. Och så blir det inte mer med det. Vägens ände var här.
Rädd för att du kan ha helt rätt där...
Citera
2023-01-20, 17:14
Medlem
Månsans avatar
Aha, poliskonstaplar är själva på jakt efter småflickor.
Inte undra på att det går så trögt att fånga pedofilerna, man måste ju prioritera.
Citera
2023-01-20, 17:15
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Förstår hur ni tänker. Anser ändå inte att detaljerna i innehållet avgör. Redan fattat att den ena gäddan är värre än den andra. Spelar ingen roll. Dumpen behandlar de på samma sätt.
Om man skall vara principfast då bör man skaffa så mycket saklig information så att den principen man håller för den är välgrundad. Att bara vara principfast utan välbyggda underlag det kan man kalla för envis eller enfaldig. Därför var rådet du fick av MeggieCleary ett bra och vänligt råd.
Senast redigerad av BeachBob 2023-01-20 kl. 17:17.
Citera
2023-01-20, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Om man skall vara principfast då bör man skaffa så mycket saklig information så att den principen man håller för den är välgrundad. Att bara vara principfast utan välbyggda underlag det kan man kalla för envis eller enfaldig. Därför var rådet du fick av MeggieCleary ett bra och vänligt råd.
Oh ja, och ett uppskattat sådant. Meggie och jag har inte alltid dragit jämt, men hatten av i det här fallet.
Min egna bedömning är dock att de sammanställningar dumpen själva gör i form av text och bild, samt information här inne osv, ger en bra bild av varje enskilt case.
Citera
2023-01-20, 17:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Samhället har inga byfånar längre att se ned på. Nu får man inte se ner på dem med ADHD och liknande.
Då får man skapa nya kategorier.

Dumpen kunde vara mer jämställd, och hänga ut damer som jagar N- pojkar (med stora) tycker jag.
Citera
2023-01-20, 17:27
Medlem
rikastistorstans avatar
Förvånad om polisgäddan överlever helgen. Intelligent, lugn, sakligt och väl införstådd i vad det innebär. Hintar ju själv om repet som någon annan sa. Kan inte hjälpa att jag känner lite för honom. Han la sig ändå platt och erkände. Om det bara är så att han suttit och fluktat och aldrig lyckats få till nån träff tidigare men visst risken finns väl så klart att det finns både övergreppshistorik och bp i telefonen och då är väl repet helt i sin ordning.
Citera
2023-01-20, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Samhället har inga byfånar längre att se ned på. Nu får man inte se ner på dem med ADHD och liknande.
Då får man skapa nya kategorier.

Dumpen kunde vara mer jämställd, och hänga ut damer som jagar N- pojkar (med stora) tycker jag.
För att inte snacka om otrogna, eller de man misstänker är otrogna. Ännu hellre bidragsfuskare, svartjobbare osv
Citera
2023-01-20, 17:36
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Förvånad om polisgäddan överlever helgen. Intelligent, lugn, sakligt och väl införstådd i vad det innebär. Hintar ju själv om repet som någon annan sa. Kan inte hjälpa att jag känner lite för honom. Han la sig ändå platt och erkände. Om det bara är så att han suttit och fluktat och aldrig lyckats få till nån träff tidigare men visst risken finns väl så klart att det finns både övergreppshistorik och bp i telefonen och då är väl repet helt i sin ordning.
Lugn för att han är polis, som polis vet han att han förr eller senare åker dit, och är redan inställd på det.
Tror de flesta har tvångssyndrom.
Citera
2023-01-20, 17:39
Medlem
Pinoputchins avatar
Någon som har rebus eller annat på polisgäddan, svara mig eller PM.

Han är en het fångst den mannen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Lugn för att han är polis, som polis vet han att han förr eller senare åker dit, och är redan inställd på det.
Tror de flesta har tvångssyndrom.
Tvångsbeteende, de vill åka fast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in