Citat:
Ursprungligen postat av
raggarsvin90
Jag säger mig inte veta hur jorden ser ut eftersom jag aldrig sett en enda äkta bild.
Jag tar bara upp vad rymdorganisationerna ljugit om. Längre än så kommer du inte med mig.
Här vill jag läsa och spekulera med dom som vill diskutera alternativa teorier.
För att ens ha en alternativ teori så måste du ju ha argument varför det ens är möjligt att det finns ett alternativ. Till exempel att de siffror du så intensivt duckat för, bevisa att de visst kan passa på en pyramid, kub eller annan form än sfär. Då har du en start på ett alternativ...
Bevisar du sen att årstider samtidigt som dag/natt kan existera i samma modell utan att det måste vara separata modeller med magiska saker i, ja då är du ännu ett steg mot ett alternativ.
Det enda du gjort sedan du dök upp är att påstå en massa saker uran att komma med någon substans för varför du anser det är så. Det enda du orkat komma med är rymdreligion, grindvakter, NASA ljuger och annat trams som bara är gnäll.
Vill man ha ett alternativ så måste man påvisa felen med rådande modell, jag garanterar dig att kan du bevisa att jorden inte är en sfär, satelliter inte existerar och annat trams så kommer vetenskapen att ändra sig och antagligen får du nobelpris för dina enastående upptäckter.
Bland de första en forskare gör är att försöka falsifiera sin egna upptäckt och hitta alternativa förklaringar till det som upptäckts, det betyder att det letats alternativa förklaringar till jordens form och placering i solsystemet vilka inte har hittats av någon.
En sak jag är oerhört intresserad av är hur du anser att navigeringen fungerar, jag navigerar efter att jorden är en sfär och jag kommer fram varenda gång och dessutom i tid. Vad har du för förklaring till det? Varken cirkel eller kub skulle ju fungerat som form då, och se på fan så är det inte bara jag som hittar runt på vår planet. Miljontals människor hittar runt på jorden varje dag, hur gör de detta om formen är en annan än den de navigerar efter?
Nu har du fått lute gratistips hur du kan få nobelpriset bland annat.