Citat:
Varför är du rädd att påbörja TRT om du anser dig behöva det?
Om det fria testot är högre än normalvärde kanske det inte behövs dock, det är ju det viktigaste.
Annars finns det en massa fördelar med TRT, även nackdelar. Bara du kan bilda dig en uppfattning vad som passar dig. Om nu läkaren föreslår det hade jag iaf svarat ja fortare än fortast. Aldrig mått så bra åren 2017-2020 när jag styrketränade som ett djur och låg på doser som 250-500 (sista året).
Om det fria testot är högre än normalvärde kanske det inte behövs dock, det är ju det viktigaste.
Annars finns det en massa fördelar med TRT, även nackdelar. Bara du kan bilda dig en uppfattning vad som passar dig. Om nu läkaren föreslår det hade jag iaf svarat ja fortare än fortast. Aldrig mått så bra åren 2017-2020 när jag styrketränade som ett djur och låg på doser som 250-500 (sista året).
Både Totala Testosteron och Fria T ligger precis ovanför det "normala" för hela populationen (men om man tittar på min åldersgrupp är det lågt). Jag har full förståelse för att man kan må toppen med mina nivåer men mååånga av mina symtom lirar exakt med symtom för låg testosteronnivå. Det kan givetvis vara något annat som gör att jag har låg spermieproduktion, svårt att få erektion och är allmänt trött.
Anledningen till att jag är osäker är eftersom jag (tvärtom mot vad du säger) anser att det kanske finns en chans att jag kan få bättre testosteronvärde utan att börja TRT. Jag vet att det finns massor av fördelar med TRT men jag vet också att det innebär att jag kommer vara beroende av antingen GEL eller sprutor för resten av mitt liv, kan få hjärtproblem tidigare, kan bli skalligare tidigare osv osv.
Jag mår verkligen dåligt men vill in i det sista undvika att påbörja en livslång behandling.
När du säger detta:
Citat:
.
"Aldrig mått så bra åren 2017-2020 när jag styrketränade som ett djur och låg på doser som 250-500 (sista året).
Menar du att du gått på ett TRT-liknande upplägg och sedan avslutat det och återgått till Natty?
Mvh