2023-01-19, 22:51
Medlem
Jag som endast följer detta fall via Flashback, då studierna tar all vaken tid. Hur går de, hur står de? Blir någon dömd, vilka vittnen är kvar? Var vän med Donia medan hon bodde i fosterfamiljen och saknar henne så
Citera
2023-01-20, 11:43
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlig20
Jag som endast följer detta fall via Flashback, då studierna tar all vaken tid. Hur går de, hur står de? Blir någon dömd, vilka vittnen är kvar? Var vän med Donia medan hon bodde i fosterfamiljen och saknar henne så

Om du läser t v å inlägg innan ditt så har du ju åtminstone ett tips på hur du kan hålla dig uppdaterad??

Edit; beklagar din sorg givetvis ✨
Senast redigerad av MissDecibella 2023-01-20 kl. 11:46.
Citera
2023-01-20, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Om du läser t v å inlägg innan ditt så har du ju åtminstone ett tips på hur du kan hålla dig uppdaterad??

J@@n@ går ut i en intervju i tidningen ridsport där hon påstår hon att fallet drabbar henne så hårt psykiskt att hon sjukskrivit sig. Från vad har hon sjukskrivit sig? Kommande tävlingar i Helsingborg arbetar hon både som domare och överdomare…

Jävla lögnare o barnamördare!
Citera
2023-01-20, 12:32
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido
J@@n@ går ut i en intervju i tidningen ridsport där hon påstår hon att fallet drabbar henne så hårt psykiskt att hon sjukskrivit sig. Från vad har hon sjukskrivit sig? Kommande tävlingar i Helsingborg arbetar hon både som domare och överdomare…

Tror att du nog felciterade här..?
Citera
2023-01-20, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido

Hur kunde jag missa att det är HENNE det är synd om i detta?!
Det säger en hel del om tidningen ridsport också som väljer att publicera hennes gnäll som ju dessutom visar sig vara ännu en lögn från henne…
Om jag skulle tävlat i Helsingborg hade jag strukit om hon skulle döma…
Citera
2023-01-20, 15:13
Medlem
Citat:
Tror att du nog felciterade här..?

Jasså??!!
Citera
2023-01-20, 17:41
Medlem
Det var någon som skulle vara åskådare idag och uppdatera här på Flashback i pauserna.

Inget nytt som framkommit.

Var du där idag?
Citera
2023-01-20, 18:12
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
https://socialpolitik.com/2022/09/05/fosterforaldrar-atalas-for-15-ariga-donias-dod/

Inte en tidning trots pågående rättegång med öppna dörrar inLund tingsrätt?

De åtalad familjen struntade i att ta flickan till vården och hon dog medans de firade med vänner. Stor idrottsfamilj och yrke inom svensk galopp & ridsporten, sitter i styrelsen för Falsterbo Horse Show och internationell FEI Steward för Parasporten, Dressyr, Hoppning och Fälttävlan. Stor inom galoppsporten. De står åtalade för dråp alt grovt vållande till annans död och ingen skriver om det?

https://www.svenskgalopp.se/nyheter-och-media/framtiden-ser-ljus-ut-for-team-alvesparr/

https://www.tidningenridsport.se/ingen-respekterar-den-roda-rosetten-langre/

Fallet har även för många år sen varit med tv4 kalla fakta.

https://youtu.be/aQtDsFF0yU0

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJ6dyw/donia-15-vanvardades-till-dods
Blev Donia omhändertagen pga hon blev gravid med sin halvbror? Är detta falskt?
Citera
2023-01-20, 18:13
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:

Varför blev Donia omhändertagen?
Citera
2023-01-20, 18:25
Medlem
Familjen fick drygt 2 800 kr/dygn för Donia = 97 000 kr/månad. Och då fick de gratis arbetskraft dessutom. Donia genererade mer pengar för att hon bedömdes särskilt krävande men eftersom denna familj bedömdes vara en av få som skulle klara av det uppdraget lär ju fler av de x antalet placerade barn varit särskilt krävande och genererat ungefär samma pengar. Familjen drog in hundratusentals kronor bara på barnen och hade utöver det en hästverksamhet där barnen arbetade gratis. Skulle inte förvåna mig om föräldrarna har sjukersättning/sjukpension också. Soc rattar en vansinnig karusell.
Citera
2023-01-20, 18:29
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Familjen fick drygt 2 800 kr/dygn för Donia = 97 000 kr/månad. Och då fick de gratis arbetskraft dessutom. Donia genererade mer pengar för att hon bedömdes särskilt krävande men eftersom denna familj bedömdes vara en av få som skulle klara av det uppdraget lär ju fler av de x antalet placerade barn varit särskilt krävande och genererat ungefär samma pengar. Familjen drog in hundratusentals kronor bara på barnen och hade utöver det en hästverksamhet där barnen arbetade gratis. Skulle inte förvåna mig om föräldrarna har sjukersättning/sjukpension också. Soc rattar en vansinnig karusell.
Var hon inte en normalt barn? Vad var det som var extra krävande?
Citera
2023-01-20, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Var hon inte en normalt barn? Vad var det som var extra krävande?

Hon hade känsloutbrott som inte lär varit värre än resten av ungdomar i hennes ålder. Kanske AdHD-diagnos. Ändå skötte hon sig heeeelt själv. Soc hade ju som vanligt lagt ut det på annan instans som skötte det. Attendo tror jag. De är oseriösa mellanhänder som motiverar så hög betalning som möjligt som de kan snylta på. Som 4-5 åringen som drunknade i somras. Också en mellanhand som endast vill ha pengar. Soc betalar och friskriver sig från ansvar. Privatiseringen av vård- och omsorg för skattebetalarnas bekostnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in