2023-01-15, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Jonas: Återigen.. Jag vet inte hur jorden ser ut eftersom vi inte sett en enda verklig bild av den. Den kanske är sfärisk men det är i så fall konstigt att alla bilder ska behöva fejkas så att det skriker om det.

Det är EXTREMT off topic av alla er stammisar att bara hänga här för att pracka på oss den världsbild som vi redan vet om men som vi är här för att diskutera alternativ till i "alternativa teorier". Ni hackar sönder hela forumdelens existens och ändå tillåts det av någon anledning?

Fast vilket är alternativet?
Eller du anser att vi inte känner till avstånd, riktningar hur dag /natt samt årstider fungerar?

Ge mig ett hållbart alternativ som inte innefattar fristående modeller som aldrig skulle fungera ihop.
Citera
2023-01-15, 00:37
Medlem
Clay: Jag vet inte hur jorden ser ut. Den kan vara sfärisk. Märklig i så fall att bilder på den måste fejkas.

Det är väldigt off topic att ni stammisar sitter här hela dagarna och skriker ut mainstream på en forumdel för alternativa teorier. Vi kan redan den bilden och vet mycket väl att ni tror på den. Vi är här för att diskutera alternativa teorier
Citera
2023-01-15, 01:02
Medlem
Citat:
Clay: Jag vet inte hur jorden ser ut. Den kan vara sfärisk. Märklig i så fall att bilder på den måste fejkas.

Det är väldigt off topic att ni stammisar sitter här hela dagarna och skriker ut mainstream på en forumdel för alternativa teorier. Vi kan redan den bilden och vet mycket väl att ni tror på den. Vi är här för att diskutera alternativa teorier

Nu kommer du med påståenden som du inte kan backa upp samt byter tuva. Tog jag verkligen dig med byxorna vid anklarna med de lätta frågorna?
Citera
2023-01-15, 01:18
Medlem
Citat:
Clay: Tycker moderatorer det är okej att ett gäng stammisar sitter 24/7 och prackar på folk mainstreamteorier i en forumdel för alternativa teorier, så får det stå för flashback. De har sina direktiv att gå efter och mer än så är det inte med det.

Då ni inte har någon dokumenterad flygtur som gått över sydpolen och att ni därmed inte kan bevisa någonting, så tycker jag att vi lämnar den här tråden åt alternativa teorier.

Du kan alltså inte svara på mina enkla frågor utan att komma med motfrågor, det är ju tecken på att du inte har en aning om vad du ska svara på om avstånden vi känner till och vilken form de passar på.

Säg mig, kan du något om navigering så finner du en del orsaker till varför det inte går flyg där. Vilka vill flyga en omväg för att tillfredsställa dig och dina uppenbara feltolkningar av din omgivning.

Så nu ber jag dig igen att svara på mina frågor om avstånden och om de passar på en platt, fyrkantig, trekantig eller vad du nu anser.
Citera
2023-01-15, 01:22
Medlem
Jag säger mig inte veta hur jorden ser ut eftersom jag aldrig sett en enda äkta bild.

Jag tar bara upp vad rymdorganisationerna ljugit om. Längre än så kommer du inte med mig.

Här vill jag läsa och spekulera med dom som vill diskutera alternativa teorier.
Citera
2023-01-15, 01:27
Medlem
Citat:
Jag säger mig inte veta hur jorden ser ut eftersom jag aldrig sett en enda äkta bild.

Jag tar bara upp vad rymdorganisationerna ljugit om. Längre än så kommer du inte med mig.

Och åter till frågorna, är det fel på matten eller läsförmågan?
Avståndet från geografisk nordpol till ekvatorn och ekvatorns omkrets, stämmer dessa in på någon form av de du vill få det till? Du säger att den absolut inte kan vara sfärisk så vad passar siffrorna på för geometrisk figur?
Citera
2023-01-15, 01:38
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Hur vet du att bilderna du sett inte är äkta?
Att sitta och skrika att rymdorganisationerna ljuger när du inte kan backa upp påståendet?
Citera
2023-01-15, 10:45
Medlem
Citat:

För att ens ha en alternativ teori så måste du ju ha argument varför det ens är möjligt att det finns ett alternativ. Till exempel att de siffror du så intensivt duckat för, bevisa att de visst kan passa på en pyramid, kub eller annan form än sfär. Då har du en start på ett alternativ...

Bevisar du sen att årstider samtidigt som dag/natt kan existera i samma modell utan att det måste vara separata modeller med magiska saker i, ja då är du ännu ett steg mot ett alternativ.

Det enda du gjort sedan du dök upp är att påstå en massa saker uran att komma med någon substans för varför du anser det är så. Det enda du orkat komma med är rymdreligion, grindvakter, NASA ljuger och annat trams som bara är gnäll.

Vill man ha ett alternativ så måste man påvisa felen med rådande modell, jag garanterar dig att kan du bevisa att jorden inte är en sfär, satelliter inte existerar och annat trams så kommer vetenskapen att ändra sig och antagligen får du nobelpris för dina enastående upptäckter.
Bland de första en forskare gör är att försöka falsifiera sin egna upptäckt och hitta alternativa förklaringar till det som upptäckts, det betyder att det letats alternativa förklaringar till jordens form och placering i solsystemet vilka inte har hittats av någon.

En sak jag är oerhört intresserad av är hur du anser att navigeringen fungerar, jag navigerar efter att jorden är en sfär och jag kommer fram varenda gång och dessutom i tid. Vad har du för förklaring till det? Varken cirkel eller kub skulle ju fungerat som form då, och se på fan så är det inte bara jag som hittar runt på vår planet. Miljontals människor hittar runt på jorden varje dag, hur gör de detta om formen är en annan än den de navigerar efter?

Nu har du fått lute gratistips hur du kan få nobelpriset bland annat.
Citera
2023-01-15, 22:31
Avslutad
Citat:

Ok.

Förklara din alternativa teori om jordens form så utförligt som möjligt.
Citera
2023-01-16, 00:44
Medlem
Citat:

Det finns ingen "alternativ teori" som håller ihop och det är helt rätt att påvisa idiotier.
Citera
2023-01-16, 00:48
Medlem
Laggiores avatar
Vad är det på andra sidan den platta jorden och hur tjock är den (en rundtroende)?
Citera
2023-01-16, 09:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Nu har ju du fått åtskilliga icke-fejkade bilder på den runda jorden länkade till dig, så det är ett bisarrt påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in