Citat:
Ursprungligen postat av
Skvagg
Som tidigare påtalat så tror jag starkt på att Th*mas Br*unnh*agen är en av GWs gubbar. Den andre skulle mycket väl kunna vara BW.
> Familjen B*runnhagen ägde (äger) fastigheten Sundsören 105 nära där nuvarande Torsöbron börjar. Båten kan exempelvis ha legat i Hemmingstorp. Det var inte ovanligt för fastigheter som låg däromkring att ha båten en (bra) bit från själva fastigheten. Det mesta i GWs beskrivning skulle i så fall, falla på plats.
> ThBr har förändrats kraftigt efter försvinnandet.
> Finns uppgifter om att HA seglade med ThBr på lördagen, alltså dagen innan hon försvann.
> ThBr far ägde Toyota i Mariestad och därför kan ThBr haft tillgång till en Toyota under mordnatten. Har spekulerats i tråden angående en specitik Toyota det kan handla om.
> ThBr mor drev 1992 en Duka butik precis i korsningen österlånggatan/kungsgatan och ThBr kan ha haft tillgång till en parkering i det kvarteret. Det är precis den platsen där HA sågs av vittnen allra sist.
Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Helena ska inte ha seglat med ThBr dagen innan hon försvann, däremot helgen innan.
Fam Br ska ha haft/haft tillgång till en parkering på en innergård i det kvarter du nämner. Jag har för mig att infarten/öppningen in till innergården var från Kungsgatan. Inledningsvis talades väl om att det var ett par vittnen som sett Helena stiga in i en bil just där, Österlånggatan/Kungsgatan.
Ja, det har ryktats från olika håll om en Toyota som hyrts ut av företaget, och som återlämnades med blod i baksätet.
Mycket intressant kring Brunnh*gens. Den DUKA-butiken låg precis där Önska-butiken ligger idag då va ? Parkering där på innergården ja, intressant. Kan det då varit så att denne ThBr kan ha varit på riktigt intresserad av Helena då eventuellt när de också seglade ihop på lördagen innan, men att Helena såg bara de som vänner ?
Vilka var då ThBr närmsta vänner vid denna tid ? Hans bror och BW vet vi då. Nu undrar jag om han och BW var jättetajta egentligen, när BW hade så många andra vänner ? Spekulation.
Han skulle sett bra ut vid denna tiden enligt tråden och haft lätt för att träffa tjejer va ?
Men åter till vart egentligen denna familjen bodde 1992. Enligt Skatteverket bodde hans föräldrar från 1985-1996 på Borgmästaregatan 12, Mariestad först 2002 flyttade de till Sundsören. Men det kan ju varit så att detta var deras sommarstuga hela tiden och sedan flyttade man dit permanent. Vet någon från Mariestad hur det låg till med detta ? Båt tror jag helt klart fanns som jag ser på flygfotot (bryggor )rakt nedanför, jag tror inte att denna status familj skulle haft båten längre bort.
ThBr bodde på Blombackagatan 9 1992, bodde där till 1995. MiBr på Kyrkogatan 25, flyttade 19930721 till Marieholmsvägen.
Om man arbetar med ThBr som GM kan han till och med haft sin båt tillfälligt på Ekudden (privata småbåtshamnen), om han dessutom seglade med Helena helgen innan. OM han hade båten rakt nedanför Sundsören 105 så behöver de nog åka en bit för att nå större djup kan de tänkt. Jag ser att endast 350 meter utanför Sundsören är det 11 meter(ej i farleden) , men jag tror inte att en GM självklart inte vill ha den så nära sommarstugan ( OM, det var deras vid denna tid). Man kanske då inte väljer att gå direkt österut från Sundsören in i den smala rännan förbi Hemmingstorp och ut och dumpar, utan vill gå rakt ut motsatt håll mot djupare vatten. Skall man hamna härifrån och gå farleden c:a 6 distansminuter söder Kroppholmen som har ett relativt större djup 9-10 meter.
Denna väg är ändå bättre än om man går åt öster, då måste man passera färjeläget och i rännan förbi Hemmingstorp därefter är det betydligt närmare till land 220-230m(uppseende) från farleden. Spekulering här.